eidarj Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 må man valse masse for at de skal passe på e30 eller?
zombiedick Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 Er ikke helt sikker, men hvis bilen er senket en del må du nok regne med noe modifikasjoner. Valsing eller litt ymse kapping
zombiedick Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Skrevet Januar 5, 2007 Kaa-Bump! Kan pusse de opp selv om noen er interessert, og lakke senter i hvilken som helst farge. Men da til en noe høyere pris selvsagt Etter min mening er dette noen av de barskeste man kan sette på en E30
zombiedick Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Skrevet Januar 10, 2007 Nope. Er demontert og på tur til glassblåsing nå. Så lite igjen for å få de ferdig, så jeg pusser de bare opp selv nå.
Germanlook Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 de kan bli tøffe når jeg pusser de opp. ting kan skje når man pusser opp vettu. men når de er flekkete så er de ikke like mye verdt. men hvem i svarte har bedt om din mening? Skal du ha nye felger til 7000,- får du ta turen til Sharif, da får du helt sikkert OK felger som alle andre også kjører rundt på OZ Futura er 3-delte og det trenger ikke koste deg skjorta og få disse pene igjen.. skru dem fra hverandre og lever evt senteret til lakkering så vil disse se nye ut, så går du løs på kantene og gjør det beste ut av dem... Men som tidligere nevnt, dette er felger for den sanne entusiast og de vil bli mer og mer sjeldne med årene!! Du får det du betaler for
zombiedick Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 Stemmer det, dette er felger for entusiaster. Etter mitt syn er dette de fineste felgene man kan sette på en E30. Men det koster å fikse opp hvis man ikke kan gjøre det selv.. Bare skruer og verktøy for å dele/ sette sammen kom på 4000kr. Jeg leverer de i dag til en kar som skal glassblåse senter, og polere opp kantene i dreiebenk. Kan selvsagt polere opp selv, men det tar tid, og det har jeg ikke. Pulverlakker senter sort og monterer sammen om ikke så lenge, skal bli gøy og se hvordan det blir Bildet av samme felg, oppusset på E30:
Germanlook Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Bildet av samme felg, oppusset på E30: Ahh den har jeg siklet på mange ganger ja.. er mange lekre hjul hos felgen-garage og jeg kjøpte selv mine senterkopper til mine Futura fra Claus der nede... Hvor mye betaler du får å polere opp igjen kantene dine??? Jeg har fått pris på mellom 4-5000,- for rep og høyglanspolering av mine og jeg synes ikke det er for ille med tanke på hva slags felger dette er Godt vi er flere med lik mening her iallefall ;)
zombiedick Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 Har en kar som polere opp kantene for 500kr pr felg. Er sinnsykt mye jobb om man skal gjøre det selv... Har spesialverktøy også om du trenger, det er ikke lett og skaffe, og claus tar ca 1000kr for disse to koppene!
TCCW Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Jeg er interessert i å få pris på pm på ferdig shina felger.
Kjetta Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Ikke for å ødelegge noe i denne salgsthreaden men jeg kjøpte nye skruer til "nesten like" felger, bbs rs 8x169x16 komplett alle skruene for 1400kr inkl frakt moms. verktøy til å skrue ut skruene du trenger kun en 10kant pipe ifra biltema. fungerer like godt om det står biltema eller "OZ" på dem. just my two cents. en annen ting han som polerer i dreiebenk har han alupolish til dem eller er det bare for å få dem penere enn vanlig. bruker han styrt dreiebenk eller skal han gjøre dette for hånd ? jeg jobber selv i det yrket og har holdt litt på med en felg. det går raskere enn å "polere i garasjen med bilen svivende på tomgang" hvis du vet hva du skal/må gjøre. Edit : Jeg mener at disse felgene er minst verdt 7000 hvis kantene er fine jeg måtte betale over 10.000 for noen ganske slitne bbs felger som trenger lakk og polering for å bli pene.
zombiedick Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 Kan stemme det at du fikk dine til 1400kr. OZ bruker ikke 10 kant pipe, de bruker 12-kant. Jeg har bladd gjennom sikkert 4-5 verktøykataloger på jobb, og hørt med spesialforetninger uten hell. Det lages ikke 12-kant verktøy, utenom disse som OZ bruker. BBS er fint, der er det vanlige 6-kant, men også der i M7x32mm som er sinnsykt ukurrant. Tools fikk ikke tak i, og hullene i felgene er så trange at tomme skruer passet ikke i noen kurrant størrelse. Mange her til lands som har pusset opp BBS, og det er en smal sak ettersom det er mulig å skaffe verktøy og skruer billig. Mine OZ skruer er chrommede orginale, og ikke de billigeste felge-garage.de hadde. Når det gjelder polering av 3- delte felger så kan jeg si at hele ytterringen er umulig å polere opp ved å montere på bil. Du må demontere for å komme til rundt skruene. Og skal det være skikkelig resultat på lakkingen er glassblåssing det beste, i tillegg til at de er demontert.
Kjetta Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Oisann, det var visst 12kant jeg og hadde. hehe litt rask på avtrekkeren. vet at du må dele hele felgen men er er ganske lett å få til hvis du "har lyst" og bbs har vel 12kant både framme og bak (vet at mine har det) Jeg kjøpte en slik for å demontere felgene -> http://www.biltema.no/products/product. ... emId=90752 <- og det fungerte faktisk veldig greit. ikke noe spesial verktøy. fikk pris på skruer på felgen-man.de til 3000,- før frakt & mva dette var også chrome skruer (slike som jeg kjøpte en annen plass for 1400) og med skruene så er det jo en nærhet -> BSF 9/32" har ytterdiameter på 7.142 når du da har dreid gjengene så er det rundt 7mm. (men det er jo heller ikke så veldig kurante gjenger) Jeg har ikke troen på at det skal være så mye vanskeligere å polere opp oz futuraene dine. alle felgbanene er jo forsåvidt like, eneste er vel forskjellig antall hull å skru fast i felg senteret. just my two cents.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå