Gå til innhold

E46 og service / Inspeksjon II

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

går med tanker om å kjøpe en 2002 320D. Km stand 80000. Ifølge service heftet hadde bilen en inspeksjon I + luftfilter og oljeskift ved 65000. Jeg har hatt et par E30 men aldri diesel. Er bilen moden for en service nå, og burde den eventuelt i løpet av sitt 5 årige liv hatt en inspeksjon II ?

Bilselger har ingen service-historikk, utenom stemplene i servicehefte, jeg vet dermed ingenting om hva som eventuelt er byttet. Når må forøvrig registerreim byttes på denne?

Takk på forhånd for eventuelle svar :)

Andrew

Skrevet

Den burde jo hatt Service II i løpet av tiden, men det sier jo computeren i bilen din noe om. Om servicene er utført hos BMW utfører de det som er i henhold til aktuell intervall. Det burde stå i heftet hva som er utført på servicene. Om bilen er norsk kan du evt ringe til forhandler å spørre. Vedr reg.reim trodde jeg ikke det var det på denne motoren...korriger meg gjerne om jeg tar feil..

Håper ellers du faller for bilen du nevner, det er en flott sak :lol:

Skrevet

Heisann!

Ikke all verdens å lese ut fra service heftet, verkstedet kunne krysse av på 6-7 forskjellig ting for hver service. Heftet var på tysk, desverre. Kunne ikke lese ut av dette annet enn at det var gjort olje- og luftfilterbytte. Tror forresten du har rett. Fant et annet forum innlegg som sier at denne har registerkjede. Er fristet ja, men skeptisk pga manglende servicehistorikk.

Skrevet

Når du starter bilen står det hvor lenge det er til neste service på kilometertelleren, så fremt selgeren ikke har jukse-nullstilt den. Var det min bil hadde jeg tatt service på den nå og blitt ferdig med det.

BMW er tapsprosjekt uansett, må bare prøve å minimalisere det. :shock:

Har du anledning ber du Alf Lie gjøre det. Han er grundig!

Skrevet

Takker for tipsene. Har kikket på det kosmetiske og skal prøvekjøre den til tirsdag. Sjekker kjørekomputeren da.. Det jeg hadde tenkt var å bruke dette med service som et prutningsmonn. Ikke så kult å kjøpe en 'ny' bil som må rett på service :oops:

Skrevet

har samme type bil, serviceintervallen er 22000 km...

:)

når man setter tenningen på, står det antall kilometer til neste service. er det ett minustegn forran, er den kjørt over anbefalt serviceintervall...

Skrevet

Er ikkje E46 også sånn at serviceintervallane (og oljeskift) blir bestemt av f.eks om det er mykje småkøyring, kun langkøyring, mykje kaldstart osv osv? E36 er i allfall sånn...

Skrevet
Er ikkje E46 også sånn at serviceintervallane (og oljeskift) blir bestemt av f.eks om det er mykje småkøyring, kun langkøyring, mykje kaldstart osv osv? E36 er i allfall sånn...

stemmer det. Det der går sin vante gang.

Skrevet

Er du sikker på dette ? ... jeg har alltid hatt det for meg at prinsippet ganske enkelt er en successiv måling av ant. liter bensin du har brukt frem til et på forhånd bestemt ant. liter (les: tid for service)... :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...