Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva den tekniske forskjellen på en 318is og en 318i ?

318is har vel ca 140hk

318 har vel ca 115hk

og:

hva er best av 318is og 320?

d er trossalt bare 10 hk i forskjell

Skrevet

is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..

Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd..

Mens is'en er kanskje litt frekkere? :) raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også..

Skrevet

Hei,

Tror det er vanskelig å si hva som er best, men BMW er jo liksom rekke 6'er da.

Jeg hadde valgt 320 om jeg skulle velge. Rekke 6'ern til BMW er noe helt annet enn rekke 4'ern. Ikke er det store forskjellen på deleprisene heller. Hadde en 520IA E39 tidligere med 150 HK (dvs 24 V). Dette er vel samme motoren som vi prater om. Utmerket motor og ikke så ille driftsøkonomisk heller.

Skrevet
is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..

Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd..

Mens is'en er kanskje litt frekkere? :) raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også..

Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede :wink:

Skrevet
is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..

Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd..

Mens is'en er kanskje litt frekkere? :) raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også..

Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede :wink:

javel, har ringt på en 93modell 318is, den har iallefall kjede:)

trenger man aldri å bytte kjede på bmw heller? :P

Skrevet
is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..

Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd..

Mens is'en er kanskje litt frekkere? :) raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også..

Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede :wink:

javel, har ringt på en 93modell, den har iallefall kjede:)

trenger man aldri å bytte kjede på bmw heller? :P

Jo, når det begynner å rakle i registeret

Skrevet
is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..

Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd..

Mens is'en er kanskje litt frekkere? :) raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også..

Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede :wink:

Ah..jepp! det glemte eg..fra 94 eller de med m43 motor har jo kjede :) sorry!

Alle is motorene er heller ikke 1,9 liter slik som de i z3..de kom vel ikke før i 96?? Den heter vel også m44..?

Skrevet
is'en har 2 kammer med 16 ventiler og kjededrift, mot 318 med 8 ventiler og reimdrift..

Best og best, kommer vel an på hvem som ser det..2.0 literen er jo en stor rekkesekser, med 24 ventiler og 150hk, god brummelyd..

Mens is'en er kanskje litt frekkere? :) raskere opp i turtall og den er vel litt kjappere også..

Er vel kun 318 fram til 93 som har reimdrift (m40) motoren som kommer etter (m43) har kjede :wink:

Ah..jepp! det glemte eg..fra 94 eller de med m43 motor har jo kjede :) sorry!

Alle is motorene er heller ikke 1,9 liter slik som de i z3..de kom vel ikke før i 96?? Den heter vel også m44..?

Jeg kjenner iallefall en med 316i 1993mod og den har m43 motor..

Motoren før denne er som nevnt tidligere m40, denne har reim som må byttes hver 40000km, den har fordeler og tvilsom kvalitet på kamaksling/vippetøy..

318is(16v) har enten m42 eller m44, m42 kom først og har likt volum som m43b18, mens m44 har 1,9 og dermed litt mer moment.. :wink:

men nok om dette :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...