Gå til innhold

Koed.dk Hvordan blir det med moms/toll ?

-oddi-
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo,har sjekka litt innpå sia til

Koed.dk. Og fant ut at det var en del

av delene, som var en god del billigere enn

hva det koster her i Norge.

Er det mye penger å spare og kjøpe deler

fra de?. Regner med at det er 25% moms,fortolling

og frakt.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk denne kalkulatoren. Legg altså inn den komplette summen du får på koed.dk inlk frakt så regner den ut resten selv.

http://chrzz.no/koed.dk-kalkulator/

TNT (fraktselskapet som koed bruker) legger ut momsen for deg, så de får du regning fra en stund i ettertid, men totalsummen får du uansett i kalkulatoren.

Du kan spare mye på å hande der, det spørs på hva du legger i handlekurven :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min 318tds på eu-kontroll nå, og delene jeg trenger for å ordne bilen kommer på rundt 2500dk på koed, mens på bmw norge koster de ca 7500nok.. Så selv om danske kr er vel noe høyere er det fortsatt penger å spare på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min 318tds på eu-kontroll nå, og delene jeg trenger for å ordne bilen kommer på rundt 2500dk på koed, mens på bmw norge koster de ca 7500nok.. Så selv om danske kr er vel noe høyere er det fortsatt penger å spare på det..

Viss du sier totalprisen er 2800 inlk frakt hos koed, blir prisen til deg ca 4100 inlk alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har handlet noen ganger fra oss på Koed, som kan fortelle om gebyret til TNT er det samme hver gang? Og hvor mye?

Etter hva jeg vet, er det nemlig ikke så høyt som det oppgis i denne ellers flotte kalkulatoren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du sier totalprisen er 2800 inlk frakt hos koed, blir prisen til deg ca 4100 inlk alt.

Tok ikke med Tull og slikt, men 3500 er penger å ta med seg det( eller kjøpe fyrverkeri for :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har handlet noen ganger fra oss på Koed, som kan fortelle om gebyret til TNT er det samme hver gang? Og hvor mye?

Jeg forstår ikke helt fakturaen her selv, men momsen på varene jeg bestillte er så vidt jeg forstår 937 kr og resten må da være gebyr. Det ser i alle fall slik ut på fakturaen jeg fikk fra tnt:

08.11.06 ref: 100xxxxx 1I 937,00 VT

Import R fra:koed a/s 95,00 AOF

Nyh Bsvej 16 100,00 COT

kolind,dk 1132,00 NETT

Siste beløpet er også totalen på regningen jeg fikk. Men hva de 95 og 100 er fornoe aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt fakturaen her selv, men momsen på varene jeg bestillte er så vidt jeg forstår 937 kr og resten må da være gebyr. Det ser i alle fall slik ut på fakturaen jeg fikk fra tnt:

08.11.06 ref: 100xxxxx 1I 937,00 VT

Import R fra:koed a/s 95,00 AOF

Nyh Bsvej 16 100,00 COT

kolind,dk 1132,00 NETT

Siste beløpet er også totalen på regningen jeg fikk. Men hva de 95 og 100 er fornoe aner jeg ikke.

OK. Men da er nok de 95 for utlegg av moms, og 100kr er fortollingsgebyr. Altså vil totalen være 195, noe jeg mener er mer riktig enn det som står i den flotte kalkulatoren til chrZz. Det skal være 100, der det står 150 i denne kalkulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...