Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei driver og setter s38 motor i en e30 nå. og tenger noen deler. hvis noen har settet for og senke traversen forran og de motrfestene som jeg trur 300mm gutta har lager. (det settet hvor grenrøret går klar av torpedoveggen). Hvis noen har noe slikt eller annet av interesse for meg så ta kontakt :D

Skrevet

de mellomleggene for å senke travers lager du lett selv. trur jeg lagde mine på 80 mm tykke når jeg lagde. er bare plate i den tykkelsen å bore hull i den, samt kutte rundt og slipe for å få finnishen, lett jobb. motorfester kan du å lage selv viss du har tilgang på sveiseapparat. bare å sette inn motoren å rette den opp der du vil ha den, lage en plate med boltmønster som stemmer med festet på blokka. så sveiser du ut armer når du har den der du vil ha den, tar av festene og sveiser forsterkninger og støtter.

Skrevet
de mellomleggene for å senke travers lager du lett selv. trur jeg lagde mine på 80 mm tykke når jeg lagde. er bare plate i den tykkelsen å bore hull i den, samt kutte rundt og slipe for å få finnishen, lett jobb. motorfester kan du å lage selv viss du har tilgang på sveiseapparat. bare å sette inn motoren å rette den opp der du vil ha den, lage en plate med boltmønster som stemmer med festet på blokka. så sveiser du ut armer når du har den der du vil ha den, tar av festene og sveiser forsterkninger og støtter.

Hei ja er jo ikke noe problem og lage men planen er og få alt på bilen så strøkent og rent deilig som mulig, så helst få tak i ferdig sett.. men får motoren etter nyttår en gang så har jeg ikke skaffet delene da får jeg bare bygge selv. :wink:

Skrevet

Skal du gjøre det skikkelig så skal ikke traversen senkes. Det er fult mulig å få plass til den motoren i E30 uten å senke traversen.

Senker du traversen så løfter du tyngdepunktet i bilen, dvs dårligere kjøreegenskaper..

Skrevet
de mellomleggene for å senke travers lager du lett selv. trur jeg lagde mine på 80 mm tykke når jeg lagde. er bare plate i den tykkelsen å bore hull i den, samt kutte rundt og slipe for å få finnishen, lett jobb. motorfester kan du å lage selv viss du har tilgang på sveiseapparat. bare å sette inn motoren å rette den opp der du vil ha den, lage en plate med boltmønster som stemmer med festet på blokka. så sveiser du ut armer når du har den der du vil ha den, tar av festene og sveiser forsterkninger og støtter.

80mm????

Høres noe villt ut.

Skrevet
de mellomleggene for å senke travers lager du lett selv. trur jeg lagde mine på 80 mm tykke når jeg lagde. er bare plate i den tykkelsen å bore hull i den, samt kutte rundt og slipe for å få finnishen, lett jobb. motorfester kan du å lage selv viss du har tilgang på sveiseapparat. bare å sette inn motoren å rette den opp der du vil ha den, lage en plate med boltmønster som stemmer med festet på blokka. så sveiser du ut armer når du har den der du vil ha den, tar av festene og sveiser forsterkninger og støtter.

80mm????

Høres noe villt ut.

ja syntes det var litt vel mye jeg også.. men men

Skrevet

Senke traversen 80mm?? Må vel senke hele bilen noe helt sinnsykt for å få det til å se bra ut etterpå? Da mister man jo all fjæringsvei...

Skrevet

Tror det vanlige er 1-2cm. Beste er å sveise om bunnpanna så slipper man senke traversen. Det blir uansett jævlig trangt med S38 i E30. Er vel noe dill med termostathuset også.

Skrevet

tullet med termostathuset øses ved å bruke termostathus fra tidlige m5 (m88 motoren) viss du ikke gjør det, blir det utrolig trangt med huset og rammevangen på eksosiden, mange pleier å snitte ut i vangen for å ha litt plass å gå på iom at motoren vrir seg endel under kjøring.

Skrevet

og om du skal ha motoren til å gå klar uten å modifiesere må du bruke radiator fra alpina b6, den sitter inni frontrammen. koster vell 3500 eller 4000 å få den laget på mål hos radiatorservice viss jeg ikke tar helt feil.,

Skrevet

Hvordan blir høyde/vinkel i forhold til mellomaksling? Må dette shimses ned?

Skrevet

hmmm... har begynt å montere nå. Alt ser veldig greit ut, men hadde det ikke vært litt utfordring ville det vel heller ikke vært noe vits???!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...