Gå til innhold

hjelp til førstegangsbil


vetorger
 Share

Anbefalte innlegg

Fordeler med 535 er jo det at de er større og romsligere, er mindre "vinglete" i hastigheter over 100, men dette er smak og behag.

Hallo! Han har sikkert tenkt å beholde førerkortet iallefall et par uker etter oppkjøringen da... ;)

Ja, og en 320 e36 er ikke spesielt vinglete i hastigheter over 100. kan ikke si jeg er spesielt plaget med det jeg hvertfall. En 535 vil nok også sørge for høyere utgifter i form av drifstoff i allefall. 320 er en kjempebra førstegangsbil. Lykke til med kjøpet :wink:

Forskjell på å svinkjøre konstant og en sjelden gang bruke motoren litt.

Og jeg sier ikke at en 320 er vinglete i den forstand (alle biler er vinglete på en eller annen måte) men jeg sier at 5-serien som har mere bredde og tyngde er roligere, og det er det som er fakta og.

Regna nesten bare med at noen kom til å bli furten etter den komentaren fra meg..

Men nok om det:

Jeg kan vel ikke si at det ikke har klødd i mine fingre akkurat..

Kjøpte 745`en da jeg var 15 og hadde alledere da 3 biler en moped og en lettmotorsykkel ifra før. Nå er jeg 16.

Hehe

Ja, skjønner forsåvidt hva du mener, men vil ikke anbefale noen å bevege seg så fryktelig mye over 100 km/t den første tiden med fersk lapp, det er det mange av oss som har prøvd før og erfart at kan bli relativt dyrt :?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du bør gå for en 320, den er billigere å forsikre, bruker mindre drivstoff og man ska jo ikke råkjøre heller(kun på bane)

535 er meget drøyt som førstegangsbil, du kan jo gå for en 520 å da :D

Vil si at 3serien er mer sportslig å kjøre enn 5serien

Mens 5serien får man luxsus følelse og det er en stor og herlig bil å kjøre.

Oppsumering, begge er bra,320 og 520 :D

Trur en 535 er økonomiskt og helsemessig ikke det beste valget.

Men, anyway, lykke til :wink:

PS! Gå for rekke6"er ihvertfall :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke anbefalt en fersk sjåfør en såpass motorsterk bil som 535i, er morsom bil men lett å kjøre hardt hvis man har en 535i. Vil si 320i går mer enn bra nok den første tida, og med gode fjærer og dempere er ikke e36 viglete over 100, har kjørt e36 320i i toppfart et lite stykke med 15"felger og dekk og var overrasket over hvor godt den oppførte seg. Har en 320i coupe som jeg gav 35' for i høst, gått litt under 200' men strøken i motorrom, ingen hobbymekaniker som har vært å knota der hvertfall. og interiøret ser nytt ut, eneste feil var rust i forskjærmer og en defekt vindusheis.. Så ut som et greit eksemplar det der, får sikkert pruta den til 50' lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Rekna nesten med at forslaget mitt vart "slaktet" :P

Ja, å sette ein 535 i handa på ein som nettopp har fått lappen er vel kanskje ikkje det smarteste.

MEN vist dette er ein forsiktig person (finnest nokon av dei også :P) som ikkje trakker gassen i bunnen og spinner ut alle gera og presse den opp i 230 på første strekka, ville eg ha gått for 535-en.

Du får ein stor og god høghastigheitskruser, god nok kraft til å komme deg over fjelloverganger o.l når du har mykje bagasje, nok motorkraft til å trekke tilhenger/campingvogn osv.

Vist du har planer om å ha bilen eit par år, reint tap etter min meining å bytte bil ofte, så ville eg uten tvil ha gått for 535-en.

Ikkje berre får du ein bil med bra karoseri, stor og romsleg familiebil som du kan ta ut på bane når du vil det, men også ein ganske sikker motorkonstruksjon med FIN lyd som etter min meining ikkje er tilstades på dei nyere BMW-ene!

Eg angrer litt på at eg ikkje kjøpte ein 535 med ein gong istaden for 520. Sku gjerne hatt litt meir krefter til å trekke f.eks tilhenger eller komme meg opp bratte bakker når bilen er fullpakka med "drit" og folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...