disel power Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Hei Er på jakt etter bil for tiden. Ser spesiellt på BMW. Noen som kan komme med annbefalinger på gode driftsikre BMW'er? Har sett litt på 525 tds. Er dette en ok bil? Noe jeg bør være spesiellt obs på når jeg skal kjøpe en slik bil, med tanke på rust og vanlige feil? MvH disel power
D.C.V Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Hei hei og velkommen til Bimmers.no En ting du burde tenke på er den mulige årsavgiftøkningen på diesel biler.. De snakker om å øke den til 10000,- Og økningen på dieselprisen som kan bli 16-17,- litern.. Og da er vel kanskje ikke diesel så lukrativt lenger http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=38396&highlight=
Isak Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Jøsses... det var et godt svar D.C.V - spekulasjoner å atter spekulasjoner. Men over til det trådstarter stpør etter. Når du nevner TDS så er dette en veldig god og pålitelig motor i allefall. Veldig mye brukt å det er samme motor som både Opel og Bmw bruker. Når det er sagt så er dette "gammel" diesel teknologi, altså ikke common rail slik at effekt og forbruk ikke er på høyde med dagens dieselbiler. Da vil jeg anbefale deg å vurdere Bmw bilene med D i navnet. Eksempelvis 520d. Her får du relativt ny bil for lite penger - spesielt så er biler med manual gear og stoff interiør fort 50 000 billigere en med auto og skinn. Her er det penger å spare. Når det er snakk om rust så er ikke 5 serien i allefall noe stort plaget med rust - touringen har som du kanskje vet problem med rust i bakluke. Ellers så finnes det sikkert mange her inne som kan gi deg råd på ting du bør være obs på. Uansett - er dette OK biler? Svaret er selfølgelig JA By the way - det skrives Diesel
mhane Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Hei Jeg vet ikke hvor mye penger du har tenkt å legge i dette, men jeg synes det er mye klokt i det "Isak" skriver her. 2,5 tds motoren har jeg bare gode erfaringer med og den får du jo både i e34 og e39. Solide biler begge to. Rust på bakluken har jeg selv opplevd på min forrige bil som ellers var ganske problemfri. Jeg hadde også vurdert 520d, 525d og 530d alt etter hvor mye penger du har tenkt å legge i dette. Dette er jo nyere motor konstruksjoner og nyere modeller, men feks 520d er mye bil for pengene hvis du kan greie deg uten automat (leveres ikke) og "rått" fraspark. Har selv vurdert 520d og det største problemet var å finne en bil med alt utstyr, enten så manglet den setevarme, skinn eller multifunksjonsratt etc. Leter du så vil du nok kunne finne den rette bilen med det utstyret du ønsker. Personlig ville jeg gått for en E39 over en E34, det er bare å sette seg inn å se på hvordan interiøret ser ut, så ser du at en E34 er laget noen år før E39. Selv E39 interiøret begynner jo å trekke på årene, men er nå tross alt mer moderne. E39 er etter min mening mye bil for pengene enten du detter ned på en 525tds, 520d, 525d eller 530d.
Fredrik Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Hei hei og velkommen til Bimmers.noEn ting du burde tenke på er den mulige årsavgiftøkningen på diesel biler.. De snakker om å øke den til 10000,- Og økningen på dieselprisen som kan bli 16-17,- litern.. Og da er vel kanskje ikke diesel så lukrativt lenger Jeg skal ikke begi meg inn på å spå om fremtiden, men det sier seg nesten selv at slike avgifter neppe kommer til å bli virkelighet. Trolig velger regjeringen en fremtidig avgiftsmodell for alle biler som harmonerer med dagens EU-modell. Hvis det skjer kan man (litt avhengig av modell) se frem til en årsavgift for dieselbiler som er maksimalt 25-30% høyere enn for tilsvarende bensinbiler. Ergo handler det ikke om dramatisk store forskjeller... og det er vel bare rett og rimelig i all den tid de fleste nyttekjøretøyene i Norge kjører på diesel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå