Jump to content

Bensinforbruk på E34 M20B25 (525IA -90)

Recommended Posts

Posted

Hei.

Hvor mye bensin bruker din E34 525I(A) ?

Har nu akkurat testet på min 525IA -90

Har drukket 65Liter på 558Km :?

8,58 Km Pr. Liter da (Ja det er sånt vi Danskere regner det )

hvor kansje 100Km av de har vert bykørsel, ellers E6.....syntes det var litt stift med tanke på at meste parten er med lett fot og på E6 i 80 til 100Kmh.

Bare jeg tenker på å røre pedalen, så suser den godt op mot 20L i dashbordet....er dette normalt?

Edit:

Kunne vere litt gøy å sammenligne med M50 utgaven også, så skriv hvis du har en sånt.

Posted

Synest det der høyrest bra ut eg. Og det med den måleren, xx liter pr 100 km blir du berre nervøs av å sjå på. Men er grei å ha vist du lure på om du "kjøyre" for hardt.

Min 520ia ligge på ca 1.1 pr mil på blanda kjøyring. Har vore nede på 0.9 på langkjøyring og då var det så vidt eg var bortpå gassen..

Vist du skifter tennplugger og luftfilter (vist det er lenge sida) så kan det hende den går ned litt.

Posted

Har tenkt å skjifte tennplygger og luftfilter veldig snart.

Har akkurat kjøpt bilen, og pleier å skjifte alt vanlige slitdeler ganske fort etter kjøp.......stoler ikke på folk og deres service stempler i så gamle biler.

Og ja, jeg sitter ikke å kjikker på forbruksindikatoren hele tiden......var jo klar over at den vil ha litt væske for å flytte seg.....og jeg dr... også i det :wink: , er bare ren søndags bil og så slipper jeg å få lagt 45.000,- op på intekten min for fri firmabil :twisted:

Posted

I forhold til da jeg hadde e30 325i så lå den på omtrent 1 til 1,2 liter på mila. Og det at det er e34 er tyngre og du har automat gjør den vel ikke økonomisk, enda værre blir det dersom en kjører litt hardt.

Da jeg hadde 325 lå 98blyfri på rundt 13kroner litern. Jeg sto å gråt vær gang jeg fylte bensin.

Posted

Jeg har målt to tanker på min 525ia med M50B25 motor og den bruker ca. 1,1l pr. mil på blandet kjøring. Synest egentlig det er litt mye i forhold til hva som står i boken men tatt i betraktning den svingete berg og dalbanen vi kjører på her på Vestlandet og at bilen veier 1760kg med halv tank og to personer, er det kanskje ikke så ille alikevel.

Ser at den stabiliserer seg ganske greit på 0.8l pr.mil når det er flat og fin vei og man kan ligge i rundt 90km/t, men må jeg ned i 80km/t blir det bare tull. Da girer den opp og ned til den store gullmedaljen og forbruket blir nok deretter.

Sjekket forresten med kjørecomputeren i går når jeg fyllte opp; Regnet ut at den hadde brukt 1,087 den siste tanken og kjørecomputeren viste et forbruk på 1,09.

Posted

Ligger på omtrent samme her med min 520 automat.

På motorveikjøring til og fra Sandefjord feks, bruker den omtrent ingenting, men herregud når jeg skal hjemover fra jobb og bykjøring her i Oslo... *sky is the limit*

Så bruker bilen mest på langkjøring og ellers tar jeg beina fatt.

Brorsan mente at bilen brukte minst bensin i 120, og det tror jeg kan stemme ganske så bra. Da går motoren lett og en dekker store avstander.

80 og 90 er kjedelig for da driver en å skifter mellom 4 og 5 i ett sett.

Posted

Jeg hadde en 95 mod E34 525i før (M50 med vanos), og den hadde et totalt snitt forbruk på 0,91 liter pr mil i løpet av hele perioden jeg hadde den... Bilen veide 1495 kg og hadde manuelt gir...

Fikk den ned i 0,71 liter i snitt på en langtur (15 mil). Kjørekomputeren viste også ca 1,2 liter snitt på småkjøring med litt akselerasjon... :)