Gå til innhold

Mye cool blodtrimmet motorlyd

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får nesten frysninger på ryggen og tårer i øynene når jeg hører 911´en på høyt turtall ca. 2:27 ut i

artige filmen, men det er også et morsomt gjensyn med bl.a 205 Turbo 16, Audi Quattro, Opel Manta, Ford RS 200, Lancia Delta Integrale og mange flere... 8)

Høyt volum på høyttalerne er en fordel... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå...det var tider :D Ingen HMS folk som kom å ødela moroa! Synd jeg var for ung til å oppleve dette på nært hold.

Den 205n har jeg kjørt mye på GT4, og er den like god å kjøre i virkligheten må den ha vært helt hinsides rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 205n har jeg kjørt mye på GT4, og er den like god å kjøre i virkligheten må den ha vært helt hinsides rå!

205 Turbo 16 var en skikkelig Quattro-killer med en 1775 cm3 motor på 350 HK, 4x4 og kun 940 Kg. Den vant Rally-VM i både 1984 og 1985 med finnen Ari Vatanen bak rattet. Senere ble det også utviklet en modell med 500 HK, men den var ustabil før den fikk den velkjente kjempespoileren over bakdøren.

peugeot-205-turbo-16.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten frysninger på ryggen og tårer i øynene når jeg hører 911´en på høyt turtall ca. 2:27 ut i
artige filmen, men det er også et morsomt gjensyn med bl.a 205 Turbo 16, Audi Quattro, Opel Manta, Ford RS 200, Lancia Delta Integrale og mange flere... 8)

Høyt volum på høyttalerne er en fordel... :wink:

helt rått,kjipt det ikke lages sånne biler lenger og at de ble bannlyst fra rally.. det er det her som er rallybiler.uten masse hjelpemidler,kun kjøreferdigheter og motor med skikkelig krutt som avgjorde. :applause:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klippet er kanskje noe for deg Fredrik?

Jeg begriper det ikke... disse sjåførene vet ikke hva nerver er, men lyden er absolut helt orgasmisk... 8)

filmen er god og gammel, men den viser tydelig at en klassisk Porsche 911 ikke er enkel å kjøre hurtig. Det er kanskje litt vel utagerende kjøring her, men allikevel... :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klippet er kanskje noe for deg Fredrik?

Hva er den pipelyden som kommer når han setter den i 5 gir?

er ikke 5 gir på disse bilene..men høres ut som det slipper på hjula i humpene i stor fart.derfor et lite hvin i dekka :roll:

Tenker den pipelyden kommer fra girkassa.

Er rett skorne drev, de lager en sånn pipelyd når det

begynner å bli litt omdreininger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...