Gå til innhold

Spørsm. ang Stereo i E46

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta signal fra høytaler bak i min -04 e46 touring til en forsterker med høynivå inngang. denne skal drive bassen bak i bilen.

Har funnet høytalerledningene, en blå og en brun! Men siden jeg ikke var tenkt til å demontere allt rundt høytaleren. Vet jeg ikke hva som er pluss og minus av disse to!

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut av det ? Og hva skjer om jeg kobler feil pluss og minus inn på høynivåinngangene på forsterkeren?

Det holder vel med signal fra den ene høytaleren selv om der er inngang for alle fire på forsterkeren?

Det ble mange spørsmål på en gang, men om dere har svaret på bare ett av dem så er jeg takknemlig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hva som var + og - , mangler nå kun svar på om en må ta signal fra begge høytalerene eller om det holder med en!

Yellow/Red (+) Front left

30 Brown/Orange Front left ground

36 Yellow/Black (+) Rear left

29 Brown/Orange Rear left ground

9 Blue/Red (+) Front right

17 Brown/Orange Front right ground

8 Blue/Black (+) Rear right

16 Brown/Orange Rear right ground

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tatt fra begge!

Jeg har nå original spiller med originalt frontsett og bakhøytalere.

Samt en 11" Focal sub i kasse, drevet av en 300W forsterker med høynivåinnganger.

Må skru opp til smertegrensen til frontsettet for å få ordentlig trykk i bassen. Men da slår det virkelig godt.

Konklusjonen er at frontsettet ikke holder mål. Gidder ikke prøve å sette forsterker på det, så neste uke blir det et Focal frontsett med en Audison 2kanals til å drive det.

Er det noen som kan anbefale en plass å legge forsterkeren foran i bilen?

Mål (H x B x L): 49,5mm x 175mm x 194mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...