Cato84 Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Hvor mye kan man lade på en original E39 523 hvis man monterer turbo? Hvor mye vil man kunne hente ut??
Storkaren Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 dette lurer jeg og på??? noen som kan komme med et vetig svar? hva bør man skifte når man lader på 0,5?? topppakning??
Sollitoo Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 kan nok ta ut en ca 60 hester mer, uten alt for store ombygginger.. men ser ikke grunnen til det, når du har andre motor alternativer, og ikke har peiling på hva en må bytte, ved turbo konvertering...`??
///MoePower Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 0,5 bar skal man kunne lade på orginal motor. Kan være av annbefaling med MLS-pakning også som gjerne er tykkere enn orginal toppakning for at motoren skal vare lengre.
Storkaren Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 kan nok ta ut en ca 60 hester mer, uten alt for store ombygginger.. men ser ikke grunnen til det, når du har andre motor alternativer, og ikke har peiling på hva en må bytte, ved turbo konvertering...`?? Vær litt mer spesifikk ka du mener med at du ikke ser grunnen til det? mener du at jeg skal kjøpe ny bil, bare fordi jeg ikke vet om motoren tåler 0,5 bar orginal??? hallo i luken!
Storkaren Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 0,5 bar skal man kunne lade på orginal motor. Kan være av annbefaling med MLS-pakning også som gjerne er tykkere enn orginal toppakning for at motoren skal vare lengre. Hvor mye ligger en sånn pakning på? og eventuelt hvem som fører den..
325ti Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 mls pakning for du på ppf i sverige. koster vell rundt 3 festlapper. hvilken motor er dette? ville nook først byttet til en større motor, kansje de er de soolito mener? om du ikke basolutt vil ha lyden og ketsjup effekt. det finnes også bolt on kompressor kits til de fleste, bmw'er. sjekk ut ess tuning, google de frem og send de en mail
Geir Anders Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 0.4 - 0.5 bar 250 - 260 hk 340 - 350 nm på orginal motor.
Boss Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Skal dette gjøres lovlig er nok det billigste og bytte bil.
Storkaren Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 kansje det ja, hvor mye koster det med en effektøkning på 80hk?? noen som har peiling.. 99modell e39 523iA, 1500kg, 2,5l, 170hk orginalt...på forhånd takk
BMWPower Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Kjøp kompressor til ca 30-40tusen, så har du vel ca 80+ ekstra hk med god marig.
Bimmerlars Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Hva med en 528 motor med B25 innsug? Får vel noe av den samme effekten, men bedre kjørbarhet og muligens holdbarhet Mye billigere også!
Toro Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Hva med en 528 motor med B25 innsug? Får vel noe av den samme effekten, men bedre kjørbarhet og muligens holdbarhet Mye billigere også! 528 med innsug fra M50 motoren, som du sikkert mener, skal gi ca 20 hk ekstra. 193-210
T Y racing Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Skal dette gjøres lovlig er nok det billigste og bytte bil. lovlig?? mener du at det er forbudt å montere turbo???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå