Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg skal ha meg ny (brukt) bil. Som student er det viktig å ha en driftsikker bil uten for store uforutsette reperasjonskostnader. Jeg har ei lita jente, så derfor er det veldig praktisk med en stasjonsvogn, et must ved 3-serie, men kanskje ikke fullt så viktig ved 5-serien (regner med jeg får barnevogna greit nedi der).

Jeg ser altså etter en BMW stasjonsvogn til 150-180000. Noen gode tips?

Som sagt viktig med driftsikkerhet.

• Replies 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

must med skinn? Kona sa jeg kunne velge hvilken som helst bil så lenge det var skinn og automat, så ja... det er et must... :)

Posted

Vist ikkje stasjonsvogn var så veldig viktig, trur du får plass til barnevogn i denne, så hadde eg gått for denne her:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1322333

E39 525 TDS. 143 hk og forbruk med automat på ca 0.91.

Men vist det var eg som skulle kjøpe, hadde eg gått for denne her:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1334672

Er ikkje sikker på kva det koster å få i bakseter i den, men litt er det no. Men trur du kjem under 180 k totalt. Då har du iallefall ein bil som ikkje vil falle i pris og skudsikker motor! Men er ikkje automat da :wink:

Posted

Meget fin bil ja.. Desverre så sprenger den nok budsjettet litt ja... og som student ved NHH har jeg lært at det ikke lønner seg, men av og til blir man kraftig fristet...!

Posted

Mange fine biler! Kan noen redegjøre for forskjellen mellom 523 og 528? Er je fort 30000 i prisforskjell. Er de ekstra 23 hestene verdt prisen? Er vel kanskje kjørt hardere også? Noen forskjell i kvalitet og driftsikkerhet?