Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Nei. Men har hatt både Dunlop SP9000 Sport og FM901 Sport så vet at Dunlop er bra dekk :)

Ja, det er nok veldig viktig å ha erfaring med forskjellige dekk! Men har du kjørt med større en 17" på toruingen? Kjører 17" selv og det er sinnsykt behagelig, men skulle gjerne hatt 18" eller 19". Hvordan er de felgdimensjonene kontra 17" på touring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" hadde ikke passet bak tror jeg...det subba med 245/40-17 dekk. Men enig i at det ser bra ut med 18" felg. 19" synes jeg er for stort på E36.

Men siden det subbet med de dekkene må de vell ha vært på siden eller ytterkant av dekkene? Jeg har 225/45 17 bak og det subber ingen ting. Ja, 19" blir kanskje i største laget og det finnes jo ikke praktisk... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det subba på Rudskogen da jeg hadde 2 passasjerer, så med litt vekt baki subber det.

Kan også subbe ved litt hard kjøring og det kommer en liten ujevnhet i veien..

Men hvilken inpress er det på contour felgene? 41?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

Igår kom det en bil på døra her med en pakke fra dekkonline.com:

09e26bc3.jpg

2 stk ferske Dunlop Sport maxx 225/45-17 :)

Bakdekkene er blankslitte pr dags dato... Dekkonline kan trygt anbefales, bestilte på nett søndags kveld og torsdag kl 16 sto de her på trappa ;) Sendt fra Tyskland.

Idag fikk jeg ånden over meg, fant ut at jeg ville montere kromringene fra bimmian.com som har ligget i en skuff her siden ifjor, hehe.

MEN, jeg fant ikke bitssettet mitt så da var det å fyke inn på Biltema å finne noe i en fei. Er jo også 10 års garanti ;)

b9eehw8z0laof1qzjinv.jpg

Kjøpte også en stor pakke med kjøkkensvamper, hehe..

1eskyywchs1njc0sd8zk.jpg

De er utrolig kjekke når man skal påføre dekkfornyer! Tips!

Vel...så var det igang med å skru ut instrumentet..Gjorde dette flere ganger på min gamle 318is, da det gikk noen pærer der og den fikk ogso kromringer ;) Men på 328'n var det endel verre. Måtte ut med hovedlysbryteren og inn med handa for å få dyttet ut instrumentet.

Deretter er det 3 kabler festet på baksiden. På BMW er alltid disse kontaktene festet med noen utrolig knotete klips, slags låsepinne over kontakten, hvis dere skjønner. På nyere E36 har de tydeligvis oppgradert disse.

Nå må du trykke inn en liten plastknapp samtidig som du feller ned den låsepinnen... Fant et lite bilde som illustrerer litt:

b3b536cc.jpg

Men etter mye banning, oppskrapete fingre og rå makt, fikk jeg disse tilslutt løs :)

Resten var en lek! Disse bimmian ringene var drittrange, men nå sitter de iaf fast! De klipses bare fast i åpningene, praktisk!

Slik ble det tilslutt:

14cd6d27.jpg

ed6d7e0d.jpg

Ros og ris mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...