Gå til innhold

91mod 520i 24v fjusker. HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 91mod 520i 24v som fjusker ved lave turtall fra ca.1000-1700, tidligere fjusket den kun ved disse turtallene men nå fjusker den også når den kommer på høyere turtall kanskje ved 4,5-5 og utover.

Fjusker oxo ved full gass. Og ved tungt gir.

Noen som har noen formeninger om hva dette kan skyldes?? :(

Skrevet

Du kan ta av coilene og sjekke at det ikke er fuktighet i nærheten av tennpluggene. Har litt fuktighet på første og andre tennplugg selv, så av og til at motoren ikke tenner på alle 6 sylindre.

Skrevet
Du kan ta av coilene og sjekke at det ikke er fuktighet i nærheten av tennpluggene. Har litt fuktighet på første og andre tennplugg selv, så av og til at motoren ikke tenner på alle 6 sylindre.

takk for respons... men fant fint lite fukt der, tror det er litt mer alvorlig en det! :)

Skrevet
kan hold en finger på lambdasonde...symptomene stemmer no iallefall

Mvh Stian S

ok, takk for svar!!;) finnes det noen måte det gåt ann å sjekke om det er lambdan eller??:)

Du kan kjøre innom et verksted å ta en diagnosetest.

Skrevet

Har du finni ut noe mer angående dette problemet? Jeg har samme symptomene i min 91 520i. Tenkte kanskje det kunne vært kamakselføler eller noe lignende også jeg. Noen ganger merker jeg ingenting, det er det som er kjedelig. Lettere å finne en feil som er konstant.

Skrevet

Hjalp en med å prøve noen hjerner en gang, for diagnostikken viste litt ymse.

Han hadde byttet veiv-føler osv, men det viste seg å være at veiv-føler ikke satt godt nok inn i sporet ergo feil på signaler...

Symptomene høres likt ut som deres og da kan det kanskje bety at en av følerne er defekt...

Skrevet

der kan jeg hjelpe :) hadde samme problem med min, og d viste seg å være lamda som var gåen, enkelt å finne ut av det, bare koble av ledningen og se om bilen blir verre.. jeg hadde bilen på verksted med diagnosen var bare tull de fant ikke ut noe så de begynte å feilsøke manuellt og fant ingenting da heller, før jeg for en uke siden begynte å rote under bila og fant lamda og koblet den av, blien ble ikke verre så ergo lamda var gåen..

Skrevet
Har du finni ut noe mer angående dette problemet? Jeg har samme symptomene i min 91 520i. Tenkte kanskje det kunne vært kamakselføler eller noe lignende også jeg. Noen ganger merker jeg ingenting, det er det som er kjedelig. Lettere å finne en feil som er konstant.

nei, har ikke fått sett noe mer på dett ennå, men det som gjør det vanskelig å feilsøke er att, bilen er noe humørsyk. i ett øyeblikk fungerer den helt ok, i det andre fjusker den litt osv... de siste dagene har den vært rimelig ok:) cr mange tror det kan være lambda eller kamaksel føler, tror det kan stemme ganske bra jeg også... bare ikke fått tid til å "forsket" noe mer på det ennå :)

Skrevet

Sjekk:

- LMM (luftmengdemåler) - koble i fra og sjekk om det bedrer seg

- Plugg ledninger - Brudd eller sotete?

- Fordelerlokk - Fukt, skittent innvendig eller sprukket?

- Plugger - gamle, sotete, fukt?

- Luftfilter - tett?

- Løse plugger?

Lambasonde er jo nevnt tidligere.

Tatt motorvask i det siste??? Bruk evt trukkluft rundt pluggene og fordelerlokk.

Skrevet

Nå har jeg byttet plugger, toppdekselpakninger, luftfilter og det ble bare værre!

I kveld prøvde jeg å koble fra luftmassemåleren uten å merke en eneste forskjell. Men bilen gikk litt jevnere da jeg tok ut lambdasonden.

Merkelig. Skal prøve å få tak i en luftmassemåler i morgen for å se om det kan være denne som er synderen!

Skrevet

Problem forhåpentligvis løst!! :P Byttet bensinfilter på kjerra i kveld. Tok en lang prøvetur, og bilen gjorde ikke et fjuskeslag! :D Håper det var så enkelt.

Skrevet

Jeg hadde kraftige problemer med fusking på en E34 520i 24v, og da var det pga overslag en av coilene...måtte på merkeverkstedet for å finne ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...