Gå til innhold

skal bygge lekebil trenger RÅD!!!!!! HJELP:)

ALLSTAR
 Share

Anbefalte innlegg

bare kjøp en stygg e30 325. hiv ut bakseter og sett inn bur. Ta ut ALT anna dritt du ikke trenger.

Det gjorde jeg, og fy faen så morro det var:D

Vil man ikke "ødlegge" vektfordelingen da? Siden man fjerner så mye bak i forhold til foran. Ekstra dekk, baksete osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 318 med snurre kan bli moro det også..

og det trenger ikke koste stort bare man leiter litt rundt etter div deler.

turbokonverterte en 518 tidligere for ca 5-6000kr. gikk bra som f#¤% den.. m10 tåler mye juling samt overladning med orginal innmat. finfine motorer spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikkeno problem for meg i hvertfall. Jeg tok ut

dasjbord alt av dørtrekk osv. synes den ble så mye bedre og sladde med hvertfall.

E30 325i har ikke noe perfekt balanse i utgangspunktet, og med enda mindre vekt bak så vil den bli enda lettere bak. Den vil da føles veldig kvikk, og i visse tilfeller morsom. Noen ekstra oppgraderinger på understell kan langt på vei oppveie denne skjevfordelingen OM det er raske rundetider man er ute etter. Vil man sladde mest mulig så er lett hekk tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ekstra oppgraderinger på understell kan langt på vei oppveie denne skjevfordelingen OM det er raske rundetider man er ute etter.

Jeg er litt uenig.. :) Det går å få en 325 til å gå fort rundt bane med få og enkle oppgraderinger. Det går 325`r i BMWCCN som kjører veldig raske runder. 1:08 klokket jeg en som jeg satt på med på Rudskogen i sommer, og det må jeg si er bra! Bilen var lettet som nevnt over (+glassfiberpanser) og hadde oppgradert understell (coilover/stabstag). Motoren hadde andre kammer, men var ellers orginal. Den hadde også orginale bremser med klosser fra "bilrekvisitakjeden".

Så å kjøpe en 325 til f.eks 20-30 tusen og oppgradere den for ca 20 tusen, så har du en ganske så rask og morsom bil å kjøre med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så spørs det om ALLSTAR var ute etter å bruke 50 tusen for å leke litt..

det minst kostbare er vel turbo, kanskje brukt turbo kit?

og bare kjøre så lenge det holder ;)

Nå svarte jeg på Espen sitt innlegg, ikke allstar sitt.. Allstar har ikke svart vilket budsjett han har, så da blir det også vanskelig å komme med forslag.. Det spørs jo hvilken kunnskap han har på bil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ekstra oppgraderinger på understell kan langt på vei oppveie denne skjevfordelingen OM det er raske rundetider man er ute etter.

Jeg er litt uenig.. :) Det går å få en 325 til å gå fort rundt bane med få og enkle oppgraderinger. Det går 325`r i BMWCCN som kjører veldig raske runder. 1:08 klokket jeg en som jeg satt på med på Rudskogen i sommer, og det må jeg si er bra! Bilen var lettet som nevnt over (+glassfiberpanser) og hadde oppgradert understell (coilover/stabstag). Motoren hadde andre kammer, men var ellers orginal. Den hadde også orginale bremser med klosser fra "bilrekvisitakjeden".

Så å kjøpe en 325 til f.eks 20-30 tusen og oppgradere den for ca 20 tusen, så har du en ganske så rask og morsom bil å kjøre med! :)

Satt det M50 i den? Eller mente du egentlig kam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...