Oppheimen Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 noen som vet hva den tekniske forskjellen på en 318is og en 318i ? 318is har vel ca 140hk 318 har vel ca 115hk og: hva er best av 318is og 320? d er trossalt bare 10 hk i forskjell
John H Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift.. Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd.. Mens is'en er kanskje litt frekkere? raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også..
325i Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 is'n har vel en bedre aks en 2 literen men 2literen har vel mye mer trekkkraft, altså moment
espen lysholm Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Hei, Tror det er vanskelig å si hva som er best, men BMW er jo liksom rekke 6'er da. Jeg hadde valgt 320 om jeg skulle velge. Rekke 6'ern til BMW er noe helt annet enn rekke 4'ern. Ikke er det store forskjellen på deleprisene heller. Hadde en 520IA E39 tidligere med 150 HK (dvs 24 V). Dette er vel samme motoren som vi prater om. Utmerket motor og ikke så ille driftsøkonomisk heller.
Superbeetle Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd.. Mens is'en er kanskje litt frekkere? raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også.. Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede
Bmw-Racer Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Is motorene er 1,9 liters(16v).Samme motoren som i e36 z3
Oppheimen Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd.. Mens is'en er kanskje litt frekkere? raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også.. Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede javel, har ringt på en 93modell 318is, den har iallefall kjede:) trenger man aldri å bytte kjede på bmw heller?
Bimmerlars Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd.. Mens is'en er kanskje litt frekkere? raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også.. Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede javel, har ringt på en 93modell, den har iallefall kjede:) trenger man aldri å bytte kjede på bmw heller? Jo, når det begynner å rakle i registeret
Bimmerlars Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Jeg har 318 93 mod med reim. Hva er eksakt prod. dato på bilen din? Kan være at biler fra sent 93 fikk M43 f. eks
John H Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd.. Mens is'en er kanskje litt frekkere? raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også.. Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede Ah..jepp! det glemte eg..fra 94 eller de med m43 motor har jo kjede sorry! Alle is motorene er heller ikke 1,9 liter slik som de i z3..de kom vel ikke før i 96?? Den heter vel også m44..?
Bjørn 320 Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 is'n har vel en bedre aks en 2 literen men 2literen har vel mye mer trekkkraft, altså moment Ifølgje BMW har i allfall 320 også bedre aks...
Bimmerlars Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Det sies på diverse forum at de holder følge 0-100 men etterpå forsvinner 320'en. Noen som har testa og vet hvordan det er?
espen lysholm Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Som verkstedet jeg bruker sier om kjede drevet motor. Er kjeden så slitt at du må bytte den, da er motoren så sliten at den uansett må byttes. Altså, motoren tar kveld for kjeden.
Superbeetle Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd.. Mens is'en er kanskje litt frekkere? raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også.. Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede Ah..jepp! det glemte eg..fra 94 eller de med m43 motor har jo kjede sorry! Alle is motorene er heller ikke 1,9 liter slik som de i z3..de kom vel ikke før i 96?? Den heter vel også m44..? Jeg kjenner iallefall en med 316i 1993mod og den har m43 motor.. Motoren før denne er som nevnt tidligere m40, denne har reim som må byttes hver 40000km, den har fordeler og tvilsom kvalitet på kamaksling/vippetøy.. 318is(16v) har enten m42 eller m44, m42 kom først og har likt volum som m43b18, mens m44 har 1,9 og dermed litt mer moment.. men nok om dette
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now