marius88 Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 har en kar her som mener han har en bmw m8, jeg har aldri hørt om en slik bil, har dere? kan noe fortelle meg litt om den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smood Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 kan jo være 850csi, det er vel en form for M8.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohr Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Er nok en 850CSI med ett m-merke en plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 M8 navnet ble kun brukt på en prototyp, men i produksjonsutgave fikk den navnet 850CSi.. Det ble forøvrig produsert totalt 30621 stk. E31 8 serie modeller fra perioden 1989-1999. Det ble produsert totalt 1510 stk. 850CSi og totalt 10072 av 850i. Av 850Ci ble det produsert totalt 1218 stk av, mens 840i ble det produsert totalt 7083 stk, som forøvrig markerte seg relativt godt i salgsstatistikken til BMW.. Av Alpina modellene ble det produsert totalt 97 stk B12 5.0 og stk 57 B12 5.7! Ved siden av dette ble det jo også produsert totalt 18 stk 830i, men det er usikkert om disse ble levert til kunde. BMW prøvde seg på en M8, men den fikk navnet 850CSi. M8 prototypen hadde totalt 550 hk, men denne motoren havnet senere i McLaren F1 med da 627 hk... 850CSi har forøvrig en S70B56 motor med et slagvolum på 5576 cm3. Den produserer 380 hk ved 5300 O/min og 550 Nm ved 4000 O/min og med en egenvekt på 1865 kg klarer den å flytte seg fra 0-100 km/t på 6 sekunder. Toppfarten er som vanlig på 250 km/t og 850CSi er også en av de dyreste BMW'ene som er å ha vært tilgjengelig for privatkunder.. I 1994 kostet f.eks en 850CSi utrolige 1925000kr, mens 850CiA kostet 1550000kr.. 6.0 s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohr Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Den M8 med McLaren motoren hadde vært noe det..hehe var det noe mer styling/aerodynamik på den M8 prototypen tro...hmmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 E31 M8 prototyp.. Produksjonsmodellen, 850CSi ble forøvrig noe mer diskrè enn denne som vises her.. Til sammenlikning så er det bilde av en standard 8 serie nederst av innlegget mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Og her har du bilde av M8 som DESVERRE ikkje vart produsert. Grunnen var at BMW ikkje var interisert i å putte M merket sitt på "sånne" biler. Steike for nokre idioter! T.A.S, veit du kva modifikasjoner som vart gjort med M8 motoren? Den var jo ganske rå i utganspunket, V12 48v på 550 HK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohr Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Den var nice... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Jeg vet desverre ikke noe mer om M8 enn det jeg skriver om under her, og ja.. bilen/motoren var relativt rå i utgangspunktet.. Som jeg skrev tidligere er 850CSi "M8", men motoren som havnet i 850CSi er altså en nedtunet variant av M8 motoren.. E31 M8 prototyp var forresten BMW-konsernets mest best beholdt hemmelighet noen gang og hovedpoenget med M8 var at det skulle være en lettvektsbil som skulle bli en "Ferrari Killer".. Motoren som kom i M8 eksisterer det kun en stk. av og forble kun i denne prototypen.. Senere viste det seg at det praktisk talt ikke var noe marked for denne bilen, hvor en BMW sjef så kansellerte hele prosjektet. Det finns svært lite informasjon om denne bilen rundt om og motorsport blader etc. blir som oftest ubesvart også.. Derfor er dette den mest beholdte hemmeligheten fra BMW.. Bilen ble forøvrig stuet bort i det de kaller "Giftschrank" (gift-lagring på Norsk) hvor bilen så skal ha blitt ødelagt siden E31 ikke produseres mer og at det ikke har kommet noen etterfølger.. Selv er jeg litt i tvil til denne setningen da den ikke var helt forståelig, men det er godt mulig at det er det som har hendt med denne bilen.. Det er hvertfall denne informasjonen jeg sitter med og jeg vil tro at dette er det meste som er tilgjengelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 8-serien er en har ett jævlig rått utseende.. Uten tvil en bil jeg kunne hatt stående parkert i garasjen til pynt og brukt til flotte solværsdager.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Er en utrolig pen bil, ser jo mer moderne ut en dagens 6-serie egentlig. Er en nydelig en til salgs på Lørenskog ser jeg *sikle* http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... os=9&tot=9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Jeg hadde den fra Lørenskog i tankene når jeg skrev om E31 og jeg vil nå si at dette er en av de mest velholdte bilene jeg har sett.. Rødfargen på denne bilen er absolutt den mest freshe og er derfor min favorittfarge på E31 8 serie.. En strøken entusiasteid E31 skal en eller annen gang havne i bilparken min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Ville du hatt V8-rn eller V12-rn? Kunne tenkt meg en V8 egentlig, evt med kompressor, er en lettere og mer moderne motor. Ble vel levert med 4,4 liter volum på slutten, husker jeg ikke feil var det omtrent samme ytelsene som 850. Sjekk den her feks, knapt 60 000 km... http://www.mobile.de/SIDqv-5dBViDMBRmR9 ... 237936495& Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Etter min mening er det forsåvidt ett fett for meg. E31 er såpass sjelden som den er og er ikke et daglidagssyn.. 840Ci er litt mer spesielt ang. produksjonstallet, men favoritten er nok 830i som kun ble produsert i 18 eksemplarer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 25, 2006 Share Skrevet Desember 25, 2006 Er det ikke slik at motoren som sitter i 850 kan chippes til 400hk? Da mener jeg den som er på 300hk originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå