Gå til innhold

Kostnader ved rustfjerning?


-Martin-
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, Har plustelig dukket opp en del overflaterust på min E36 (er egentlig redd selger har "malt" over dette før han solgte meg bilen.

Rusten det er snakk om sitter ved starten av side skjørtene (har ikke styling) og kommer nok av steinsprut som har slitt lakken,

litt rundt toppene av hver hjulbue,

på fører dør nede på høyre hjørne (denne døren skal fikses pga bulk som naboen betaler da taes vel dette også?),

og en rustflekk i hjørnet nedenfor siden på venstre baklykt.

Jeg skal ha bildøren min til oppretting pga. at min kjære nabo har rygget på døren min, Hun skal selvfølgelig betale og jeg lurer da på om noen som har peiling kunne gi meg et pekepinn på hva det kan koste meg å få de til å ta rust i samme slengen?

Det er vel ikke akkurat noen genihandling å kjøre rundt med åpne rustsår på bilen i denne årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta rust er ikkje dyrt, men å lakere det er alt for dyrt :(

Drive og teke på kanalene min no. Har bytta ca 1 meter med gods på begge sider og er vel eigentleg berre komme opp i 100 kr for materialet.

Så å ta rust er ikkje dyrt, men lakk o.l som er dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kk, men jeg er egentlig ikke så keen på å ta rusta sjøl. Er 100% avhengig av bil hver dag, og siden naboen bulket døren min så skal jeg få låne bilen hennes i den perioden den står på verksted. Jeg tenkte derfor å høre hvor mye de skal ha for å ta all rust og lakkere opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres ut som du bare har litt overflaterust.. kan du ikke bare sandblåse det, evnt bruke negerkussa og få vekk alt, og legge på noe rustgrunning og pensle fint over der det er noe ? når det gjelder nede på kanalene kan du lakke selv med sprayboks. det er enkleste del å lakke på bilen.. når det gjelder hjørnene på dørene så er det bare å pusse grovt, og bruke som nevnt tidligere rustgrunning og pensle fint med lakk på etterpå.. det holder ei god stund det så lenge du lar grunninga tørke ordentlig før du hiver på lakken. å hive bilen på verksted pga overflaterust er bare dumt, ettersom det er så dyrt. på hjulbuene dine, er det på kanten som er bøyd inn mot hjulene ville jeg bare brukt vinkelkutteren og laget en sveis der du har kuttet, og grunnet og lakket der også.. ikke gjør for mye ut av det. blir bare for dyrt.. er bare gøy å dille litt med slikt på sin egen bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres ut som du bare har litt overflaterust.. kan du ikke bare sandblåse det, evnt bruke negerkussa og få vekk alt, og legge på noe rustgrunning og pensle fint over der det er noe ? når det gjelder nede på kanalene kan du lakke selv med sprayboks. det er enkleste del å lakke på bilen.. når det gjelder hjørnene på dørene så er det bare å pusse grovt, og bruke som nevnt tidligere rustgrunning og pensle fint med lakk på etterpå.. det holder ei god stund det så lenge du lar grunninga tørke ordentlig før du hiver på lakken. å hive bilen på verksted pga overflaterust er bare dumt, ettersom det er så dyrt. på hjulbuene dine, er det på kanten som er bøyd inn mot hjulene ville jeg bare brukt vinkelkutteren og laget en sveis der du har kuttet, og grunnet og lakket der også.. ikke gjør for mye ut av det. blir bare for dyrt.. er bare gøy å dille litt med slikt på sin egen bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres ut som du bare har litt overflaterust.. kan du ikke bare sandblåse det, evnt bruke negerkussa og få vekk alt, og legge på noe rustgrunning og pensle fint over der det er noe ? når det gjelder nede på kanalene kan du lakke selv med sprayboks. det er enkleste del å lakke på bilen.. når det gjelder hjørnene på dørene så er det bare å pusse grovt, og bruke som nevnt tidligere rustgrunning og pensle fint med lakk på etterpå.. det holder ei god stund det så lenge du lar grunninga tørke ordentlig før du hiver på lakken. å hive bilen på verksted pga overflaterust er bare dumt, ettersom det er så dyrt. på hjulbuene dine, er det på kanten som er bøyd inn mot hjulene ville jeg bare brukt vinkelkutteren og laget en sveis der du har kuttet, og grunnet og lakket der også.. ikke gjør for mye ut av det. blir bare for dyrt.. er bare gøy å dille litt med slikt på sin egen bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres ut som du bare har litt overflaterust.. kan du ikke bare sandblåse det, evnt bruke negerkussa og få vekk alt, og legge på noe rustgrunning og pensle fint over der det er noe ? når det gjelder nede på kanalene kan du lakke selv med sprayboks. det er enkleste del å lakke på bilen.. når det gjelder hjørnene på dørene så er det bare å pusse grovt, og bruke som nevnt tidligere rustgrunning og pensle fint med lakk på etterpå.. det holder ei god stund det så lenge du lar grunninga tørke ordentlig før du hiver på lakken. å hive bilen på verksted pga overflaterust er bare dumt, ettersom det er så dyrt. på hjulbuene dine, er det på kanten som er bøyd inn mot hjulene ville jeg bare brukt vinkelkutteren og laget en sveis der du har kuttet, og grunnet og lakket der også.. ikke gjør for mye ut av det. blir bare for dyrt.. er bare gøy å dille litt med slikt på sin egen bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævleg med rep. innlegg her.

Har det først komt rust, forsvinner den ikkje med sandblåsing, den kommer tilbake, det beste er å bytte området der det er rust.

Fikse rust er dyrt vist du ikkje har utstyr eller kan sveise, generelt ligger prisen på ca 200-250kr -moms, pga det er dritt jobb, og det er svært få personer som gidder sveise rust mer, som meg. Eneste rusten eg sveiser, er til meg sjølv.

+ Grunning, lakking og tectyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...