erlend_p Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 jeg hadde den feteste tjenesten ever, brannmann på rygge flyplass. Gjorde ikke annet enn å sitte i ro, spille kort, og spise utrolig god mat. Og tenne på biler og andre ting når vi kjedet oss. (gikk for det meste i sierra'er, fiesata'er og kadetter og andre drittbiler vi ødela.) Så hvis noen skal i militæret, ¨å er brannmann tingen, så har man en sivil utdannelse å falle tilbake på
Toro Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 jeg hadde den feteste tjenesten ever, brannmann på rygge flyplass.Gjorde ikke annet enn å sitte i ro, spille kort, og spise utrolig god mat. Og tenne på biler og andre ting når vi kjedet oss. (gikk for det meste i sierra'er, fiesata'er og kadetter og andre drittbiler vi ødela.) Så hvis noen skal i militæret, ¨å er brannmann tingen, så har man en sivil utdannelse å falle tilbake på jaja.. det er sikkert helt greit hvis man liker å sitte på rævva
Diesel power Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 Tror nok de aller fleste arbeidsgivere driter en lang masj i militæret.. det eneste de fleste bryr seg om mht. militæret er om skal inn eller ikke (fordi du blir borte fra jobb om du skal inn) Jeg har heldigvis sluppet militæret pga medisinske årsaker De driter sikkert en lang marsj i innholdet i militæret ja, men hvis man ikke har vært inne bør man ha et godt svar når arbeidsgiveren spør hvorfor ikke. en søker virker ikke helt arbeidvillig hvis man dimmer armyen pga man ikke gidder, orker eller har lyst. hvis det er 4 søkere på en jobb, og 3 av de har vært inne, men ikke den siste. da står de 3 andre litt høyere i kurs enn den ene som ikke har vært inne. Tviler jeg strekt på... og at man ikke er interessert i militæret tror jeg er et mere enn godt nok svar for de fleste Det er meget feil. Det er riktig som sagt over. De ser i utgangspunktet bare etter om du har tjenestegjort. Har du ikke, bør det være en god nok grunn. Det er også slik at mange virkelig har behov for å rykke inn. Det er desverre for mange som ikke har respekt for andre enn seg selv idag. Det er meg og mitt, ellers blir jeg grinete holdning som råder. Mange har ikke prøvd livet på egenhånd, og militæret er faktisk en meget bra "skole" for nettopp dette. Grudde meg selv før innrykk, men sitter kun igjen med gode minner tross mye såkalt hat tid inne. Det er en livserfaring jeg virkelig anbefaller. Selv de sterkeste motstandere som rykket inn sitter i ettertid og fjaller om: den gangen vi måtte, jeg glemmer ikke da vi, osv osv. Slitet går faktisk over til noe som minnet bruker positivt. Dette ligger i vår natur, og termen som ofte blir benyttet er mestring Selv klarte jeg å komme meg inn i Hundetroppen, en av mine hobbyer er hund. Dette måtte da være en kose tjeneste tenkte jeg da. Så feil kunne man ta. På 7uker forbedret jeg min 3000m fra 11.08 til 9.18, 5000 forbedret jeg fra drøye 21min til 16.48. Dette skyldes ikke drastisk bedre kondisjon, den hadde jeg egentlig godt grunnlag for allerede. Det skyldes rett og slett evnen til å gidde å yte bedre under press. Bare denne lille tingen har garantert gitt meg verdifull tyngde som også gjør seg i arbeidslivet. Ett eksempel til er det å stå opp om morgenen. Vi har en del lærlinger i jobben, disse har ikke tjenestegjort, og raten med for sent på jobb er kriminelt høyt. Det skyldes på ditt og datt, men det er rett og slett signal om ansvarsløshet. Er man for trøtt om morgenen, så må man legge seg tidligere, eller rett og slett bestemme seg for å stå opp. Så enkelt er det. Slet selv med dette før jeg dro inn, og snakker derfor av erfaring. Sov til både kl.2 og 3 dagene Det finnes selfølgelig flust av gyldige grunner til å ikke kunne være tjenestedyktig, men å oppsøke legen for å prøve å finne en grunn sier meg at dens kommende arbeidsgiver bør være aktsom. Til lånet, der har de greie ordninger.
erlend_p Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 jeg hadde den feteste tjenesten ever, brannmann på rygge flyplass.Gjorde ikke annet enn å sitte i ro, spille kort, og spise utrolig god mat. Og tenne på biler og andre ting når vi kjedet oss. (gikk for det meste i sierra'er, fiesata'er og kadetter og andre drittbiler vi ødela.) Så hvis noen skal i militæret, ¨å er brannmann tingen, så har man en sivil utdannelse å falle tilbake på jaja.. det er sikkert helt greit hvis man liker å sitte på rævva Kaloriene vi la på oss med å vente på ulykker brente vi bokstavlig av oss ved å gå inn i store konteiner "hus" og flyskrog som vi hadde laget og tente på de. Gikk inn i konteinere som det var ca 200 grader i, kan jo selv tenke dere hvordan det hadde vært å gi inn i ovnen sammen med grandien (er passe varmt) Så brannmann i armyen er tingen. Mer spennendes og avslappendes tjeneste tror jeg ikke at finnes. (les ingen lange øvelser ute i skog og mark uten mat og drikke)
viper Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Skrevet Desember 26, 2006 problemet er jo desverre at jeg er tjeneste dyktig da... (uff... frisk) Ingen skam og være tjeneste dyktig forsåvidt et godt tegn egentlig:p
viper Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Skrevet Desember 26, 2006 er veldig enig med deg diesel-power:)
Gjest Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 ikke lur dæ unna tjenesten, du kommer til å angre. Har aldri hatt så mye gøy på et år som æ hadde når æ va i Tungtransport-troppen. kjøre semi, hjullaster, tangs(leo, cv90, 113). vinsje , løfte.... oh ikke minst skyte å sprenge litt nei reis inn, pass på at du får ei stilling du kan trives i...!! om det er kortspillende brannmann, hundelufter i hundepatruljen, snusfornuftig MP, synnsyk jæger, donald i marinen, telefondama i sambandsbataljon, statoilburgeravhengig trucker i transporten, gravemaskinfører i inginørbataljon, sykepleier i saniteten, preste assistens osv osv... ja der er mye forskjelig du kan gjøre, burde være noen for alle.. trur nok vi alle kan være enig i at arbeidsgivere som synes det er negativt med fullført tjeneste er særdeles sjelden vare... altså vil det alltid stå som et pluss på cv`n
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå