extremracing.net Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Skrevet Desember 23, 2006 takker for mange svar som nevnt i første post,så syntes jeg at det ser ut som om det kommer litt vel mye fukt ut av eksosen,men ryker IKKE hvit ved tom gang eller rusing,gass pådrag... skal skjekke dette nærmere 1jule dag..hehe orker ikke og stresse med bilen i morgen,da skal det slappes av og spises er heller IKKE tegn til vann i olja.. da denne nettopp ble byttet.. og lokket ser veldig fint ut.. ikke fult av guffe har oxo litt høyt bensin forbruk på bilen,men dette har vel ingen sammen heng med "litt"vann forbruk da... sviver littt ujevnt vd 800rpm ca,.. ikke høyt og lavt på turtall men ujevnt bare?!?!?! kan ha noe med at motoren IKKE hadde vært startet på over 1år når jeg fikk bilen da... men har kjørt ca 10000km siden jeg fikk bilen.. vil tror den bruker rundt 1,5-1,7l på mila på rikse kjøring og rundt 1l på mila ved lang kjøring.. dette er litt vel mye på en 6er m aut syntes nå jeg da..men men..hehe åja bilen er kjørt 230 000km snart.. glemte og nevne det da..hehe ble litt mye her nå da.. men dere kan jo litt må jeg si
Sir Hofstad Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 Høres akkurat likt ut med touringen min,unntatt min ble byttet motor på før den ble stående lenge... Samme symptomer resten, til og med KM Fikk dog min til å slutte å bruke vann med kjølesystemtetter. (Mener at det var gassing i varmeappreg eller i slanger/tilkoblinger som var problemet men er ikke sikker lenger) Min har jeg tettet 6 bensinlekkasjer på nå, inkludert utett trykkreg. Så ut som bensinslanger ikke tålte å stå tørt og samme med o-ringer på injektorer. Min kan begynne å gå urent på tomgang, variert kald/varm. Variert bensinforbruk fra 0,8 til 2 liter (avhengig av hvordan jeg kjører naturligvis...) Har vel snart byttet alt på denne touringen min.
Quattrokiller Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 Holdt på å bli sprø av en vannlekkasje på min E-34 525 som jeg aldri fant ut av. Til slutt tok mr Lie en komp test. Fant en fin stråle som kom ut fra undersiden av manifolden, traff motorblokka og fordampet når motoren var varm. Fant aldri noe vann som dryppet. Helt umulig å oppdage uten den testen.
marius paulsen Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 ikke umulig nei! når kjølevesken fordamper danner det seg "avleiringer"!
Quattrokiller Skrevet Desember 24, 2006 Skrevet Desember 24, 2006 Joda..sant nok, men med en oljete og fæl gammel motor, og langt under manifolden sprang det deg liksom ikke helt i øynene for å si det sånn.
Raver^ Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 Skru ut alle pluggene og sjekk om en eller flere av de har veldig lys forbrenning (ideel forbrenning er lysbrun/sjokoladebrun).. Hvis noen av pluggene er veldig lyse kan det hende at toppakningen lekker og slipper inn vann til en av sylinderene og det blir forbrent, dette kan også forårsake den ujevne tomgangen din.. Toppen din kan også være sprukket.. Sjekk etter grums i kjølevann og skum/lysfarge i olja..
extremracing.net Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Skrevet Desember 26, 2006 hmm nå har jeg et nytt problem ang kjøle væske.. hehe kjørt opp til moder i dag, så etter litt spinning på grusen så merket jeg at den røyk så veldig.. fra fronten, stoppet og åpnet panseret, da så jeg at det var kjøle væske over radiator/motor(litt av den) og nede ved luftfilter boksen.. og veldig toom for kjøle væske.. så når jeg finner ut av denne lekkasjen så kanskje jeg ikke har mere kjøle væske tap.... men er vel kanksje radiatoren som er gååen.. kan jo IKKE være toppen siden det lå mye kjøle væske på topp dekslet og radiator, og nede ved luft filter boksen!!! og som nevnt tidligere så er OLJA på motoren VELDIG FIN!!! ' værre med kjøle væska.. bøir leting etter lekkasjen i morgen etter jobb ja.. argh...hater biler.. spes bmw som jeg IKKE kan en DRITT om
Quattrokiller Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 hater biler.. spes bmw som jeg IKKE kan en DRITT om Du kjører ikke BMW for at det er lett vel? Bra damer er også de vanskligste vet du!
Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Er problem med innfesting til slange på radiator på disse (spes oppe), samt gummipakning og o-ring i ekspansjonstanken... I allefall svake punkter Men det er vel bedre at det er en slik feil enn noe dyrere?
extremracing.net Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Skrevet Desember 27, 2006 he he jo sant det da.. hehe ok.. er det flere "vanlige" feil som noen kan i forbindelse meg kjøle væske/radiator så bare og hyl ut
extremracing.net Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Skrevet Desember 27, 2006 Er problem med innfesting til slange på radiator på disse (spes oppe), samt gummipakning og o-ring i ekspansjonstanken... I allefall svake punkter Men det er vel bedre at det er en slik feil enn noe dyrere? ekspansjons tanken?? hvor ligger den?? trodde jeg kunne mye om biler,men kanskje ikke er vel ikke egen tank til kjøle væska da?? den fyller jeg på radiatoren jeg da he he kan vel meste om VAG jeg da..men lærer BMW etter hvert..
Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Den lyse plastboksen på venstre side med lokk på (på radiator) er ekspansjonstanken. Den går an å demontere hvis du skrur av det svarte plastdekslet oppå. Sitter gummipakning i toppen og o-ring nede. Kanskje vært greit og fått trykktestet systemet hvis du ikke ser hvor lekkasjen er?
extremracing.net Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Skrevet Desember 27, 2006 åja den ja..hehe har funnet feilen med kjølve væske lekken!!! det spruter kjøle væske ut av di øverste rillene på radiatoren, mot vifta.. hehe så da må jeg ha ny radiator : ) hehe satser på at det ikke forsvinner noe kjøle væske etter dette!! takker for ALLE gode tips
Bjørn 320 Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Kan vel prøve sånn radiator-tetningsmiddel før du byttar radiatoren
extremracing.net Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Skrevet Desember 27, 2006 hehe tror du det hjelper når strålen bokstavlig talt STÅR ut av radiatoren da??hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå