BMWentusiasten Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 har nettopp kjøpt meg en 1991 mod 325i e36. bilen er i veldig god stand, men siden jeg er ekstrem på renslighet, så tok jeg en motorvask . etter det, har motoren begynt å tulle seg litt (mener det er en M50B25 som står i). det virker som at den ikke går på alle sylindrene. eksosen putrer på en måte. beste måten jeg kan sammenligne lyden med, er en snekke. etterat jeg har kjørt motoren en del på tomgang og litt småkjøring, så virker det som den kommer seg. ulempen kommer da jeg skal sette den igang igjen når den har blitt kald. har en teori om at det bare er vann som a fucket opp noe av det elektriske og at det vil komme tilbake etterhvert som vann/fukt fordamper. har spylt i store deler av motoren, men ikke direkte på det elektriske. da er mitt spørsmål til dere BMW-guruer: - er dette som jeg tror? (fukt/vann som må fordampes)? - eller har jeg fucket opp noe stort nå? - en annen ting er at jeg har problemer med elektriske vinduer og soltak som ikke alltid vil virke...? - har fått meg en oppfatning av at mange av e36 bmw'ene har noe elektriske feil med baklyktene. det venstre bremselyset mitt lyser ikke. det lyser en stund når jeg har gitt lykten et kakk eller to. hva kan gjøres? på forhånd takk fra en framadstormende BMW entusiast!
tobben! Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Har du åpent luftfilter, i såfall er det veldig følsomt mot vann. Har du sjekket om det har kommet vann ned mot plugger, coiler osv...? Har opplevd det samme etter motorvask selv, men da kjørte jeg meg en lang tur så ble det som evt. var fuktig tørt igjen og problemet var løst.
325i Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 kansje vann/fukt i fordelerlokket, ta det opp å sjekk om det er noe der..
Rogern Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 hadde d vært fordeler lokk så hadde d kansje vært fukt der. er d ikke en coil pr sylinder her? kansje d kan ligge vann/fukt under dekselet på toppdekselet.. på baklykta er d nokk sokkelen på pæra som er litt slakk så d blir dårlig kontakt (har d samme prob. på et grøftlys)
tobben! Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 hadde d vært fordeler lokk så hadde d kansje vært fukt der. er d ikke en coil pr sylinder her? kansje d kan ligge vann/fukt under dekselet på toppdekselet..på baklykta er d nokk sokkelen på pæra som er litt slakk så d blir dårlig kontakt (har d samme prob. på et grøftlys) En coil per sylinder ja, og ikke fordelerlokk.
eriklepe Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 e36 før faceliften er ikke så solid som den burde vært, i 94 ble alt bedre. Du kan jo forsøke å ta av en coil og se etter fukt rundt tennplugg, det kan gi de symptomer du snakker om. Har du en oppvarmet garasje kan det være greit å løa bilen dampe fra seg over natten eller et par dager. Automaten gikk i nødmodus en gang jeg hadde tatt motorvask på e 36. det gikk over etter et par timer og kom aldri igjen.
klebefix Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Ka blei endra på faceliften Er nok flo i tennplugg hola,har samme problemet når det regner. Og da har jo berre regna i 80 å nåken daga i strekk no
Superbeetle Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Det kan komme vann nedi under frontruten slik at styreenheten(hjernen) får fukt/vann på seg, dermed vil du ødelegge en eller fler coiler.. Kjenner en som gjorde dette 2 ganger på sin e36 328 ang bremselyset så er det sikkert dårlig kontakt i pæreholder/lykt. Du kan jo kontrollere dette, evt kan du jo jukse litt å lodde en ledning fra fungerende bremselys til pæreholderen. Hvis det f.eks er brudd i "broene" baki der..
eriklepe Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Ka blei endra på faceliften quote] barensykdommer. Merker du ikke kvalitetsforskjell på en 91 e36 og en 95 e36 altså?
klebefix Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Ka blei endra på faceliften quote] barensykdommer. Merker du ikke kvalitetsforskjell på en 91 e36 og en 95 e36 altså? Har berre enn 93mod å ingen å sammenligne med,så nei
BMWentusiasten Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Det kan komme vann nedi under frontruten slik at styreenheten(hjernen) får fukt/vann på seg, dermed vil du ødelegge en eller fler coiler.. Kjenner en som gjorde dette 2 ganger på sin e36 328 ang bremselyset så er det sikkert dårlig kontakt i pæreholder/lykt. Du kan jo kontrollere dette, evt kan du jo jukse litt å lodde en ledning fra fungerende bremselys til pæreholderen. Hvis det f.eks er brudd i "broene" baki der.. høres ut som om det er fukt og vann som køddet litt med en coil eller 2. er bare det at motoren går helt greit på KALD motor og går ujevnt på VARM motor. virker jo helt ulogisk, men dette skal dere få vite i morgen da jeg skal slenge den innom et verksted for full diagnose og 200.000km service da jeg nylig har kjøpt denne trallen. forresten, hører det er vanlig med problemer med det elektriske på e36? er det sant? de elektriske vnduene og soltaket virker "når det passer dem". ellers har jeg hørt at det er veldig viktig å ikke la motoren stresse mer en 2500rpm før den er skikkelig varm... har prøvd å kjøre vekk "coil problemet". bilen kommer seg av og til selv om den er varm... forresten, takk for super respons!
-Roger- Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Jeg hadde samme problemet med min m50b20 en gang og da skrudde jeg ut hver coil og tørket både inni plugghetten og nedi plugghullet så var problemet løst.. På den bilen var det også problem med vinduene og takluken... Enten virket alt eller ingenting! Dette ble fikset av neste eier som kaller seg for "askeladden" her på forumet! Han vet hva problemet var!
E36Cab1 Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Viss du må banke i lyktene(samme om det er baklykter,tåkelykter instr.lys) så kan det tyde på brudd i pæra. Det som skjer når du banker på de er at glødetråden beveger seg pga slaget den får og kommer i kontakt med den andre enden,får kontakt og "sveiser seg fast" og dermed lyser helt til du slukker lysene. Da kjølner tråden og løsner igjen. Prøv å bytte pærene og sjå om problemet blir løst
BMWentusiasten Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Jeg hadde samme problemet med min m50b20 en gang og da skrudde jeg ut hver coil og tørket både inni plugghetten og nedi plugghullet så var problemet løst..På den bilen var det også problem med vinduene og takluken... Enten virket alt eller ingenting! Dette ble fikset av neste eier som kaller seg for "askeladden" her på forumet! Han vet hva problemet var! TAKK!
BMWentusiasten Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Viss du må banke i lyktene(samme om det er baklykter,tåkelykter instr.lys) så kan det tyde på brudd i pæra. Det som skjer når du banker på de er at glødetråden beveger seg pga slaget den får og kommer i kontakt med den andre enden,får kontakt og "sveiser seg fast" og dermed lyser helt til du slukker lysene. Da kjølner tråden og løsner igjen. Prøv å bytte pærene og sjå om problemet blir løst ok! skal prøve det. mener jeg prøvde å bytte med kjørelys pæren ved siden av (det er den venstre bremselys pæren som tuller seg), men problemet viste seg at den var der framdeles. symptomene som du sier er korrekt. - må dunke til for å få lys - etterat bilen har kjølnet, er bremselyset det samme. kanskje det har med at det delen man setter selve pæren inn i(?) har noen løse fester??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå