Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 ok takk! Men hvis det hadde vært girolja, ville ikke det var vanskelig å sette bilen i gir og sånn da? Giringa går som en drøm hvertfall Det kunne vært det, men behøver ikke være det. Jeg hadde sjekka gir og diffolje jeg. Evnt. kan du jekke opp bilen bak, og vri på drivakslene(vri midt på akselen), så ser du på ledda, et inne ved diffen og et ved hjulet, med en gummimansjett over, se om akselen vrir seg uten at ledda blir med rundt. Da kan du ha et defekt ledd
Hr.smith Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 Var ute å sjekka olja på bakakselen nå, der var det fult. Har aldri vært borti drivkunter før jeg, ser man den her ?
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Ja, inne ved diffen der drivakselen er festa og ute ved hjulnavet der drivakselen er festet. En slags gummibelg rundt de
Hr.smith Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 ok takk igjen, jeg får prøve å se om jeg skjønner noe av det
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Ja, du får gjøre det Bare se på endene av drivakslene, det er de gummibelgene der. Drivledda sitter beskytta under de. Se etter hull i mansjettene(gummibelgene), da går fettet bort, og smuts og vann kommer inn og ødelegger leddet
Hr.smith Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=25 Her er kanskje bedre bilde? Men hvis jeg bytter hele venstre drivaksel så innebærer det drivkunte også? Kan jeg bruke drivaksel fra e30m3 eller andre modeller hvis de er kraftigere?
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Er det venstre som er gåen? Kan godt skifte hele akselen ja. Ledda følger med
Hr.smith Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Skrevet Januar 15, 2007 er venstre ja! Noen som har en god drivaksel te salgs?
Bimmerlars Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Jeg har, men gidder ikke selge for en slikk og ingenting. Hva vil du gi?
Hr.smith Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Skrevet Januar 15, 2007 sjekka pris på schmiedmann, der lå den på 1550. Åssen stand er den i da? Hvor `på østlandet bor du?
Bimmerlars Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Den er i god stand, ingen ulyder når jeg kjørte med den, men funderer litt på om jeg skal selge eller ikke.. Kjekt å ha dersom ledda går ved hærjing. 1500,- er jo heller ikke mye penger
Hr.smith Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Skrevet Januar 15, 2007 nei er jo ikke så mye det. Ser en her selger m3 drivaksel te 400kr te e36, så jeg vet ikke jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå