brannmester Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 løsnet dekselet på døren i dag, ikke antydning til vannlekasje der. tok det ikke helt av men kikket nøye og kjente etter fukt, men kunne ikke kjenne noe. dreneringen på døren funker også fint.. skal ta av deksel under hanskerom for å sjekke om det er fukt noen plass gjennom torpedoveggen, men dette for jeg ikke tid til de nermeste dagene. hvis noen har hatt samme problem på høyresiden på en 2002 touring og fikset det hadde det vært fint med en tilbake melding fant bare 4 torx skruer på døren, 2 i håndtaket og 2 under pyntelisten. har elektriske speil, men ikke takluke. beskyttelsesdekslet for vann, ligger det langt oppe i døren? så ikke antydning til fukt, men kan ikke akkurat si at jeg la merke til noe beskyttelsesdeksel. husker min gamle bil hadde noe plastgreier mellom dørtrekket og døren, men noe sånt fant jeg ikke i dag. kanskje jeg skulle tatt av hele dørtrekket?
sianze Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 Jeg tok av dør dekselet på venstre side bak i dag. Fikk samboeren min til å høytrykkspyle bilen, mens jeg satt inni. Ganske riktig så rant det vann inn på 3 steder inn under det "sorte skumgummi" dekselet inni døren. Så nå har jeg altså funnet problemet... Men hva gjør jeg nå?? hvordan løser jeg problemet? Hvilket middel jeg bruke for å unngå denne vannlekasjen. Må vel ha et middel som hefter til skumgummi/plast til metall? Noen gode råd? jeg håper at jeg slipper å ta av hele dekselet, men kun prøve å lime dekselet på, og fuge der hvor vannet kommer inn. hva tror dere?
garrasjen Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Du får en type kitt med "fiskesnøre" inni orginalt hos BMW. Har ikke nr. på denne.... Ellers får du 3M butylbånd hos de fleste glassmestere. Dette bare strekker du litt før du legger det på ( det er ca 10mm tykt når det ligger på rullen, strekk en lengde av gangen til det er ca 5-6 mm tykt) Legg trekkene på et bord med "limsiden" opp og legg båndet etter de gamle sporene. Skjøter i kitten klemmer du sammen med fingrene fra siden sånn at du ikke får fingerfett der den limer mot flatene. Så lenge trekkene og døra er tørre er det enkelt og få dette til. Sett trekkene på igjen og sørg for å trykke etter HELE veien runt med tommelen, en tommelbredde av gangen. Gjerne to ganger sånn at kittet fester hele veien..... Tilføyer at du må ta av hele trekket;) bruk en stanleykniv med skjær rett fram og skjær kittet rund mens du drar trekket forsiktig av..
ropa Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Jeg har en forholdsvis ny BMW 3 serie, E46 (2002 modell stasjonsvogn). I dag merket jeg at det var fuktig under matten på førersiden. I tillegg var det veldig vått under matten i baksetet på samme side. Altså det var fuktig/vått under mattene på venstre side av bilen, men helt tørt på høyre side av bilen. Det har den siste tiden regnet en del her hvor jeg bor. Noen som vet hva som kan være problemet? Dette burde jo gå på garantien, såpass nye biler. Eller?? Likavel dette er vel noe enhver klarer å fixe som er litt bilkyndig. Ingen som mister kjølevæske? Kan renne inn gjennom varmeregisteret.(pakkningan kan være gåen) Et tips uansett, vann, kjølevæske eller noe annet, at dere bruker bleier til å suge opp fuktigheten, funker som faen. Bare sleng det under matta der det er fuktig
sianze Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Skrevet Januar 17, 2007 Er det virkelig nødvendig å ta av hele denne skumgummien inni døren?? For meg virker det mer stress enn nødvendig... Hva med å bruke sikaflex der hvor jeg ser vannet kommer inn... Vil tro jeg klarer å fuge igjen akkurat i de små glipene hvor fannet kommer inn
ropa Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Er vel bare å bruke våtroms-silikon,burde funke det, siden det handler om vann her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå