Hr.smith Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Har hatt bilen i 3mnd og den har gått helt tom for olje tre ganger nå. Sjekka olja i forrige uke og da var den helt perfekt, idag gikk den plutselig tom. Har sett i motorrommet og der er det ingen lekasjer å se, ikke noe rar lukt eller noen ting. Noen som kan hjelpe meg med noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Det første eg tenke på er slitte stempelringer. Kan hjelpe å bytte oljemerke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 Er det mye jobb å bytte stempelringne da? Koster det mye? Åssen olje merke og type er å anbefale? Vet at det er masse olje tråder her men alle har hver sin mening, noen som bruker en spess olje på e30 som de er fornøyd med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Det er litt jobb ja. Ligger i hjartet av motoren. Og det er skjedlen det lønner seg. Eg rekna ut sånn ca ke det ville koste på min i deler, og kom vel opp i 5000 - 6000 trur eg det var. Då var det blant anna ny(e)toppakning/strekkbolter, bunnpannepakning, veivlager og stempelringer. Men når du først opner den, er det like greit å ta rammelagerene også, og då blir det med ein gong dyrere. Så det beste du kan gjere, er å bytte oljemerke og teste. Når du likevell skal berre teste å sjå om det hjelper, og bilen din drikker olje, så ser ikkje eg noko poeng i å blakke seg på dyre oljemerker, så Shell olje burde funke til å teste Eg personleg bruker Valvoline eller noko liknande. Alt etter ke gamlingen har kjøpt eit fat av Akkurat no bruker eg Shell Remula TS, som me fekk eit fat billig. Det er olje du kan bruke på Diesel og Bensin motorer. Og den rensker/kjøler heilt normalt, ikkje super olje, og ikkje dårleg olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 hvilken olje bruker du da? står i autodata at anbefalt å bruk 10-40w eller 10-30w synth i moderat tempraturer. mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Jeg regner med du ha sjekka at bunnpluggpakninga tetter helt?Høres kanskje dumt ut, men jeg har selv prøvd det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Synes du skal skifte stempelringene dersom de er årsaken til probleme dine, i og med at du har en ganske ålreit motor(M20B25) Ut med motoren, av med bunnpanne og topp, ut med stempla, på med nye ringer, sjekk tilstand på sylindra, kanskje bor og overdim stempler må til. Skift gjerne råde og veivlagere i samme slengen. Ca. 2000,- for veiv og rådelagre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Som sagt kan det vere verdt forsøket å skifte oljetype...bør også prøve ein som er tjukkare viss du køyrer på veldig tynn olje no... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 du har sett i motor rommet etter lekkasje, har du sett under bilen? hehe,,, kan være simmering i bakkant som er gåen. da lekker det ut mellom motor og girkasse. legg deg under bilen og se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 holdt på i garasjen nå for å kikke litt under bilen, rakk heldigvis ikke å legge meg under da en bil kom kjørans GJENNOM garasjeporten! Så min egen bil kjørte like godt over foten min! Kammerat a meg skulle flytte bilen som stod utenfor garasjen og den stod i gir (noe han ikke merka) og kjørte gjennom porten...hehe...uff...fot og bakfanger fikk gjennomgå hvertfall... Meeen...jeg ska prøve en tjukkere olje. Hadde tenkt å bytte til en bedre olje snart så har bare fylt på semi 10-40 biltema olje i det siste. Skal legge meg under bilen å se ikveld etter lekasje under! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 holdt på i garasjen nå for å kikke litt under bilen, rakk heldigvis ikke å legge meg under da en bil kom kjørans GJENNOM garasjeporten! Så min egen bil kjørte like godt over foten min! Kammerat a meg skulle flytte bilen som stod utenfor garasjen og den stod i gir (noe han ikke merka) og kjørte gjennom porten...hehe...uff...fot og bakfanger fikk gjennomgå hvertfall...Meeen...jeg ska prøve en tjukkere olje. Hadde tenkt å bytte til en bedre olje snart så har bare fylt på semi 10-40 biltema olje i det siste. Skal legge meg under bilen å se ikveld etter lekasje under! Håper det går bra med foten, men HAHAHA Mye rart som kan skje gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 Joda gikk bra, så kan egentlig legge til en stor HAHA jeg å Skjønte ikke en dritt jeg...værste av alt var at brekket stod på så jeg fikk ikke løs foten før om en to tre min etter kammeraten min fikk banna fra seg! Han sa jeg kunne velge meg en ny bakfanger da Men trur ikke dette løste olje problemet mitt egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 HAHA! Men sånt som skjer..bra det ikkje gjekk verre Men viss du har hatt på delsyntetisk 10-40 burde det egentleg ikkje vere problem...denne er ikkje spesielt tyntflytande... Men som allerede nevnt, du kan prøve eit anna merke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Han sa jeg kunne velge meg en ny bakfanger da Haha.. Eg hadde sagt at du kan velge mellom ny bakfanger eller å få foten laus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 Hehe..blir nok verken ny fot eller bakfanger, bare en del sparkel og glassfiber! Dette skulle vært tatt opp på film, trur det skal litt til for å slå ansiktsutrykket mitt når jeg så den bilen komme gjennom garasjeporten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå