Gå til innhold

hjelp til førstegangsbil


vetorger
 Share

Anbefalte innlegg

heisann folkens!

Nå er det på tide med bil, jeg kjører opp til sommeren og har derfor tenkt på å kjøpe meg bil så fort som mulig nå. har for det meste tenkt på e36 320 til en pris på ca. 50- 60 000,- .. Lurer på hva dere trur om dette?

selv har jeg sett litt på denne: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1355395

eventuelt noen på forumet som har en 320 til salgs? Må være i nærheten av trondheim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å vente litt med bilkjøp hvis du ikke skal kjøre opp før til sommeren. Jeg gjorde selv tabben og kjøpte bil over et halvt år før jeg skulle kjøre opp og angret i ettertid. Er ikke no vits å ha en bil i garasjen som står og synker i verdi. Påkostet den så mye at jeg kunne brukt pengene til å kjøpe en mye bedre bil rett før jeg kjørte opp istedet. Men er man bilinteressert er det ofte vanskelig å holde seg. Kjenner til kløingen i fingrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Det er sant det ja.. det er vel ikke noe lønnsomt..mn den der var da greit priset? det klør bra i fingrene ja:P

Ja prisen og bilen så bra ut :) For å gi deg et eksempel så kjøpte jeg meg en bil til 55 000kr og regnet ut at har jeg ikke kjøpt den bilen og kostet på den hadde jeg kunnet kjøpt en bil til 100 000kr på 18årsdagen min. Det er ganske stor forskjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville så absolutt gått for en 535 isteden for en nyere 320!

320 har ikke like mye å sparke fra med som derimot en 535 har :)

Fordeler med 535 er jo det at de er større og romsligere, er mindre "vinglete" i hastigheter over 100, men dette er smak og behag.

Utingen med de er jo den at de bruker en del mere bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler med 535 er jo det at de er større og romsligere, er mindre "vinglete" i hastigheter over 100, men dette er smak og behag.

Hallo! Han har sikkert tenkt å beholde førerkortet iallefall et par uker etter oppkjøringen da... ;)

Ja, og en 320 e36 er ikke spesielt vinglete i hastigheter over 100. kan ikke si jeg er spesielt plaget med det jeg hvertfall. En 535 vil nok også sørge for høyere utgifter i form av drifstoff i allefall. 320 er en kjempebra førstegangsbil. Lykke til med kjøpet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler med 535 er jo det at de er større og romsligere, er mindre "vinglete" i hastigheter over 100, men dette er smak og behag.

Hallo! Han har sikkert tenkt å beholde førerkortet iallefall et par uker etter oppkjøringen da... ;)

Ja, og en 320 e36 er ikke spesielt vinglete i hastigheter over 100. kan ikke si jeg er spesielt plaget med det jeg hvertfall. En 535 vil nok også sørge for høyere utgifter i form av drifstoff i allefall. 320 er en kjempebra førstegangsbil. Lykke til med kjøpet :wink:

Forskjell på å svinkjøre konstant og en sjelden gang bruke motoren litt.

Og jeg sier ikke at en 320 er vinglete i den forstand (alle biler er vinglete på en eller annen måte) men jeg sier at 5-serien som har mere bredde og tyngde er roligere, og det er det som er fakta og.

Regna nesten bare med at noen kom til å bli furten etter den komentaren fra meg..

Men nok om det:

Jeg kan vel ikke si at det ikke har klødd i mine fingre akkurat..

Kjøpte 745`en da jeg var 15 og hadde alledere da 3 biler en moped og en lettmotorsykkel ifra før. Nå er jeg 16.

Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...