ALLSTAR Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 har kikket på en e 30 318.... skal bygge noe morrsomt!! trenger råd for hva jeg bør gjøre for mest mulig effekt.... turbo på org motor eller bytte motor m/u turbo?? Dette er ett budsjett bygge som kun skal brukes til leking
Toro Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 mest mulig effekt sier vel turbo.. men det koster vel litt..
Mboy Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 bare kjøp en stygg e30 325. hiv ut bakseter og sett inn bur. Ta ut ALT anna dritt du ikke trenger. Det gjorde jeg, og fy faen så morro det var:D
sindre Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 bare kjøp en stygg e30 325. hiv ut bakseter og sett inn bur. Ta ut ALT anna dritt du ikke trenger. Det gjorde jeg, og fy faen så morro det var:D Vil man ikke "ødlegge" vektfordelingen da? Siden man fjerner så mye bak i forhold til foran. Ekstra dekk, baksete osv.
Mboy Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 ble ikkeno problem for meg i hvertfall. Jeg tok ut dasjbord alt av dørtrekk osv. synes den ble så mye bedre og sladde med hvertfall.
mOMOe Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 e30 318 med snurre kan bli moro det også.. og det trenger ikke koste stort bare man leiter litt rundt etter div deler. turbokonverterte en 518 tidligere for ca 5-6000kr. gikk bra som f#¤% den.. m10 tåler mye juling samt overladning med orginal innmat. finfine motorer spør du meg.
Espen M33 Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 ble ikkeno problem for meg i hvertfall. Jeg tok ut dasjbord alt av dørtrekk osv. synes den ble så mye bedre og sladde med hvertfall. E30 325i har ikke noe perfekt balanse i utgangspunktet, og med enda mindre vekt bak så vil den bli enda lettere bak. Den vil da føles veldig kvikk, og i visse tilfeller morsom. Noen ekstra oppgraderinger på understell kan langt på vei oppveie denne skjevfordelingen OM det er raske rundetider man er ute etter. Vil man sladde mest mulig så er lett hekk tingen.
R Andersen Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Noen ekstra oppgraderinger på understell kan langt på vei oppveie denne skjevfordelingen OM det er raske rundetider man er ute etter. Jeg er litt uenig.. Det går å få en 325 til å gå fort rundt bane med få og enkle oppgraderinger. Det går 325`r i BMWCCN som kjører veldig raske runder. 1:08 klokket jeg en som jeg satt på med på Rudskogen i sommer, og det må jeg si er bra! Bilen var lettet som nevnt over (+glassfiberpanser) og hadde oppgradert understell (coilover/stabstag). Motoren hadde andre kammer, men var ellers orginal. Den hadde også orginale bremser med klosser fra "bilrekvisitakjeden". Så å kjøpe en 325 til f.eks 20-30 tusen og oppgradere den for ca 20 tusen, så har du en ganske så rask og morsom bil å kjøre med!
Dannis Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 men så spørs det om ALLSTAR var ute etter å bruke 50 tusen for å leke litt.. det minst kostbare er vel turbo, kanskje brukt turbo kit? og bare kjøre så lenge det holder
R Andersen Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 men så spørs det om ALLSTAR var ute etter å bruke 50 tusen for å leke litt..det minst kostbare er vel turbo, kanskje brukt turbo kit? og bare kjøre så lenge det holder Nå svarte jeg på Espen sitt innlegg, ikke allstar sitt.. Allstar har ikke svart vilket budsjett han har, så da blir det også vanskelig å komme med forslag.. Det spørs jo hvilken kunnskap han har på bil også.
Bimmerlars Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Noen ekstra oppgraderinger på understell kan langt på vei oppveie denne skjevfordelingen OM det er raske rundetider man er ute etter. Jeg er litt uenig.. Det går å få en 325 til å gå fort rundt bane med få og enkle oppgraderinger. Det går 325`r i BMWCCN som kjører veldig raske runder. 1:08 klokket jeg en som jeg satt på med på Rudskogen i sommer, og det må jeg si er bra! Bilen var lettet som nevnt over (+glassfiberpanser) og hadde oppgradert understell (coilover/stabstag). Motoren hadde andre kammer, men var ellers orginal. Den hadde også orginale bremser med klosser fra "bilrekvisitakjeden". Så å kjøpe en 325 til f.eks 20-30 tusen og oppgradere den for ca 20 tusen, så har du en ganske så rask og morsom bil å kjøre med! Satt det M50 i den? Eller mente du egentlig kam?
R Andersen Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Satt det M50 i den? Eller mente du egentlig kam? Litt rask på avtrekkeren ja.. Skal være kam..
Bimmerlars Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Satt det M50 i den? Eller mente du egentlig kam? Litt rask på avtrekkeren ja.. Skal være kam.. Hehe, fort gjort
mowz Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 hva med 325 motor med komressor kit, 260 hk, 400 nm. koster 3000 euro for kit.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now