Hylland Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Ein venn av meg lånte bilen igår og den gjekk varm... Han fekk stoppa den, men kjørte den vidare etterpå, så gjekk den varm igjen! Dei fyllte 6 liter med vatn, men ein dag seinare var den knusktørr... No skal dei fylle MINERALolje og kjølevæske, så skal dei køyre 20 mil med den... Er dette forsvarlig? Går det bra med mineralolje på den motoren? Er toppen ødelagt, eller går det å berre skifte toppakning? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Mineral olje går fint det, den smører ikke like godt som en syntetisk olje. Jeg tror du må ta av toppen og vurdere hva som trengs å gjøre. Andre her på forumet med mere kunnskap har kanskje andre synspunkter. Uansett så ville jeg har fikset bilen så fort så mulig, og ikke kjørt noe særlig med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Trur eg berre ville latt bilen stå vist du mister kjøleveske og ikkje finne grunnen til det. Kan jo også vere lekasje i radiatoren. Du må nesten sjekke om toppen har slått seg skeiv, men sjangsen er liten for det, uansett så er ikkje ein M30B35 topp så dyr. Ellers så er det berre å kjøpe slipesett til M30B35 på GS.. PS! Såg ikkje før no at du hadde ringt. Og kem som kjøyrte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Ein venn av meg lånte bilen igår og den gjekk varm... Han fekk stoppa den, men kjørte den vidare etterpå, så gjekk den varm igjen! Dei fyllte 6 liter med vatn, men ein dag seinare var den knusktørr... No skal dei fylle MINERALolje og kjølevæske, så skal dei køyre 20 mil med den... Er dette forsvarlig? Går det bra med mineralolje på den motoren?Er toppen ødelagt, eller går det å berre skifte toppakning? På forhånd takk! om den har vert skikkelig varmkjørt så er jo tjangsen for at toppen din er skjev, dette kan du enkelt sjekke med bladsøker og rettholt! har du først tatt pakningen, gjør en selvsagt vondt verre med å kjøre den! å komprimere på vann\olje er jo ikke akkurat gunstig. trykk test og planing er nok minste krav. tror ikke mineral olja er det største du skal bekymre deg for..olje har en tendens til å miste en del egenskaper når den er blandet med vann. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Har fyllt på 9 liter vatn, men det berre forsvinne... Tanken e heilt tom... Får ikkje start på bilen. Kor forsvinne vatnet? Fyller på på den tanken rett bak ved vinduet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Trur eg berre ville latt bilen stå vist du mister kjøleveske og ikkje finne grunnen til det. Kan jo også vere lekasje i radiatoren. Du må nesten sjekke om toppen har slått seg skeiv, men sjangsen er liten for det, uansett så er ikkje ein M30B35 topp så dyr. Ellers så er det berre å kjøpe slipesett til M30B35 på GS.. PS! Såg ikkje før no at du hadde ringt. Og kem som kjøyrte? radiatoren er heilt ny, så trur ikkje det er hull i den nei!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Har fyllt på 9 liter vatn, men det berre forsvinne... Tanken e heilt tom... Får ikkje start på bilen. Kor forsvinne vatnet? Fyller på på den tanken rett bak ved vinduet... har du prøvd å peile olja? kanskje du finner vannet ditt hvis du gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Olja er det ikkje noko vatn i!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Sjekke under bilen, om det renner ut noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Nei, gjere ikkje det heller!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Kan vel hende vannet er i sylynderene da Er vansklig og starte da, samtidig som vannet da vil bli borte ved kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Er det farlig å starte den då??? Kva er det verste som kan skje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Vann i sylinderne = ta opp og fiks så fort så mulig. Ikke prøv å starte eller noe som helst. Motoren har ikke godt av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Vann i sylinderne = ta opp og fiks så fort så mulig. Ikke prøv å starte eller noe som helst. Motoren har ikke godt av det Vann i sylindrene kan fort føre til bøyde råder! Jeg så noen slike motorer etter "flommen" her i bergen i fjor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Du må kontrollere SKIKKELIG for utvendig lekkasje, før du en gang tenker på å demontere toppen!! Vet om altfor mange som har overhalt hele topper, og så var det bare feks vannpumpa som lekte!!! En må "sette trykk" på kjølesystemet, for å finne lekkasjen. Drei gjerne rundt motor med skralle, for å sjekke vannpumpen... Ikke tenk "topp" før du vet 100% at den ikke leker utvendig!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå