Gå til innhold

Hjelp, bilen min går tom for olje stadig vekk!

Hr.smith
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når en motor tømmer seg HELT for olje flere ganger på 3mnd, så er det selfølgelig ikke olja sin skyld. med mindre du kjører på supertynn symaskinolje, og det gjør du sikkert ikke :D

når den bruker så mye olje, så burde du kjennt dette på eksoslukta? hvis ikke så renner det ut en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur heller egentlig ikke det er olja..Har aldri merket noe uvanlig lukt.

Fylte vel olja for en mnd siden, sjekket den som sagt forrige uke og da var den som den skulle være. Plutselig idag var det tomt...må få sjekket litt under bilen, ellers så må jeg nok begynne å skru den fra hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den olje(alså i forbrenninga) vil det ryke blått og stor fare for ventilbrenning. Viss den bruker so mykje som du seier mesteparten av dette går i forbrenninga vil du lett merke dette.Sjå i bakspeilet ved gasspådrag.

Mange plasser den kan lekke på også,bl.a simmering på veiv foran/bak(register/clutch) ,ved kamaksel(register),bunnpannepakning/plugg, dette kan en kansje nødvendigvis ikkje sjå ved å berre sjå i motor-rommet.

Viele gluck! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur heller egentlig ikke det er olja..Har aldri merket noe uvanlig lukt.

Fylte vel olja for en mnd siden, sjekket den som sagt forrige uke og da var den som den skulle være. Plutselig idag var det tomt...må få sjekket litt under bilen, ellers så må jeg nok begynne å skru den fra hverandre

mange mil har du kjørt siden du sjekket olje 100, 200,? Du sier plutslig TOM. Mangler det 4.5 liter eller 1 liter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det skal ryke ganske kraftig for og bruke opp så mye olje.hadde e34 med m20b25 der røyk oljetrykksbryter det førte til kraftig oljeforbruk men da kjente du oljelukt inn i bilen pga dette rant over eksos og under bilen. burde sett det med en gang viss det er stempelringer eller indre komplikasjoner pga kraftig blårøyk fra eksos både på tomgang,oppstart og under kjøring med så mye forbruk.få en til å kjøre bak for og se om der er en hale med blårøyk bak deg.Kan jo være heldig at det er en bagatell som oljetrykk bryter.Se på høyre side under manifold nesten helt nede på blokka sitter oljetrykkbryter se etter olje her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med at bilen min gikk tom for olje.... jeg fant heler ikke noen steder hvor det lak... men jeg startet opp bilen i garasjen å lot den stå å svive ei stund... å da så jeg at det rant fra selve oljefilteret... så jeg byttet bare filtere å dermed løste problemet seg...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...