sianze Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Jeg har en forholdsvis ny BMW 3 serie, E46 (2002 modell stasjonsvogn). I dag merket jeg at det var fuktig under matten på førersiden. I tillegg var det veldig vått under matten i baksetet på samme side. Altså det var fuktig/vått under mattene på venstre side av bilen, men helt tørt på høyre side av bilen. Det har den siste tiden regnet en del her hvor jeg bor. Noen som vet hva som kan være problemet?
garrasjen Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Det er 99% sikkert de innvendige dørtrekkene som ikke er kittet skikkelig opp når de ble satt på. Har bilen din fått nye dører på garanti eller vært på verksted for rep på dørene? Skru av dørtrekkene og sjekk at de innvendige trekkene sitter skikkelig. Er de løse må du skjære de av døra med rett stanley kniv, tørke de og kitte de opp igjen med f.eks 3M butylbånd el.l.
Thunegutt Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Standard problem på dette er at innertrekket i døra løsner. Demonter dørtrekk og kontroller dette...
sianze Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Skrevet Januar 5, 2007 Forstår ikke helt hvordan det innvendige dørtrekket kan ha noe med vann i kupeen å gjøre? Hvordan renner vannet inn da? Men jeg skal prøve å se på dette. Er det en vanskelig jobb? Hvordan får jeg dørtrekket av?
E46Hazey Skrevet Januar 5, 2007 Skrevet Januar 5, 2007 På min coupe er det 5 stk torx skruer , 3 i armlenet, 1 bak døråpner og en bak airbagmerket
StigJ Skrevet Januar 5, 2007 Skrevet Januar 5, 2007 Garantert det vannavvisende trekket som i døra som har løsna. Dette er et meget kjent problem. Det som skjer er at vannet kommer inn mellom vinduet og pakningen helt nede. Det er jo normalt. Men så renner vannet på innsiden av dette trekket. Og da vil vannet komme ut mellom dørpanelet og døra. Enkleste å sjekke det er å se om det er fukt helt i kanten på panelet på undersiden. Vipp av dørtrekket. Du må av med pyntelisten øverst på panelet. Det sidder det to Torx T25 skruer. Så sitter det en lik bak speilregulatoren. Denne vipper du opp med et lite flattjern. Så har du to plugger under armlenet. Vipp ut den og skru ut de to T25 skruene. Så er det bare å ta tak i panelet. Helst i et hjørne helt nede. Dra det rett av. Sitter ca. 10 plastikkplugger som du godt kan bytte med nye i samme slengen. Øverste delen av panelet og skal rett ut.
sianze Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Skrevet Januar 8, 2007 jeg har ikke fått sett på det enda, da samboeren min plutselig begynte å springe på visninger og ville flytte. Men kan jeg teste om det virkelig er dørtrekket som er problemet? Hive noen bøtter vann på vinduet på utsiden, og få noen til å sitte inni å se om vann kommer inn?
brannmester Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 trenger samme bruksanvisning selv, samme problem på passasjersiden... troode det var vinduet som hadde vært oppe, men i går merket jeg det samme igjen... bra jeg har god plass å tørke på, samt cupevarmer... funker fint det...
Lars Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 Har samma problemet på passasjersida. Mest vann på gulvet i baksetet, men også litt fuktig fremme på passasjersida.. cupévarmer funker, men litt slitsomt i lengden når det regner konstant...
sianze Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Skrevet Januar 9, 2007 Det bør jo utbedres snarest hvis det regner mye. Ellers så kommer det vond lukt i bilen, og teppet vil begynne å råtne, og sopp vil begynne å gro
fastbmw Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 typisk problem på e46 det der.. har ikkje merka noke i min ennda men.. bilen har sått ute urørt i to veker no, skal ut å sjå til den no faktisk..
ReiRud Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 er det takluke i den? sjekk avløpene ifra den eventuelt... er det skiftet frontrute i bilen kan det være den også...skjeldent men kan skje...
brannmester Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 løsnet dekselet på døren i dag, ikke antydning til vannlekasje der. tok det ikke helt av men kikket nøye og kjente etter fukt, men kunne ikke kjenne noe. dreneringen på døren funker også fint.. skal ta av deksel under hanskerom for å sjekke om det er fukt noen plass gjennom torpedoveggen, men dette for jeg ikke tid til de nermeste dagene. hvis noen har hatt samme problem på høyresiden på en 2002 touring og fikset det hadde det vært fint med en tilbake melding fant bare 4 torx skruer på døren, 2 i håndtaket og 2 under pyntelisten. har elektriske speil, men ikke takluke. beskyttelsesdekslet for vann, ligger det langt oppe i døren? så ikke antydning til fukt, men kan ikke akkurat si at jeg la merke til noe beskyttelsesdeksel. husker min gamle bil hadde noe plastgreier mellom dørtrekket og døren, men noe sånt fant jeg ikke i dag. kanskje jeg skulle tatt av hele dørtrekket?
brannmester Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 løsnet dekselet på døren i dag, ikke antydning til vannlekasje der. tok det ikke helt av men kikket nøye og kjente etter fukt, men kunne ikke kjenne noe. dreneringen på døren funker også fint.. skal ta av deksel under hanskerom for å sjekke om det er fukt noen plass gjennom torpedoveggen, men dette for jeg ikke tid til de nermeste dagene. hvis noen har hatt samme problem på høyresiden på en 2002 touring og fikset det hadde det vært fint med en tilbake melding fant bare 4 torx skruer på døren, 2 i håndtaket og 2 under pyntelisten. har elektriske speil, men ikke takluke. beskyttelsesdekslet for vann, ligger det langt oppe i døren? så ikke antydning til fukt, men kan ikke akkurat si at jeg la merke til noe beskyttelsesdeksel. husker min gamle bil hadde noe plastgreier mellom dørtrekket og døren, men noe sånt fant jeg ikke i dag. kanskje jeg skulle tatt av hele dørtrekket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå