Patrick B Skrevet Januar 7, 2007 Skrevet Januar 7, 2007 Hei, vet om en kar som mulig skal selge sin 1997 Model E36 M3. Denne har SMG1 girkasse. Er denne noe bra? har hørt at smg kassa ikke er så bra som SMG kassa på E46? Men det som er at jeg mulig kan få en bra pris på denne bilen. Den er utrulig strøken og spesiellt skinninteriør som jeg faktisk ikke har sett så mange av, slikt trebrunt skinn. Syns det er meget pent. Ellers har den alt utstyr som M3 kom med.
Fredrik Skrevet Januar 7, 2007 Skrevet Januar 7, 2007 Jeg tror at for den alminnelige BMW sjåfør er SMG I utmerket til alminnelig kjøring. Det er først på bane eller aktiv kjøring på landeveiene sydover i Europa at SMG II er å foretrekke. Problemet med SMG I er generelt gearets reaksjoner ved hurtige opp/ned gearinger. Mange føler at de har bedre kontroll med et manuelt gear og/eller at SMG II er bedre på dette punktet.
Patrick B Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Skrevet Januar 7, 2007 Jeg tror at for den alminnelige BMW sjåfør er SMG I utmerket til alminnelig kjøring. Det er først på bane eller aktiv kjøring på landeveiene sydover i Europa at SMG II er å foretrekke. Problemet med SMG I er generelt gearets reaksjoner ved hurtige opp/ned gearinger. Mange føler at de har bedre kontroll med et manuelt gear og/eller at SMG II er bedre på dette punktet. Oki takker for svar. Men kjenner noen kompiser som har sittet på denne bilen, de sier at er så sykt rått når den girer, for det skjer så raskt og brutalt. Er vel få av de SMG E36`ene her i Norge? Det var vel i 1997 det kom`?
R Andersen Skrevet Januar 7, 2007 Skrevet Januar 7, 2007 Jeg har ingen egen erfaring med SMG`n i E36, men det jeg har lest om den kan beskrives med to ord; Styr unna! Det har vært mye problemer med den, og den er dyr å reparere. Tror også en E36 med SMG er tungsolgt.
Patrick B Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Skrevet Januar 7, 2007 Akuratt. Hvilke problemer er det som har vært med den?
E36Cab1 Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 Har også hørt at det har vert problem med I versjonen.Lurte på å kjøpe M3 med SMG,men etter å ha prata med folk rundtomkring på ulike forum,både i Norge og utlandet,fant eg ut at eg ville satse på manuell. Klart,så lenge den virker er den sikker en framifrå kasse med gode girskift osv,men slik eg hugser det var det noe problem med elektronikken(correct me if i'm wrong ). Men er jo noe for seg sjøl da å ha SMG også,så får du en bra pris og vedlikeholder den og ikkje sprengkjører den så burde det vel sikkert holde. Eg har en 6 trinns i min,må sikkert skifte synkroniseringsringen på 3 giret da det skraper ved høgt turtall fra 2 til 3 Slå til du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå