Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig forbruket på bilen din på blandet kjøring? Satt og gløtta litt på en 328 sedan med automat i går, men fikk en snikende følelse av at den ville bli like dyr i drift som ix'en min er (0,9 på langkjøring og sikkert 1,5 på blandet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte litt mere felgrens, så da ble det en ny bestilling hos blankbil.no :

1 x Muc-Off Wheel Cleaner 1l (syrefri)

mid_mucoff_wheelclean.jpg

Har du prøvd BMW`s originale felgrens? Den fungerer mye bedre enn den Muc-off synes jeg.

Testet 5 ulike produsenter(inkludert brakecleaner :shock: ) i sommer på noen banefelger som jeg hadde, som var skikkelig stygge.Fastbrente rester etter gummi/br.klosser. Av de 5 så var BMW`s org felgrens klart best på de felgene :) Den skifter jo også farge ettersom den virker, ganske så praktisk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er egentlig forbruket på bilen din på blandet kjøring? Satt og gløtta litt på en 328 sedan med automat i går, men fikk en snikende følelse av at den ville bli like dyr i drift som ix'en min er (0,9 på langkjøring og sikkert 1,5 på blandet).

Ikke så opptatt av forbruk egentlig, men den er snill på langkjøring hvis jeg setter på cruisecontrollen... Men min kjørestil er ofte litt hardere så den sluker suppe.. Har ingen tall å komme med dessverre. Jeg vet ihvertfall at jeg brukte mere bensin enn en M3 3.0 på vei opp til Våler, det sier vel sitt. Men så kjørte nok han ganske snilt også.

Trengte litt mere felgrens, så da ble det en ny bestilling hos blankbil.no :

1 x Muc-Off Wheel Cleaner 1l (syrefri)

mid_mucoff_wheelclean.jpg

Har du prøvd BMW`s originale felgrens? Den fungerer mye bedre enn den Muc-off synes jeg.

Testet 5 ulike produsenter(inkludert brakecleaner :shock: ) i sommer på noen banefelger som jeg hadde, som var skikkelig stygge.Fastbrente rester etter gummi/br.klosser. Av de 5 så var BMW`s org felgrens klart best på de felgene :) Den skifter jo også farge ettersom den virker, ganske så praktisk :wink:

Den Muc-Off en var noe skikkelig "muc" ja....mest elendige felgrensen jeg har testet noensinne. Ikke skummer den heller, minner mest om sånn som unga har i blåse-boble-sak. Lukter heller ikkenoe.

Ikke testet BMW sin felgrens nei, mistenker den inneholder syre?

Veldig fornøyd med Sonax sin syrefrie (ikke sitrusen) men har ikke hatt tilgang på den på en stund. Den skifter også farge :)

Bruker Meguiars sin All Wheel Cleaner som inneholder syre, men spyler den av etter ca. 7-8 sekunder, og bruker børste.

hvor mye veier disse original doktor? går de ganske greit?

egenvekta er 1365 kg + vekt av fører på 75 kg (kremt, stemmer ikke heelt nei ;) så blir det 1440 kg iflg vognkort.

Går greit nok synes jeg, spørs hva man er vant til. Milevis unna M3 3.0 selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Blei det noen julegaver til touringen i år da Doktor? :P

Åjada! Hentet en pakke på posten med Meguiars Ultimate Quik Wax og en liter med AmazingRollOff...var gått tom for den sykt gode avfettinga, hehe.

Idag fikk bilen en aldri så liten romjuls-vask!

"Nå har vi vaska bimmer'n og tørket over godt....lakken har blitt shina.. du ser den blinker i lyset fra julestjerna..:" osv osv

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...