Dirty Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 hei har eletrisk vinduer på min e36 coupe! og idag når jeg skulle ta ned vinduet så gikk det fint ned! men ikke opp det ville ikke! den har vært litt vrien i det siste. men så kom det en helvettes smell og og det datt ned! jeg kan høre at motoren sviver. osv så regner med at den har hoppet ut av feste på noe vis! flere som har hatt dette problemet!?
rolfi Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 En kamerat av meg hadde dette problemet. Hvis du tar av dørsida og ser inni der, så ser du at noe klips-greier mest sannsynlig er knekt. Det er bare å skifte den/de ødelagt(e), så er det bra igjen. Bare se inni der, så ser du hva jeg mener
kabeldeigen Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Må kanskje lime vinduet fast til festene. Har en tendens til å gå opp i limingen..
Dirty Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 dørsiden ? mener du dørtrekket da? hehe
Superbeetle Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 dørsiden ? mener du dørtrekket da? hehe Er vel gjerne det han mener Eller har du en annen ide om å komme inn i døren?
Dirty Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 dørsiden ? mener du dørtrekket da? hehe Er vel gjerne det han mener Eller har du en annen ide om å komme inn i døren? HEHHE
skywalk3r Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 er garantert de klipsene..er en svaket dette trur jeg..har vært borti flere som har byttet disse opptil flere ganger.. Mvh Stian S
Gustav C. Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Det skjedde meg for litt siden.. En trinse på heve mekanismen ble smadret av vaieren, fordi vaieren gikk på siden av trinsen( rundt hjul) og gnagde den i stykker så den låste seg.. Det endte med at vaieren røk med et sikklig knepp og ruta forsvant ned i døra.. Kjøpte ny motor og heisemekanisme og byttet den selv.. Litt dyrt da, men kjøpte delene på Sulland og de tar en del fortjeneste.
Dirty Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 hmm satser på at det bare er de festene har nok utgifter med den jævla søppel motoren!
Captain Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Hadde samme problem på min e36 cab for ca 1 mnd siden, vet mange har hatt lignende problem, med klipsene osv, men i mitt tilfelle var det ikke "standard-problemet", men en del av mekanismen mellom motor og vindu som knakk tvert av. Det ble dessverre ganske dyrt og fikse det, i tillegg til at det ikke ble anbefalt å gjøre det selv, grunnet en veldig fin justering av vinduet på e36 coupe/cab (noe med at de er rammeløse og justeringen som får vinduet til å gå opp/ned når dør lukkes/åpnes.)
Puma Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Hadde tilsvarende på min 94 mod cab, og var ikke "clips-feilen"... Var som Captain beskrev... Rett og slett den armen vindus heve mekanismen sitter på som løsnet. Denne sitter med tre punkt sveiser rundt dreie-aksen til heise mekanismen. Dvs den "X-rammen" som skyver vindu opp og ned. Veldig vanskelig og forklare, men du ser det godt når du ser det Reparerte dette selv uten større problemer. - Dørtrekket må fjernes - Vinduet løsnes fra x-rammen ved og dra de to clipsene på "gliderene" til siden, deretter kan man smette ut kuletuppene på hevearmene. - En skinne sitter med en skrue i et clips i bakkant av døra, demonteres - Hevemekanismen må tas ut (er det første gang sitter den med fire pop-nagler som borres ut og erstattes av små skruer) - Ledninger til motor fjernes - Nå skal hele hevemekanismen med motor og alt tas ut - I mitt tilfelle kunne jeg legge armene på riktig plass igjen pga restene av punkt sveisene. Satt det fast med tvinge, boret nye hull i den øverste armen og sveset i vei... - Monterte det hele tilbake i bilen - Inge problem med justering iom at jeg lot vinduet og styreskinner sitte igjen i døra. - Lukket døra fra innsiden med vinduet nede (åpent) første gang, kjørte vinduet opp, åpnet døra for og aktivere det at viduet går ned en cm og resten "fant bilen ut av selv" Du bør nok ha tatt i en skrutrekker før for og gjøre dette, men det er egentlig veldig rett fram.... tar deg nok et par timer+ Kan sikkert bistå med litt bedre forklaring om det skulle være dette som er problemet...
Dirty Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 okai takker for svar! skal sprette bilen idag:P å se hva som er galt
325i Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Må heller kjøpe 6'r Så slipper du å klage over søppel motor:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå