Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

meget pen liker sånnt

Takk! Hyggelig å høre :D

Har akkurat sittet i 1 time å knotet med OBC'en min.. Har irritert meg siden jeg kjøpte bilen at det manglet en masse piksler. Og det ahr vist seg meget vanskelig å fremskaffe en brukt.

Derfor fant jeg denne DIY'en, som jeg fulgte til punkt å prikke.

Kjøpte en rull med tape på Clas Ohlson som heter "dobbeltheftende skumtape".

Var nettopp ute i bilen å satte den i igjen etter "fix'en" og det ble meget bra :) Ikke 100% perfekt , men tett oppunder 90%, hehe. Bedre enn å bare se visse prikker og punkter lyse.

Nå skal jeg endelig bytte språk osv!

Her er linken: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=457171

Før gikk det ikke an å tyde et eneste ord, slik ble den etterpå:

Bilde210.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var 328'n på verksted en tur. Jeg mistenkte at bærekuler foran var på tur, men det viste seg at det var ytre bærearmsforinger bak som var nedslitte.

Også jeg som har bakre bærearmsforinger foran, stabstagforinger og den "brilla" liggende nytt!

Jaja, tenkte på Powerflex baki der evt og så 4 hjulskontroll. Bør vel bli en forskjell etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 4hjulskontroll igår og fikk vite at jeg har noen gåene foringer også som må byttes først. Vurderer å bytte det meste samtidig da tidligere erfaring forteller at bytter jeg kun småting går resten rett etterpå. Hvordan ligger powerflex på i pris og levealder og komfort i forhold til originale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger nok litt over i pris, men skal ikke utgjøre stor forskjell, var iaf ikke det på fremre foringene på forrige bilen.

Powerflex er mye stivere ja, så det tilsier mindre komfort. Men bilen er jo MYE bedre å kjøre, tight å fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Igår fikk jeg ånden over meg og fant ut at jeg skulle fikse litt på bilen. Motoren i førerspeilet var død og hadde noen speil liggende på loftet fra isbilen jeg eide tidligere.

Gikk greit å skru av speilet, er bare 3 skruer bak et deksel.

Verre var det å få av glasset. Endte med at det knakk, men heldigvis hadde jeg som sagt de andre liggende

Så til motoren, den satt GREIT fast pga masse irri inni speilhuset :S 4 skruer så var det å lirke å dra i den.

Så nappe ut alt av ledninger, og gjøre samme med delespeilet.

Litt pirkejobb å få på speilglasset igjen, men det går hvis du er litt forsiktig.

Heldigvis virket reguleringen igjen etterpå samt at speilvarmen nå virker, det har den aldri gjort før nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...