morv-e28 Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 er på jakt etter e46 320d. noen spesielle mangler og feil en burde være på utkikk etter? noen forskjeller på norsk kontra import?(batteri dynamo, ledningsnett osv?) vi snakker om touring
Bjørn 320 Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Clutchen kan vere slitt viss bilen er chippa...
Fredrik Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Jeg tror ikke at det er forskjell på f.eks batterikapasitet og dynamoeffekt når det gjelder moderne tyske og norske modeller. Umiddelbart kan det se ut som om batterikapasiteten og dynamoeffekten er hhv. 80 Ampere og 2100 Watt for begge utgavene når det gjelder E46 320d. Det kan imidlertid være relativt stor forskjell på hva som er standardutstyr... setevarme er f.eks ikke alltid alminnelig i tyske biler. Husk at de eldste E46 320d modellene nå snart er 9 år gamle og at modeller med en produksjonsdato før 09/2001 ikke har common-rail. Rust kan være et stort problem på utsatte steder som dører og bakdør, men det varierer stort. Hva som er avgjørende er ikke godt å si, men trolig er det tilfeldigheter (i relasjon til produksjonen) som spiller inn... en NAF test er nok evt. ikke dumt å få gjennomført før et kjøp. Personlig ville jeg ikke ha kjøpt en E46 320d som er eller har vært chippet. Jeg ønsker ikke å sitte igjen med Sorteper og store verkstedregninger bare fordi andre har hatt det morsomt. Kjøp en original bil og nyt et stykke perfekt mekanikk fra Bayern...
brannmester Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Har nå hatt en 320 d, 2002 modell i 1 og 1/2 år, og kan ikke si meg noe annet enn kjempefornøyd. En NAF test vil jeg vel anbefale til alle som kjøper seg en bil, er jo en invistering for noen år. Min er importert og har ikke setevarme, noe jeg aldrig bruker uansett, så den kan jeg leve med. Har ett lite virus en plass, som etter noen dager tapper bilen min for strøm hvis jeg ikke bruker den. har funnet ut at det er den orginale telefonen sin skyld, sikkert noe som ikke slår seg av når man tar av tenningen. Siden jeg ikke bruker den til vanlig, er det ikke noe problem. Ellers kan jeg ikke annet enn å si positive ting, er fremdeles en fryd å sette seg inn i bilen, billig i drift og motor nok.
Thunegutt Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Rust er IKKE noe stort problem. Når det forekommer,er det "bittesmå" flekker feks under panseret eller på innsiden av dørene. Dette er noe som eiere nesten aldri ser!! Mekanikere på BMW verksted må nesten ha forstørrelse-glass for å finne disse flekkene!! Viss du vurderer 320d før 2002, så er dielsel pumpa en svakhet, og slitte foringer i for/bak-stell forekommer
Fredrik Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Thunegutt skrev: Rust er IKKE noe stort problem. Når det forekommer,er det "bittesmå" flekker feks under panseret eller på innsiden av dørene. Dette er noe som eiere nesten aldri ser!! Mekanikere på BMW verksted må nesten ha forstørrelse-glass for å finne disse flekkene!! Hva mener du egentlig... er rusten ikke et problem hvis man ikke ser rusten tiltross for at den er der.... eller ?...
Thunegutt Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Fredrik skrev: Thunegutt skrev: Rust er IKKE noe stort problem. Når det forekommer,er det "bittesmå" flekker feks under panseret eller på innsiden av dørene. Dette er noe som eiere nesten aldri ser!! Mekanikere på BMW verksted må nesten ha forstørrelse-glass for å finne disse flekkene!! Hva mener du egentlig... er rusten ikke et problem hvis man ikke ser rusten tiltross for at den er der.... eller ?... Det jeg mener at de rust-flekkene som kommer på disse bilene er som regel veldig SMÅ, og ikke noe som sprer seg!! Den kommer under karrosseri-kittet i to plate-falser, og sprer seg sjeldent!! Jeg mener all "oppstyret" med rust på E46 med mange her på forumet er oppblåst... Viss du feks ser på Mercedes bilene. Der vokse rusten så mye at, viss en er helt stille, så hører du rusten "knake"
Fredrik Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Thunegutt skrev: Det jeg mener at de rust-flekkene som kommer på disse bilene er som regel veldig SMÅ, og ikke noe som sprer seg!! Den kommer under karrosseri-kittet i to plate-falser, og sprer seg sjeldent!! Jeg mener all "oppstyret" med rust på E46 med mange her på forumet er oppblåst... Viss du feks ser på Mercedes bilene. Der vokse rusten så mye at, viss en er helt stille, så hører du rusten "knake" Jeg mener absolut ikke at rustproblemene vedr. E39 og E46 er ute av enhver proporsjon... rustproblemet er seriøst nok når først rust er konstatert. Problemet er etter min mening at man ikke kan kategorisere å si at det er problemer med rust på alle E39 og E46 modellene. Det varierer kraftig og hvorfor det varierer så kraftig vet kun BMW. Jeg har lest meg til mange forklaringer... noen sier at problemet er grunningen fra 3M... andre sier at problemet er stålkvaliteten... og slik kan man spekulere i en evighet. Poenget er imidlertid at når først en stålplate er angrepet av rust... har man over tid et rustproblem. Det erkjenner til og med BMW og bytter uten pardon på garantien ut dører, bakdører og panser som viser tegn til rustflekker...
Thunegutt Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Fredrik skrev: Thunegutt skrev: Det jeg mener at de rust-flekkene som kommer på disse bilene er som regel veldig SMÅ, og ikke noe som sprer seg!! Den kommer under karrosseri-kittet i to plate-falser, og sprer seg sjeldent!! Jeg mener all "oppstyret" med rust på E46 med mange her på forumet er oppblåst... Viss du feks ser på Mercedes bilene. Der vokse rusten så mye at, viss en er helt stille, så hører du rusten "knake" Jeg mener absolut ikke at rustproblemene vedr. E39 og E46 er ute av enhver proporsjon... rustproblemet er seriøst nok når først rust er konstatert. Problemet er etter min mening at man ikke kan kategorisere å si at det er problemer med rust på alle E39 og E46 modellene. Det varierer kraftig og hvorfor det varierer så kraftig vet kun BMW. Jeg har lest meg til mange forklaringer... noen sier at problemet er grunningen fra 3M... andre sier at problemet er stålkvaliteten... og slik kan man spekulere i en evighet. Poenget er imidlertid at når først en stålplate er angrepet av rust... har man over tid et rustproblem. Det erkjenner til og med BMW og bytter uten pardon på garantien ut dører, bakdører og panser som viser tegn til rustflekker... Sjønner tankegangen din! Men visst du hadde sitt de delene som ble byttet så hadde du sjønt meg også...
Fredrik Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Thunegutt skrev: Sjønner tankegangen din! Men visst du hadde sitt de delene som ble byttet så hadde du sjønt meg også... Javel... tegn og forklar... så kanskje vi også kan forstå hva du mener...
Thunegutt Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Er ikke ikke flink til å tegne, og tydligvis ikke flink til å folklare heller...
mortena Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Thunegutt skrev: Rust er IKKE noe stort problem. Når det forekommer,er det "bittesmå" flekker feks under panseret eller på innsiden av dørene. Dette er noe som eiere nesten aldri ser!! Mekanikere på BMW verksted må nesten ha forstørrelse-glass for å finne disse flekkene!!Viss du vurderer 320d før 2002, så er dielsel pumpa en svakhet, og slitte foringer i for/bak-stell forekommer Ja jøss! Jeg har sett ganske mye "bittelite" rust på E46. Min forrige bil, en E46 Touring -02 hadde mye rust. Og det var ikke bare i skjøter og på steder som ikke synes. Store rustbobler på panser, bakluke og A-stolpe! Og bare så det er sagt, bilen min var meeeget godt tatt vare på! Alle som bagatelliserer dette problemet har ikke hatt det selv. Punktum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå