Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Var en tur i Bærum hos en fra bilforumet igår kveld og handla inn litt kvalitetsolje. 8)

Så nå blir det snarlig oljeskift+filter. Men fant ut at jeg mangla en halvliter da..siden det er 6,5 l inkl. filter :roll: ...Ellers ikke så mye nytt å meddele, ene xenonlyset gikk og nytt kit er på vei, garantisak..

17640d1195241867-traden-om-min-e36-328i-touring-img_0125.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk på Morris og kjøp den siste literen.. Billigste forhandleren på TWS jeg har funnet.

Veiledende 175,-/liter, mot Mekonomen som tar 246,-/liter. Og hos Morris får du jo rabatt i tillegg. Prøvde til og med direkte fra Castrol via jobb, og selv det var det ikke noe å spare på. Forhørte meg hos Simen jeg og, men det ble bare noen få kroner i forskjell på Morris, som noen liter bensin hadde spist opp på veien til Asker.

Men vil gi deg en liten obs-obs Thomas, jeg likte ikke TWS på M5en. Jeg er fast bestemt på at motoren støya mer med TWS enn med billigere Castrol-oljer med lavere viskositet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså, er Morris billigere på TWS? Det overraska meg :) Jeg tenkte prøve ut denne olja i vinter ja, siden jeg allikevel må bytte nå snart..er på gul prikk :D

Selv betalte jeg 135,- pr liter.. ;)

Det er mange meninger om olje, men om bilen støyer mere finner jeg jo fort ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oljen er ikke beregnet som vinterolje eller kjøring på vinter i det hele tatt. Kaldstarter ved minus grader vil gi stor slitasje på motoren med den oljen.

En vinterolje bør ha 5W-XX eller aller best 0W-XX.

Hvorfor kjøpte du den oljen egentlig? Den er kun bra til hardkjøring på bane (helt bortkasta på en ikke S motor). Levetiden er dårligere enn vanlig olje og kuldeegenskapene er også dårlige. Er mange tilsettninger i oljen for å få så stort spenn i viskositeten og det gjør at kvaliteten på oljen er dårligere. Sjekk API spesifikasjonene.

Tykk olje gir også høyere drivstofforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bestemt meg for å vente med TWS til banesesongen begynner, og heller bruke noe annet fra Castrol nå i vinter.

Siden sist har jeg fått på Yokohama Ice Guard også :) Men ennå ingen snø, da....

Fått et nytt xenonkit og skal se om je finner ut av el-problemene mine. Litt lei av å ikke ha muligheten å rulle ned ruta. Bruker kort i p-hus 2 ganger hver dag :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sannsynligvis bytte ene ballasten til ringene. Og da er det jo 1 års garanti fra umnitza.com..

MEN - er jo merkelig at jeg må dekke frakten? Greit nok, er bare 15$ men virka litt snodig..

Er vel kanskje andre regler i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk sikringene til elrutene...og igjen...og en gang til. Jeg ga opp. Skjønner ikke hva som skjer med det elektriske om dagen.

Hvorfor flyr det sikringer i ett sett?

Det sitter jo en type relè opp under dashbordet på førersiden, i hvertfall der det sitter i sedanen min. Jeg hadde samme problemet og da tok jeg ut dette og loddet over et par kontakter som var dårlige, etter det forsvant problemet. Ser ut som en blå liten boks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler castrol magnatec.

super olje, har ikke opplevd problem med den, og bmw anbefaler den faktisk! lurer på om viskositeten var 0w-40.

olja er veldi "rennende", inneholder magnetiske partikler som legger seg på sylinderveggene, og smører bra fra du starter motoren.

eventuelt den castrol olja som er hakket dyrere, racingtec elns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter jo en type relè opp under dashbordet på førersiden, i hvertfall der det sitter i sedanen min. Jeg hadde samme problemet og da tok jeg ut dette og loddet over et par kontakter som var dårlige, etter det forsvant problemet. Ser ut som en blå liten boks...

Hmm..ja har hørt om det releet. Men jeg fikk vite det satt i sikringsboksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...