jml///mpower Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 Har en 91mod 520i 24v som fjusker ved lave turtall fra ca.1000-1700, tidligere fjusket den kun ved disse turtallene men nå fjusker den også når den kommer på høyere turtall kanskje ved 4,5-5 og utover. Fjusker oxo ved full gass. Og ved tungt gir. Noen som har noen formeninger om hva dette kan skyldes??
skywalk3r Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 kan hold en finger på lambdasonde...symptomene stemmer no iallefall Mvh Stian S
Stonescream Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 Du kan ta av coilene og sjekke at det ikke er fuktighet i nærheten av tennpluggene. Har litt fuktighet på første og andre tennplugg selv, så av og til at motoren ikke tenner på alle 6 sylindre.
jml///mpower Posted December 31, 2006 Author Posted December 31, 2006 kan hold en finger på lambdasonde...symptomene stemmer no iallefallMvh Stian S ok, takk for svar!! finnes det noen måte det gåt ann å sjekke om det er lambdan eller??
jml///mpower Posted December 31, 2006 Author Posted December 31, 2006 Du kan ta av coilene og sjekke at det ikke er fuktighet i nærheten av tennpluggene. Har litt fuktighet på første og andre tennplugg selv, så av og til at motoren ikke tenner på alle 6 sylindre. takk for respons... men fant fint lite fukt der, tror det er litt mer alvorlig en det!
Toro Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 kan hold en finger på lambdasonde...symptomene stemmer no iallefallMvh Stian S ok, takk for svar!! finnes det noen måte det gåt ann å sjekke om det er lambdan eller?? Du kan kjøre innom et verksted å ta en diagnosetest.
Rune B. Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Har du finni ut noe mer angående dette problemet? Jeg har samme symptomene i min 91 520i. Tenkte kanskje det kunne vært kamakselføler eller noe lignende også jeg. Noen ganger merker jeg ingenting, det er det som er kjedelig. Lettere å finne en feil som er konstant.
Sir Hofstad Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Hjalp en med å prøve noen hjerner en gang, for diagnostikken viste litt ymse. Han hadde byttet veiv-føler osv, men det viste seg å være at veiv-føler ikke satt godt nok inn i sporet ergo feil på signaler... Symptomene høres likt ut som deres og da kan det kanskje bety at en av følerne er defekt...
Styletech Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 der kan jeg hjelpe hadde samme problem med min, og d viste seg å være lamda som var gåen, enkelt å finne ut av det, bare koble av ledningen og se om bilen blir verre.. jeg hadde bilen på verksted med diagnosen var bare tull de fant ikke ut noe så de begynte å feilsøke manuellt og fant ingenting da heller, før jeg for en uke siden begynte å rote under bila og fant lamda og koblet den av, blien ble ikke verre så ergo lamda var gåen..
jml///mpower Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Har du finni ut noe mer angående dette problemet? Jeg har samme symptomene i min 91 520i. Tenkte kanskje det kunne vært kamakselføler eller noe lignende også jeg. Noen ganger merker jeg ingenting, det er det som er kjedelig. Lettere å finne en feil som er konstant. nei, har ikke fått sett noe mer på dett ennå, men det som gjør det vanskelig å feilsøke er att, bilen er noe humørsyk. i ett øyeblikk fungerer den helt ok, i det andre fjusker den litt osv... de siste dagene har den vært rimelig ok:) cr mange tror det kan være lambda eller kamaksel føler, tror det kan stemme ganske bra jeg også... bare ikke fått tid til å "forsket" noe mer på det ennå
espen lysholm Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Sjekk: - LMM (luftmengdemåler) - koble i fra og sjekk om det bedrer seg - Plugg ledninger - Brudd eller sotete? - Fordelerlokk - Fukt, skittent innvendig eller sprukket? - Plugger - gamle, sotete, fukt? - Luftfilter - tett? - Løse plugger? Lambasonde er jo nevnt tidligere. Tatt motorvask i det siste??? Bruk evt trukkluft rundt pluggene og fordelerlokk.
Rune B. Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Nå har jeg byttet plugger, toppdekselpakninger, luftfilter og det ble bare værre! I kveld prøvde jeg å koble fra luftmassemåleren uten å merke en eneste forskjell. Men bilen gikk litt jevnere da jeg tok ut lambdasonden. Merkelig. Skal prøve å få tak i en luftmassemåler i morgen for å se om det kan være denne som er synderen!
Rune B. Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Problem forhåpentligvis løst!! Byttet bensinfilter på kjerra i kveld. Tok en lang prøvetur, og bilen gjorde ikke et fjuskeslag! Håper det var så enkelt.
Spinner Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Jeg hadde kraftige problemer med fusking på en E34 520i 24v, og da var det pga overslag en av coilene...måtte på merkeverkstedet for å finne ut av det.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now