Gå til innhold

Oppgradering av navigasjon-e39?


Anbefalte innlegg

mener du kan det, men du må jo ha sånn dvd enhet. Men den kan du bare plugge rett i dersom du har en "damestemme i systemet". Dersom du har mannestemme må du ha adapter.. komplett system har de på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-navi-system-MK4-with-16-9-TFT-monitor-V27-1-Softw_W0QQitemZ290068440594QQihZ019QQcategoryZ38653QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite OT spm. Åssen vet jeg om jeg har MK IV?

Jeg har "dame" stemmen og DVD spiller bak. Er det MK IV?

Er en 2001 modell E39.

EDIT: har ikke DVD alikevel :oops: Var vel drita når jeg sjekka.

Da lurer jeg på litt mer. Hva oppnår man ved å oppgradere til MK4?

Skal den bli raskere? Med DVD får man klart større kart, den ser jeg, men er det andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det står DVD på den spelaren som du putter kart DVD/CD inn i, så har du MK4. Vist det ikkje ikkje står noko, så har du MK3. Trur MK4 kom i 2001/9. Du kan også gå inn på "Set" i menyen. Der står versjon nummer. Det står ikkje MK4, men det står 3-1/63 for MK3 og t.d. 4-1/71 for MK4.

Det ein oppnår med MK4 kontra MK3, er att ein t.d. får 3D visning av karta. Så er MK4 ein del raskare enn MK3. Eg vurderte å oppgradere, men kom fram til att det ikkje er verdt det. Eg oppgraderte software'en samt fekk tak i nytt kart på min MK3. Det holder lenge for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MKIV kom 05/2003. Den er som nevnt endel kjappere ja, men den største fordelen synes jeg er at du får perspektiv visning, istedetfor det flate kartet i MKIII.

Jeg har også lagt inn fotobokser for Skandinavia, noe som ikke gikk på MKIII.

MKIII til MKIV er plug and play, det er bare å plugge den nye rett inn, så virker det.

Husk å la MKIII modulen slå seg helt av før du kobler den av, eller så kan den gå istykker (det røde lyset på cd-spilleren skal slukke).

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.x5world.com/navigation-system/

Det letteste, og det er det jeg har gjort, er å bytte ut en POI som ligger der allerede.

F.eks. Theater, som ihvertfall jeg aldri bruker :D

Da lager man en ISO av navi DVD, og bruker UltraISO for å bytte ut endel filer, for så og brenne den igjen.

Alt står på X5world, men hvis det er interesse, kan jeg lage en guide på norsk som beskriver hva jeg gjorde.

Det eneste som er litt kjedelig, er at det ikke kommer noe lyd advarsel, så man må følge med på skjermen.

Kanskje en firmware oppdatering kan fikse den saken etterhvert.

Slik blir det seende ut, bilde tatt fra en bruker på X5world:

Image005.jpg

Her står bilen stille, normalt retter jo kartet seg inn etter retningen man kjører.

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...