Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 OK. Kjekt å vite til senere anledninger. Det var også greit å få svar vedr. lakk fra noen som er i faget. Jeg har ikke peiling
zephyr23 Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 Kenneth520IA skrev: OK. Kjekt å vite til senere anledninger. Det var også greit å få svar vedr. lakk fra noen som er i faget. Jeg har ikke peiling Det er jo en lakkskole trondheim og mener jeg å huske! hehe,bare hyggelig vettu! hvis det er noe du skulle lure på ang lakk og karroseri ved en senere anledning er det bare å ta kontakt så skal jeg hjelpe så godt jeg kan
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Ja, mener det er Lade vgs. som har lakklinje, men leste i en annen tråd her for en stund siden at de ikke hadde noe ledig tid før neste skoleår. Mulig det er flere også, men jeg er ikke så godt kjent i Tr.heim enda. Flott å vite hvor en kan få hjelp
zephyr23 Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 Kenneth520IA Ja, mener det er Lade vgs. som har lakklinje, men leste i en annen tråd her for en stund siden at de ikke hadde noe ledig tid før neste skoleår. Mulig det er flere også, men jeg er ikke så godt kjent i Tr.heim enda. Flott å vite hvor en kan få hjelp:D er ikkje sikker på hva det heter der, men en kompis fra klassen ifjor går der nå! er ofte fullbooka ja, spess nå på slutten av året når folk begynner å stole nok på oss til p slippe til med sprøyta på bilene de's! samme som hos oss, er fullstendig fullbooka ut året. men har heldigvis fast plass i verkstedet for min egen bil kommer du fra arendals området eller no? siden du kjente til strømsbu
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Ja, du sier noe der, samtidig som tiden nå er vel høysesong for småbulking. Har iallefall inntrykk av det etter at jeg ringte rundt for å få noen tilbud. Jeg er født og oppvokst i Arendal, ja. Så jeg kjenner godt til skoler og folk der
zephyr23 Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 Kenneth520IA Ja, du sier noe der, samtidig som tiden nå er vel høysesong for småbulking. Har iallefall inntrykk av det etter at jeg ringte rundt for å få noen tilbud. Jeg er født og oppvokst i Arendal, ja. Så jeg kjenner godt til skoler og folk der mhm, det er høysesong for lakkverksteder og oppretter verksteder rett etter og under vinteren ja! så ditt inntrykk var riktig ja! aha, arendalitt du og ja, hvor i arendal kommer du fra hen da ? gleder meg bare å komme tilbake fra lyngdal til arendal å komme ut i jobb til sommern skal bli så bra
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 He he, ja det kan jeg tenke meg. Er det siste året ditt på skole? Savner Arendal jeg også, faktisk. Jeg er oppvokst mine 11 første år på His, deretter på Birkenlund. Du da??
zephyr23 Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 jupp, siste året ja, så er det ut i lære til sommern! ingenting slår arendal om sommern putre rundt i skjærgården med gode venner på en solrik dag! er opprinelig født i bærum, men flytta til arendal når jeg bare var noen måneder! så bodde jeg ett par år på solåsen, så nede ved lyskrysset, og nå oppe ved moltemyr! hva gjør du i trondheim da ?
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Ja, si det. Hva gjør jeg i Trondheim. Endel styr innen slekta, så jeg har rett og slett valgt å "flykte" fra det hele. Orker ikke å forholde meg til det. Men du skal ikke se bort i fra at jeg kommer tilbake etterhvert. Arendal er som du sier en flott by om sommeren pluss at jeg har vennene mine der. Men foreløpig blir det bare å feriere der.
mowz Skrevet April 11, 2007 Skrevet April 11, 2007 ja hvordan går det med prosjektet??? lenge siden noen oppdatering her nå
zephyr23 Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Skrevet Mai 1, 2007 det har gått veldig treigt grunnet en lærer som ikke innså at jeg burdte hatt enda mer tid å jobbe på den på skolen, og når han endelig innså det og ga meg klarsignalet til å få jobbe på den hele tia så var det for seint, så jeg rekker vel akkurat nå å sveise inn ny kanal og yttre hjulbue på venstre side.. indre hjulbue ble jeg feridig med for en god stund sia, så blir fjærbein, kalipere og sånne ''smådeler'' sandblåst denne uka og lakkeres når jeg kommer tilbake til skolen, fikk også litt deler for en liten stund sia, som bare ligger å venter på å bli montert nye gule koni hardhetsjusterbare dempere, senkefjærer osv! og fått skinndørtrekk som ligger å venter på å bli montert de og og skal vel om ikkje så allt for lenge handle inn stylinga, felgene shadowlinelistene osv osv osv.. masse små deler jeg skal ha osv! men noen som vet om det er noen forskjell på fjørene når det gjelder ix og vanlig 325 ?? blitt litt usikker i det siste da jeg har lest litt rundt omkring og sett det har vært separate senkesett til ix og vanlig... så blir langt ifra så ferdig med bilen som jeg hadde håpet på nå før skolen slutter, så da håper jeg å ha den ferdig til høsten en gang. begynner snart som lærling osv og ,så da blir det mye å gjøre på jobb osv! men bilen blir ferdig , men bare mye senere enn jeg hadde håpet på
zephyr23 Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Skrevet Mai 1, 2007 her er noen få bilder skinn dørtrekka: ferdig sveiset indre hjulbue! sveisa igjen hull til antenne og sparkla ferdig. skal ta noen flere helhets bilder når jeg drar tilbake til skolen om to uker!
mowz Skrevet Mai 3, 2007 Skrevet Mai 3, 2007 bra du er igang igjen, men tror det er forskjellige senkesett til ix og i. Men er ikke 100%. mulig det står til ix fordi det er lik senk bak og frem men jeg ville kjøpt til ix eller allrad som det står i oversiktene over senkesett sånn at du er sikker!! lykke til
Christer Skrevet Mai 3, 2007 Skrevet Mai 3, 2007 jaggu.. gikk og på lakk i lyngdal... 2004-2005:) er blitt noen bimmere som har blitt sammen igjen der gitt
zephyr23 Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Skrevet Mai 3, 2007 mowz skrev: bra du er igang igjen, men tror det er forskjellige senkesett til ix og i. Men er ikke 100%. mulig det står til ix fordi det er lik senk bak og frem men jeg ville kjøpt til ix eller allrad som det står i oversiktene over senkesett sånn at du er sikker!! lykke til er neimen ikke sikker på den egentlig, så bare på realcar sine sider at de hadde separate senkesett, men da er det bare å selge det jeg har nå og punge ut 1600 kroner for nye 40mm cobra fjører! var godt å få komme igang igjen ja, men litt demoraliserende når jeg tenker over hvor liten tid jeg har igjen på skolen før den må ned hit i forhold til hvor mye det er igjen.. men skal stå på som ett HEL"@)¤/E den stunda jeg har igjen! men mangler fortsatt deler for å få satt sammen fjærbeina og bilen må være i rullende stand 25 mai... så håper bare jeg har delene innen den tid! og hadde oprinelig teknkt å bare sveise igjen takluka, siden en eller anna tulling har ettermontert en uoriginal takluke, som selvfølgelig er kaputt, men så tenkte jeg.. fanken.. sveiser jeg igjen så kan hele taket slå seg.. og bli ett helsike å rette igjen, men så har jeg lyst på takluke, så da kom tanken på å skjære ut ett større hull så en original BMW luke får plass, men da igjen kommer problemet med å få det tett :S eller du har den tredje løsningen, som på en måte er lettest men på en anna måte er ett helsike igjen, kappe A,B og c stolpe på midten på hver side.. og sette på nytt tak fra en anna bil med bra luke,, men ett helsike igjen dette og, så har ett stort dilemma der nå men men, finner ut av det.. Christer skrev: jaggu.. gikk og på lakk i lyngdal... 2004-2005:) er blitt noen bimmere som har blitt sammen igjen der gitt aha, grei skole det ja, bare litt langt å reise for me som kommer fra arendal, men er en veldig bra skole, men misliker sterkt selve byen savner skikelig å komme hjem.. hehe, tviler ikkje på at en del BMW'r er satt sammen der nei, du har vel altids en BMW entusiast eller to hvert år! gikk du sammen med en som hette Kristian fra arendal eller ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå