Gå til innhold

Hjelp, bilen min går tom for olje stadig vekk!

Hr.smith
 Share

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hiver meg på denne tråden, så jeg slipper å lage ny...

Som sikkert ingen av dere vet står bilen parkert i garasje grunnet... motorhavari av den milde sorten (forhåpentligvis)... for å gjøre en lang historie kort: Motren har kilt seg, jeg tipper stempelet står opp i ventilen på vei opp. Har vert plaget av tikkelyd / klunkelyd på sylinder nr.1.

I dag når jeg da jekket bilen opp på bukker, så tok jeg meg en god kikkerunde under... der fant jeg.. OLJE! d.v.s litt olje kun på fremste nederste delen av bunnpanna... for meg kan det se ut som om bunnpakningen har lekket akkurat her... ellerså kan det vere "den pakningen" som sitter der veiva går ut til svinghjulet... denne har et fint navn.. hva er det? Simmering?

Uansett, det kan også virke som at lekasjen kommer derfra, og har dryppet langs bunnpanna, og dermed endet på det laveste punktet... ( jeg fikk ikke plass til den 500W sola oppimellom å se nermere hvor og om den kan ha komt derfra.

Uansett... Jeg har ikke vert noe serkilt plaget med høyt oljeforbruk den siste tiden (kun en gang, men da skiftet jeg toppdekselpakning, og alt ordnet seg)

Så hva tror dere, kan det vere simmeringen (!?), eller bunnpakningen... eller noe annet... litt rart i.o.m jeg ikke merket det noe serlig på oljeforbruket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...