Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal også nå kappe av taket og skjøyte på ett nytt ett for å få original takluke + svart tak trekk! fant at at den næverende takluke er uoriginalt ettermontert, og kan derfor bli veldig vanskelig å få tak i deler til:S pluss trenger mulig ny dør på venstre side grunent rust i valsen nederst, og kanskje bagasje lokk grunnet rusta vist på bilde over !

• Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
  mowz skrev:
det er jeg ikke sikker på men ganske spesiellt på ix med 47 i innpress orginalt. så det er liten plass der, men man må nesten bare prøve....

Hei

Ang felger på ix:

Jeg hadde 7x18 ET35 med 215/35-18 dekk. Det gikk akkurat på min ix med 55/40 senk.

Skrevet

JonH

Sitat
Hei

Ang felger på ix:

Jeg hadde 7x18 ET35 med 215/35-18 dekk. Det gikk akkurat på min ix med 55/40 senk.

er jo ikke akkurat å anbeflale å senke en ix mer enn 40/40, siden da går det sterkt utover driverk! men kan du forklare me hva innpress er igjen, et står helt stille her, vet det har noe med : ET35 at dette sier noe om innpresset! :)

Skrevet

ET = Einpresstiefe på Tysk = innpress(ningsdybde) på Norsk = offset på Engelsk.

Ett bilde sier mer enn tusen ord :lol:

offset.gif

ET35 betyr at innpresset er 35 mm.

Skrevet
  Sitat
ET = Einpresstiefe på Tysk = innpress(ningsdybde) på Norsk = offset på Engelsk.

Ett bilde sier mer enn tusen ord :)

ET35 betyr at innpresset er 35 mm.

takker :) lærte om det nå rett før jul, men har glemt det iløpet av ferien :P hehe

Skrevet

Kan noen forklare hvorfor drivverket blir skadet av at man senker en ix? Har også hørt dette, men ingen som har forklart det :)

Ang. ET. Jo høyere ET på en like bred felg, så stikker den lengre ut?

Skrevet
  prebols skrev:
Ang. ET. Jo høyere ET på en like bred felg, så stikker den lengre ut?

ET15 sitter 2 cm lengre ut enn ET 35...

Når det gjelder senking, så tror jeg at divakslingene får en uheldig vinkel og at knutene/mansjettene da vil slites fortere enn normalt...

Skrevet
  zephyr23 skrev:
[er jo ikke akkurat å anbeflale å senke en ix mer enn 40/40, siden da går det sterkt utover driverk!

Mulig det, men ixen min gikk hvertfall over 50000km med det senkesettet uten problemer med drivverk.

Skrevet

ja ser inpress her er fortalt alt:) hehe, men det er nok ikke sånn att du vil ødelegge drivverket med en gang fordi du senker "skjevt". Men det kan slites ut fortere og drivknutene og mansjettene blir slitt ut fortere.. Angående at 40/40 senking ser lavere ut bak så er jo det forsåvidt riktig, det gjør jo min å, men det som er tingen er jo at hjulbuen over fronthjulet ligger ca 10cm over den over bakhjulet, bare se på Den linja som går over bilen og se hvor hjulbuen ligger i forhold til den foran og bak, Dette er jo forsi man skal ha plass til å svinge full sving... Stå på vidre:)

Skrevet

jeg har et35 i alle fall på mine 17" og det gikk akkuratt. ikke mye klaring bak i hjulbue men...bare å ikke laste masse folk baki:) hehe

Skrevet

mowz skrev:

Sitat
jeg har et35 i alle fall på mine 17" og det gikk akkuratt. ikke mye klaring bak i hjulbue men...bare å ikke laste masse folk baki:) hehe

hehe, har ikkje så veldig storeplaner om å alltid kjøre rundt med gnudd baksete nei :P

men de felgene du har er 7.5 ganger 17

og de jeg lurer på å kjøpe er 8 ganger 17, hva er forskjellen på de ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...