Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

ja, step3en vokser bilen... men nxt vokser OG polerer...

gloss protection og step 3 blir nok noe av det samme ;-) kan også toppes med UQD for ekstra topping... men den må stå i 24 timer før den funker maks... får du vann på, så renner den av :-s

Men den der step3 voksen er jo ikke en hardvoks? Gloss protection er helt flytende og skal bare smøres lett over hele bilen og så skal den tørke til den blir hard...

Uqd? er ikke helt inne på disse forkortelsene.

Jeg har pleid å bruke lakkrens fra sonar med maskin, autoglym ultra deep shine evt meguiars step2 med maskin.(roterende), nxt wax for hånd og så prøvde jeg nå denne gloss protection oppå der igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ikke som jeg vet... tror det er "det samme som" gloss protection egentlig

Ultimate quick detailer... :-P

jeg har tatt lakkrens, så scratch X, så clay, så nxt, så uqd men skal nå kjøpe step 3 også å ha på før uqd... men mister kevin eikrehagen kommer vel snart med et godt innlegg her :-P hehe... ellers, så står det en del om slike ting i hans tråd ;-)

så kan DR_Snurre ha denne tråden til bilen sin :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjaa... var quik detailer jeg trodde du mente, men skjønte ikke hva den hadde med polering/voksing og gjøre..

Denne skal vel brukes mellom vask og polering, hvis det har gått noen uker siden du polerte f.eks.. :?

jeg kjøpte en slik samt en claybar for litt siden. Syntes ikke detaileren imponerte så stort igrunn, men var gjerne ikke så lenge siden sist jeg polerte. Claybaren ser jeg fram til å prøve etter å ha kjørt litt i salt etc. Foreløpig hadde den ikke mye så mye effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den step3 voksen noe annen funksjon enn nxt voksen?

Jeg har forøvrig brukt autoglym extra gloss protection hard wax som "sealer" nå før vinteren.

Step3 voksen inneholder Carnauba, og den er feitere enn Tech-waxen.

Tyngre å jobbe med var den også, lot den tørke, men ikke sitte like lenge på som NXT. Skal du bruke denne som en sealer, husk at NXT techwax skal herde noen dager først, helst 4-5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Byttet til vinterdekk i helgen, piggfritt selvfølgelig..Yokohama ICEGuard 225/45-17.

Litt bilder fra "prosessen":

Smurte inn alle hjulbolter med kobberpasta osv. Alt for å hindre rust...

IMG_2740.jpg

IMG_2741.jpg

IMG_2742.jpg

Kaldt!!

IMG_2746.jpg

Får vaske litt hjulbuer til våren tror jeg ;)

Og ja; vinterfelgene ser helt jævlige ut...ser ut som de har psoriasis nå.. :( Lyst til å lakke de hvite til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...