Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Tenker meg bilkjøp til neste år. Da er drømmen gjerne en E36 M3, regner med 3.0 litern altså rund 1993-1995 Mod. Men jeg bor jo i nord, og Escort Rs Cosworth er en bil jeg har hatt forkjærlighet for. Altså den har alltid vært en drømmebil. Da er spørsmålet om noen som har hatt erfaring med en av disse bilene og va som kanskje hadde vært det beste alternativet. Jeg er fullt klar over at dette er et BMW forum! :D Men for å være helt seriøst så finnes det mye annet morro også! :wink: Uansett muli Cosworth`en er dyrere i forsikring? Et must er at cosworth`en har 4x4 da, selv om det er få av 2WD utgavene.

Skrevet

har ikke hatt selv, men kjenner folk, ikkeno annet en skryt, eneste folk klager på er at drivakslene driver og detter ut, noe som kan fikse gasnke lett ved og sette inn sierra aksler, de er vist lebgre slik jeg har skjlnt det. hadde lett levd me en escort cossie selv=) kontra en m3...? vet ikke,jeg hadde valgt e 30 m3 forann e36 hvilje dag som helst

Skrevet

Jeg har hatt en 95mod Escort Cosworth, altså den med T25 turbo.

Jeg var overhode ikke fornøyd med den. Fikk den aldri til å gå ordentlig. Den hakken og gikk. Chippet den, men den ble ikke noe bedre av det. Fikk også ett motorhavari på den. Så jeg har vel egentlig ikke noe positivt å så om Ford...

Jeg ville nok også valgt en e30 m3 istedenfor e36 m3, men hadde valgt e36 fremfor en Cosworth....

Skrevet
Jeg har hatt en 95mod Escort Cosworth, altså den med T25 turbo.

Jeg var overhode ikke fornøyd med den. Fikk den aldri til å gå ordentlig. Den hakken og gikk. Chippet den, men den ble ikke noe bedre av det. Fikk også ett motorhavari på den. Så jeg har vel egentlig ikke noe positivt å så om Ford...

Jeg ville nok også valgt en e30 m3 istedenfor e36 m3, men hadde valgt e36 fremfor en Cosworth....

Hmm altså den me den "nye" og mer effektive turbo`èn? Tenkte på en 1993-1994 mod den har vel T35 turbo`en. Har selv hørt kun lovord om Escort Cosworth, og jeg må si jeg vurderer en slik en selv.

Skrevet

heller en escort cossi. kom kun i 4x4, men blir bygget om til 2wd.. kjøp den med stor turbo, lettere og billigere å trimme.. en kompis av meg har en med 363 hk i, går godt ja..

Skrevet

Patrick B, ja det var den med den nye turboen.. De gamle hadde t34..

Mulig de går gått, men jaggu er det mye problemer med de å. Har noen kompiser som har hatt og har slike biler, og de har mye problemer med dem.

Har du hatt bmw, så blir du skuffe i en ford tror jeg. Men såklart, dette er noe du må velge selv. Personlig er det ihvertfall ingen tvil om hva jeg hadde valgt.

Skrevet

Jo, man må se hva det blir til. Har en kompis som har hatt en RS Cosworth Wolf utgave. Var vel ca 350hk i den. Den gikk meget godt! Men det er noen år siden jeg satt i den, så det kan jeg ikke huske så mye tilbake til

Skrevet

har ikke prøvd noen av bilene, men jeg tror jeg ville valgt en escort cosworth.. Utseendemessig er jeg iallefall ikke i tvil, men ville ikke hatt rød. :)

Skrevet
har ikke prøvd noen av bilene, men jeg tror jeg ville valgt en escort cosworth.. Utseendemessig er jeg iallefall ikke i tvil, men ville ikke hatt rød. :)

Hehe nei, styrer helst unna rød bil selv, men denne så ganske strøken ut da! :wink:

Skrevet

Er det noen spesiell grunn til akkurat Escorth Cosworth, - utover 4x4?

Hvis du først skal ha Ford er det litt tøfft med en strøken Sierra vingebil også 8)

- eller også en RS500...

Et par 80-tallsklassikere.

Skrevet

Den eneste moderne Ford modellen som er noe å samle på (altså ikke disse over 20 år gamle Cossie-variantene)... er Ford Focus RS (ca. 1250 Kg) med 212 HK ved 5500 rpm og 310 Nm ved 3500 rpm. En både velkonstruert og balansert "GTI"... to år før Golf V GTI kom på markedet, men Focus´en er stadig den beste... :wink:

Skrevet

her er den gamle min

bilde033qu8.th.jpg

bilde034gm8.th.jpg

bremset 557 hk.. det du bør se etter når du skal kjøpe esc cosworth:

1:rust,dette begynner å bli gamle biler,og det er utrolig dårlig rustbeskyttet kontra bmw,sjekk rundt tanklokk,gulv,hjulbuer,spes hjulbuer,det går ikke ann å få tak i nye buer,kun hele skjermer og disse koster 10000 pr stk.innerskjermene foran gnager på skjermen så rust beskyttelsen her er somregel borte og det har begynnt å ruste.pris på forskjermer er ca 3500 pr stk.sjekk ,bakluke,dører og stolpen mellom døra og forskjermene også,der er det stort sett alltid rust.

2: bremsene foran har kun 1 stempel,så skivene foran blir skjeve etter en dag på rudskogen.

3:girkasse, er vel det som er den største svakheten sammen med differ.tåler 350 hk,men da er du i grenseland.også det dyreste og oppgradere ved siden av motor.

4: elektronikk,kan være en del el feil på disse bilene,spes dashbord.kan være et helvete å finne ut av.

5:motor,har hatt 4 cosworther,ikke hatt noen større problem med motoren,men motorer som har 300+hk bør ha byttet til grp a topppakning.billigere å ta ut 350+hk av en cosworth kontra mye annet.

org clutch tåler opp mot 400hk hvis den er bra.(har kjørt med 382 hk og standard clutch).

6:motorfestene bør oppgraderes for å unngå at drivakseler hopper ut under aks.(ja det skjer :? )

7:modellvalg,ville utvilsomt valgt den før 95,fordi det er vanskelig å få ut mer enn maks 300hk av den seneste modellen,iallefall med standard styreenhet. den første modellen er det mye mere utvalg i trimdeler,får også tak i mye brukt.

Hørtes kanskje veldig negativt ut dette her...men du finner ikke morsommere bil med samme kjøreegenskaper og trimpotensiale til denne

prisen.dette er også en bil jeg tror kommer til å stige i pris.. som vingebilen har begynnt å gjøre.

håper dette var til hjelp :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...