Jump to content

Noen vits i å chippe en 523i?

Recommended Posts

Posted

Vil jeg kunne få noen fler hk ut av en 97mod 523ia med chip?

Tenker ikke på ferdig chip, de har jeg hørt er bare tull å bruke penger på.

Men de som blir justert i bilen av forhandler på landeveien...

Posted

Dette har jeg også tenkt en del på.. Hadde vært artig å hørt noen erfaringer ang. chip optimering!

Har og hørt at det er mye bedre å få optimert den originale chippen enn å kjøpe ny, både når det gjelder effekt og mht. forsikring å sånn...

Fikk forresten et tilbud fra en butikk om chip til min 523i, da sa de den skulle øke til 190 hk, og en god del mere NM, husker ikke akkurat hvor mye;)

Posted

Det er ikke så vansklig å få 190hk ut av 523i.

Men det er ikke pga chippen hjelper så enormt mye, heller det at motoren yter 182hk fra fabrikk. Ja, dette er sant.

Så veien opp er ikke så veldig lang.

Posted

Har og hørt at det er mye bedre å få optimert den originale chippen enn å kjøpe ny, både når det gjelder effekt og mht. forsikring å sånn...

Har også hørt noe om dette. Noen mente en kunne bestille en kode og gå inn i styreenheten å oppgradere denne. Har sendt mail til Motortechnik anngående dette, men har ikke fått noe svar enda.

Posted
Hold oss oppdatert :) Høres spennende ut!

Skal ta meg en tur bort til Motortechnik (Schmiedmann) på kjørbekk til mandagen å høre om det stemmmer. Det skulle visst være mulig å ta ut opptil 200hk ved å gjøre dette :roll:

Vet det er mulig på dieseldyr å oppgradere styreenheten, men har ikke hørt så mye om dette på bensinbiler.

Posted

Skal ta meg en tur bort til Motortechnik (Schmiedmann) på kjørbekk til mandagen å høre om det stemmmer. Det skulle visst være mulig å ta ut opptil 200hk ved å gjøre dette :roll:

Da bør nok også innsuget byttes?

Posted

Da bør nok også innsuget byttes?

det blir visstnok 20hk ekstra bare ved å bytte innsug 8)