Jan e34 Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Jeg hadde prøvd denne oljen: http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6008842 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 Ok takk, får gi den en sjanse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 tror da ikke at olja har noen som helst betydning. tror du burde sjekke litt mer rundt motoren. for eksempel simmeringen i bakkant av motoren eller noe slikt. å se om det kommer blå røyk ut av eksosen når du ruser den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
? Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 når en motor tømmer seg HELT for olje flere ganger på 3mnd, så er det selfølgelig ikke olja sin skyld. med mindre du kjører på supertynn symaskinolje, og det gjør du sikkert ikke når den bruker så mye olje, så burde du kjennt dette på eksoslukta? hvis ikke så renner det ut en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 neppe oljen sin skyld det der nei.. kanskje det var nettopp dette som var grunnen til at forrige eier solgte den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2006 Trur heller egentlig ikke det er olja..Har aldri merket noe uvanlig lukt. Fylte vel olja for en mnd siden, sjekket den som sagt forrige uke og da var den som den skulle være. Plutselig idag var det tomt...må få sjekket litt under bilen, ellers så må jeg nok begynne å skru den fra hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Bruker den olje(alså i forbrenninga) vil det ryke blått og stor fare for ventilbrenning. Viss den bruker so mykje som du seier mesteparten av dette går i forbrenninga vil du lett merke dette.Sjå i bakspeilet ved gasspådrag. Mange plasser den kan lekke på også,bl.a simmering på veiv foran/bak(register/clutch) ,ved kamaksel(register),bunnpannepakning/plugg, dette kan en kansje nødvendigvis ikkje sjå ved å berre sjå i motor-rommet. Viele gluck! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Trur heller egentlig ikke det er olja..Har aldri merket noe uvanlig lukt.Fylte vel olja for en mnd siden, sjekket den som sagt forrige uke og da var den som den skulle være. Plutselig idag var det tomt...må få sjekket litt under bilen, ellers så må jeg nok begynne å skru den fra hverandre mange mil har du kjørt siden du sjekket olje 100, 200,? Du sier plutslig TOM. Mangler det 4.5 liter eller 1 liter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2006 Med tom mener jeg at oljelampa begynner å lyse. Så den mister ikke 4,5liter olje over natta. Holder vel å fylle på en liter eller noe sånt. Jeg skal ut på verksted å se litt mer på hvor den evt kan lekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Er det den oljelampa i check kontrollen du mener eller? For viss det er den så begynner den og lyse når oljenivået er under midten på peilpinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Dersom det er slik at oljenivået synker til under peilepinnemerkene etter noen uker med hardkjøring er det noe annet enn dersom 4,5l(eller hvor mye de tar) blir borte. Er det slik at når du skrur ut tappepluggen kommer det så og si ikke no? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Hmm det skal ryke ganske kraftig for og bruke opp så mye olje.hadde e34 med m20b25 der røyk oljetrykksbryter det førte til kraftig oljeforbruk men da kjente du oljelukt inn i bilen pga dette rant over eksos og under bilen. burde sett det med en gang viss det er stempelringer eller indre komplikasjoner pga kraftig blårøyk fra eksos både på tomgang,oppstart og under kjøring med så mye forbruk.få en til å kjøre bak for og se om der er en hale med blårøyk bak deg.Kan jo være heldig at det er en bagatell som oljetrykk bryter.Se på høyre side under manifold nesten helt nede på blokka sitter oljetrykkbryter se etter olje her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2006 Det er hvertfall en mnd siden oljelampa begynte å lyse. Jeg kjører vel langt ifra økonomisk men trudde ikke olja skulle forsvinne så fort! Skal sjekke oljetrykksbrytern:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2006 Faaen det her er ikke uka mi...nå klarte jeg å låse nøklene inni bilen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Jeg hadde også problemer med at bilen min gikk tom for olje.... jeg fant heler ikke noen steder hvor det lak... men jeg startet opp bilen i garasjen å lot den stå å svive ei stund... å da så jeg at det rant fra selve oljefilteret... så jeg byttet bare filtere å dermed løste problemet seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå