Gå til innhold

Min E36 320i Coupé :) --- Nå solgt...

Anbefalte innlegg

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ok, da kommer litt bilder. Har ikke noen bra bilder av pedalene ennå men det kommer! Så mobilbilder får holde i dag...

Her er clutch og brems tatt av, og alle pedalene har fått hull til skruene!

bilde0059oj3.jpg

Så etter ca 5 minutter var clutchen skrudd fast!

bilde0061as1.jpg

Og etter en god del bannord og litt kreativ tenkning fikk jeg omsider på plass gasspedalen!!

bilde0062zi1.jpg

Bedre bilder av pedalen kommer selvfølgelig!

Vasket også bilen i finværet i dag med varmvoks.. så måtte nesten ha med noen bilder av det også :P

img0509ph6.jpg

img0529jn6.jpg

img0533tf0.jpg

Skinnsetene er pakket ned i kjelleren inn i svarte søppelsekker for å ikke støve ned mens jeg får meget meg til å kjøpt rens og fikset vippemekanismen på passasjersiden! Så bilder av de kommer etterhvert!

Skrevet

Da var nye sommerdekk bestillt..

Valget falt på et tilbud fra bil og anleggsdekk her i byn!

Det ble Kumho KU-31 Dekk med dimmen 225/35R19

Gleder meg til de ringer og sier at de er kommet så jeg kan dra å hente de :D

Dekkene ser forøvrig slik ut

kumho_ku31_dekkgalleri.jpg

Men kommer nye bilder når de er montert på :D

Skrevet

Da var dekkene på plass, tok litt bilder under selve monteringen og balanseringen, men pappa stakk av med kameraet.. Så blir foreløpig bare et par bilder jeg tok i kveld...

Men først et bilde av pedalen ferdig montert i bilen :)

img0545or0.jpg

Og så et par stemningsbilder, med nye dekk på gamle felger :)

img0544co3.jpg

img0540ny2.jpg

img0535ak2.jpg

Skrevet
Dette kommer seg, men skjønner ikke helt hvorfor du satte den "flaska" i hattehylla altså...

Sier noe der, men så fet ut når jeg holdt på å sette inn anlegget så da tenkte jeg, ja hvorfor ikke..

Har fått mye kommentarar på den, (både positive og negative).. Men så spørs det om ikke den må flyttes til bagasjerommet pga varmen i sommer.. Da trengs det en smart løsning på de to små hullene etter ledningene..

Men den sorg når den tid kommer :) Nå er jeg bare i lykkerus etter å ha fått på sommerfelgene, fikk tilbake både litt høyde (som har trengtes) og en god og stiv bil :D

Skrevet
Da var nye sommerdekk bestillt..

Valget falt på et tilbud fra bil og anleggsdekk her i byn!

Det ble Kumho KU-31 Dekk med dimmen 225/35R19

Gleder meg til de ringer og sier at de er kommet så jeg kan dra å hente de :D

Dekkene ser forøvrig slik ut

kumho_ku31_dekkgalleri.jpg

Men kommer nye bilder når de er montert på :D

Bare et lite head's up anngående Kumho KU-31, disse har en tendens til å slites særdeles fort.

Har en kollega som kjøpe slike (225/40R17) til sin Audi A3 3uker før sommer ferien hans, kjørte en europatur på sommeren tilsammen rundt 3500km, og når han kom hjem igjen til stavanger, så var dekkene nesten blanke, rundt 1.2mm mønster igjen på det meste.

Mulig noe høy hastighet og varm asfalt hadde en innvirkning, men alikevel skremmende dårlig for slike såkalte "high preformance" dekk.

Meen, godt grep på tørr asfalt kan ingen ta fra dem, men slitestyrken er ikke noe særlig :wink:

Skrevet

Da var sommervasken unnagjort, etter 2 dager med vask og polering er det meste unnagjort, utenom motoren som skal få gjennomgå senere :)

Vel, her kommer bilder fra vaskingen og poleringen :)

Slik så det ut før jeg satte i gang..

img0550ri5.jpg

Så var det fram med høyttrykken og spyle GODT rundt hele bilen..

img0552tn9.jpg

Så var det 2 ganger med vask, først en med vanlig vann og svamp, og så en med shampoo og rens!

img0553sf5.jpg

Etter bilen var tørket ble det lagt på polish for deretter konsentrert hardvoks.. Fikk akkurat tørket av voksen før tåka la seg på bilen :shock: (glemte bilder av dette)

Så dagen etterpå var det i gang med felgene, vinduene og innsiden! Glemte og ta litt bilder, så ble ikke bilder av alt denne gang..

Men begynnte innvendig med vinylrens og glassrens! For så å fortsette med polering av vinduene.. glemte å ta bilder av det også :x

Så etterpå var det videre med felgene, de ble først vasket godt med felgrens og innsmørt med autosol da de var tørket helt..

img0557oh3.jpg

Så etter 2 dager og MANGE timer med vasking, polering og tørking er jeg endelig ferdig :) Resultatet ble meget bra synes jeg :) (husk at dette er en original lakk fra 1992 :shock: )

img0558dn0.jpg

Ble også passe blank med god refleksjon i vinduer og lakk :twisted:

img0561xl7.jpg

img0560gx2.jpg

Ikke så bra vær å ta bilder i idag, men får gå, ble vertfall slik etter alt arbeidet.. Er selv meget fornøyd og så STOR forskjell!

img0563qn4.jpg

Og tilslutt en takk til produktene som var med på å få det ferdige resultatet :)

img0565rg5.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...