Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ser fin ut ja! Hadde egentlig lyst på en e34, men en e39 er jo heller ikke å forakte! En varebil passer meg jo utmerket også nå. Har nesten aldri flere enn 2 i bilen uansett. Tror ikke 189000 km er så mye for en 540 motor, skal visst være solide saker etter det jeg har hørt hvis det er vedlikeholdt selvsagt, som alt annet.. Ellers så hadde jo e39 noe rust i bakluke ihvertfall. Autopower mener at kvaliteten på e34 er bedre enn på e39. Er ihvertfall en del punkter på bruktbilguiden deres: http://www.autopower.se/begagnatguiden/e39beg.asp. Noen med e39 som har noen tips, råd og diverse?

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Den ser fin ut ja! Hadde egentlig lyst på en e34, men en e39 er jo heller ikke å forakte! En varebil passer meg jo utmerket også nå. Har nesten aldri flere enn 2 i bilen uansett. Tror ikke 189000 km er så mye for en 540 motor, skal visst være solide saker etter det jeg har hørt hvis det er vedlikeholdt selvsagt, som alt annet.. Ellers så hadde jo e39 noe rust i bakluke ihvertfall. Autopower mener at kvaliteten på e34 er bedre enn på e39. Er ihvertfall en del punkter på bruktbilguiden deres: http://www.autopower.se/begagnatguiden/e39beg.asp. Noen med e39 som har noen tips, råd og diverse?

Bare sjekk at foringer bak og forstillingsdeler/foringer er bra da disse koster mye og det er en del jobb med å bytte disse. Bremseskiver koster vel også noen slanter til 540i. Motoren skal være bunnsolid, men alt kommer jo ann på hvordan vedlikehold og kjøring den har hatt tidligere. Rust på bakluke er ofte å se på e39 touring ja. E34 var kanskje en bedre sammenskrudd bil en e39, men nå begynner e34 å bli så gamle så det er jo vanskelig å finne en e34 i perfekt stand. Rust er jo også et problem på disse. Spesielt siden en E34 touring fort blir 12-14år gammel.

Gå også over at alle elektriske duppedingser fungerer og at displayet på klima og speedometeret ikke har pixelfeil. Disse koster mye å bytte.

Skrevet
Men vist den er registrert som varebil i utlandet, så må du vel få den regga som varebil her. ;)

Det er jo kun i Norge vi har "varebil".

Så vidt jeg vet, så har de en varebilordning i danmark også (gule skilt).

Varebilklasse 2 opphørte 1. april 2001.

Du mente sikkert at det ble nye bestemmelser i 2001, men at varbil klasse 2 fortsatt eksisterer. Det som må til for å få en bil registrert som varebil er "statskassa". Denne har mål (LBH) 140 cm, 90 cm og 105 cm, som nevnt tidligere.

Men det er ikke bare store biler som nå blir registrert som varebiler. Jeg har registrert at Opel's Zafira har trillet rundt på grønneskilter en stund. Men jeg som er over 190 selv, kan forestille meg hvilken tortur det er å sitte bak rattet på den bilen.

Legger ved en kort oversikt på krav som må tilfredstilles for registrering av biler med avgiftsreduksjon

Og her er en oversikt over hvilke biler (2001, etter lovendring) som kunne bli registrert som varebil.

Skrevet
Trodde bagasjerommet på e34 touring kanskje var stort nok til 140 x 90 x 105 cm! Er du helt sikker på dette?

Er nok ikke lengda å bredden d skal stå på i E34, men høyden, så hvis du får noen til å lage en brutal takheving vil du kansje få den godkjennt til slutt :lol:

Skrevet

Takk Ellingsen. Skal ha det i bakhodet når jeg skal handle..

02 Touring: Den var fin den, men jeg skal ha en 540i har jeg bestemt meg for. På tide å ha en V8'er nå. Nå har jeg hatt et par firere og en sekser så da må man jo fortsette oppturen! :D Dessuten er den jo også på feil side som du sier.. :lol:

Vil helst ha sedan hvis jeg ikke finner en varebil.

Mbrothe: 105 cm høres ikke så mye ut i takhøyde, men det er kanskje det.. Da er det frem med jekken da! :D

Skrevet
2001 var vel siste året med sånne varebiler?

Idag må de være mye større. Typ nye Mercedes GL etc kan man få med grønne skilter.

Skal ikke si for sikkert at det var i 2003, jeg kan blingse på årene både når regelen kom, og hvilken modell allroaden var :wink:

Skrevet

Huff, så det er fler her på Bimmers som har oppdaget denne. Har selv siklet og prøvd å overtale min bedre halvdel for å handle denne nydelige 540'n 8) .

Men desverre blir nok ikke denne min, og det er synd for dette er ett røverkjøp hvis den er så bra som det virker som i annonsen.

Heller ikke lenge til den kan registreres som 5 seter :P .

Skrevet

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... UFjsi83493 6&pos=2&tot=15

Jeg kan spare dere bryet med denne bilen, har selv vært å kikket på den, da jeg bor i Larvik.

Dette er listen jeg kom fram til etter en kjapp runde med bilen og litt kikking.

- Lukter hund (han har 2 hunder, derfor han trenger større bil)

- Defekt spreder lykt

- Døde pixler i displayet

- Løse knapper i døra på førersiden

- Telefonen funker ikke

- 2 sprekker i frontfangern, en på hver side

- Gåent hjul lager

- Mangler håndtak på passasjerside utvendig

- Sprekk i frontruten

- Svakt håndbrekk

- Noe slitte seter

- Diverse elektriske feil

++ jeg husker ikke alt, men var ihvertfall skuffet.

Men som han sa, grunnet endel feil er prisen deretter.

Fant meg heldigvis en mye bedre holdt bil ikke lenge etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...