Chriso Skrevet Desember 24, 2006 Skrevet Desember 24, 2006 (...)det var porsche 997. (eg tippa porsche 911 turbo). dei 2 modellene skal visst ha veldig mye til felles, så eg fikk hallvegs rett på det Dersom du tippet 911 Turbo, så hadde du jo ("fullveis") rett. Jeg blir litt usikker her. Virker som du tror at Porsche 997 er en bil, og at Porsche 911 er en annen bil. Isåfall kan jeg opplyse deg om at 997 bare er kodenavnet på siste generasjon 911. På samme måte som at 1-serien deres har kodenavnet E87.
StigJ Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 Ja Bavaria har vel solgt noen nye 997er til nå i år. Har hatt to av dem inne på jobben. To helt like 997 Carrera 4S med samme eier der har du det! det var ein heilt ny porsche 997, svart. hadde netopp vert på utstilling i .. ehh... tror det var sveits eller østerrike han sa. bilen hadde visst blitt levert på fredag, men hadde joh vert på utstilling ei uka. kjempe fin bil ifølge papps. ca. kor gammal var han som du snakka om her? fikk forrestn 500kr. for å nesten ha truffet akkurat på bilen Eieren vet jeg ikke hvem er. Men han er nok litt oppi årene vil jeg tro siden bilparken etter ryktene er noget spenstig. To stk. 997 4S, to(?) stk. X5 med ukjent motor. Og en stk. E46 M3. Alle disse mener jeg er helt eller forholdsvis nye. Den første 997en hadde vi inne i sommer. Den andre var inne i høst.
in2you Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Skrevet Desember 25, 2006 Ja Bavaria har vel solgt noen nye 997er til nå i år. Har hatt to av dem inne på jobben. To helt like 997 Carrera 4S med samme eier der har du det! det var ein heilt ny porsche 997, svart. hadde netopp vert på utstilling i .. ehh... tror det var sveits eller østerrike han sa. bilen hadde visst blitt levert på fredag, men hadde joh vert på utstilling ei uka. kjempe fin bil ifølge papps. ca. kor gammal var han som du snakka om her? fikk forrestn 500kr. for å nesten ha truffet akkurat på bilen Eieren vet jeg ikke hvem er. Men han er nok litt oppi årene vil jeg tro siden bilparken etter ryktene er noget spenstig. To stk. 997 4S, to(?) stk. X5 med ukjent motor. Og en stk. E46 M3. Alle disse mener jeg er helt eller forholdsvis nye. eg har funne utav hvem det var nå han var tidlegare eier av europris, bor på kverneland. før så hadde han ein porsche cayenne som han hadde gitt 1,4 mill. for. så skifta han den ut med to stk. porsche 997 (ein til kona og ein til seg sjølv). måten eg fant utav dette på var nokså enkelt egentlig. han er visst naboen til min onkel (som var her på julafta). så takker for hjelpen alle sammen! håper dere har hatt ein fin jul!
in2you Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Skrevet Desember 25, 2006 (...)det var porsche 997. (eg tippa porsche 911 turbo). dei 2 modellene skal visst ha veldig mye til felles, så eg fikk hallvegs rett på det Dersom du tippet 911 Turbo, så hadde du jo ("fullveis") rett. Jeg blir litt usikker her. Virker som du tror at Porsche 997 er en bil, og at Porsche 911 er en annen bil. Isåfall kan jeg opplyse deg om at 997 bare er kodenavnet på siste generasjon 911. På samme måte som at 1-serien deres har kodenavnet E87. 997 er det nye type-navnet(modell-betegnelsen) på 911 viss du forstår? det var det papps ville trekke litt i, men han forstod eg var inne på det men personlig syns eg det er veldig vanskelig å fylle med på alle dei talla på porschene, det kommer nye heila tida spør du meg og ein ting til, denne modellen av 997 hadde ein heilt spesiell tolada turbo. den hadde aldri før blitt brukt, så dette var verdens første utgave med den type motor (som kommer til å bli levert standard seinare). det var ein av grunnane til at den bilen var på utstilling.
Chriso Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 Har ikke RS6 V10 da? Stemmer det Nei. RS6 har V8. Men kommende RS6 har helt riktig en V10 ja.
Boss Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 Naboen kjøpte sin i sommer S6 m v10 emblem på skjermen
Boss Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 Innhold Audi RS6 blir effektkongen » Store bilder Audi S6, som allerede er på banen, kan skilte med en 5,2-liters V10-motor, 435 hestekrefter og 0 til 100 på 5,2 sekunder (stv: 5,3). Dette er voldsomme ytelser, men likevel ikke i samme klasse som BMW M5 og Mercedes-Benz E 63 AMG. Til tross for at BMW M5 har en mindre motor (5,0 liter V10) kan nemlig bilen skilte med 507 hestekrefter og 0 til 100 på bare 4,7 sekunder (finnes ikke som stasjonsvogn). Mercedes-Benz E 63 AMG har en 6,2-liters V8-motor som yter 514 hestekrefter og er enda raskere enn M5. Sedan-utgaven av E 63 AMG klarer 0 til 100 på imponerende 4,5 sekunder (stv: 4,6) Mellom 560 og 580 hestekrefter Men i løpet av neste år kommer Audi RS6, som vil ta effektkappløpet enda et steg videre. RS6 vil i utgangspunktet få den samme motoren som S6, men vil i tillegg få hjelp av turboladere og ladeluftkjølere. Vår samarbeidspartner Automedia tipper på mellom 520 og 550 hestekrefter, men er nok denne gangen for moderate i sine antagelser. Den norske Audi-importøren kan nemlig opplyse at neste generasjon RS6-motor vil produsere mellom 560 og 580 hestekrefter. Det betyr at RS6 vil ta en klar, effektmessig innersving på sine landsmenn fra BMW og Mercedes-Benz. Firehjulsdrift I motsetning til de to fremtidige erkekonkurrentene vil RS6 også ha en annen fordel - quattro. Med drift på alle fire vil RS6 i langt større grad enn rivalene grad ha evnen til å plante kjempekreftene i underlaget - ikke minst i vinterhalvåret. Det er foreløpig uklart hvor rask bilen vil bli, men vi lar oss ikke overraske om Audi RS6 vil evne å komme ned mot 4,3 sekunder. Uansett vil nok RS6 bli minst like rask som E 63 AMG. Og takket være firehjulsdriften vil RS6 garantert vise baklyktene til både M5 og E 63 AMG i vinterhalvåret og på våt sommerasfalt. Kjøreglede? Når det kommer til kjøreglede vil nok imidlertid ikke RS6 kunne måle seg M5. Forrige generasjon RS6 bar i hvert fall preg av at en veldig tung motor var plassert svært langt fremme i motorrommet. Resultatet var understyring. Nye A6 har i utgangspunktet langt bedre kjøreegenskaper enn forrige generasjon, men med en turboladet V10-motor såpass langt fremme i bilen vil nok ikke balanse bli bilens fremste fremste egenskap. Anonym Spionbildene viser en stasjonsvognutgave, men RS6 vil ifølge Automedia også denne gangen bli tilgjengelig som sedan. Designmessig ser det ut til at bilen, i likhet med forgjengeren, får et relativt anonymt utseende. Bilen på bildene, som er "kamuflert" som en S6, har riktignok så store og mange luftinntak at tåkelyktene er ofret. Men bortsett fra dette, aluminumsspeil og to kraftige, ovale eksosrør er det lite som skiller bilen fra en ordinær A6. Årsskiftet 2007/2008 Forrige generasjon RS6 Automedia antar at nye RS6 vil bli vist frem allerede på Geneve-messen i mars 2007, men den norske Audi-importøren regner med at den offisielle avdukingen først vil finne sted under Frankfurt-messen i september. Internasjonal presseintroduksjon og prøvekjøring vil skje i november og Audi-importøren regner med at RS6 vil komme i salg fra årsskiftet 2007/2008. Snaue to millioner? Pris? Vel, med utgangspunkt i at S6 koster rundt 1,5 millioner kroner - og vil bli enda dyrere med det nye avgiftssystemet som innføres over nyttår - blir nok RS6 en svært dyr fornøyelse. Vi tipper på snaue 2,0 millioner kroner.
|Andreas| Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 Jeg så en Porsche 911 Turbo (997) i Oslo her om dagen, og jeg fikk nesten hakeslepp! Møkkfet bil!Det eneste jeg ikke likte var enderørene, som er mye finere på 911 4S! Jeg var så heldig at jeg fikk se og høre en splitter ny 911 GT3 på Autozentrum for noen dager siden. Skal si det var musikk den spilte For en fet bil!! Hvit med sorte felger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå