Gå til innhold

Småglatt

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Kommer vel av underkjølt regn det der,er plaga av mykje sånt der borte seinast denna veka trur eg det var. 7-8cm ishinne pga av dette :shock:

Opplevde noke lignande 2 dager siden: Var ute på køyring(vogntog) og opplevde at det var jææævligt glatt(også underkjølt). Vurderte å stoppe å legge på kjetting men sjøl i 40km/t fikk eg ikkje stoppa settet+det var endel motgående traffikk.

Men ettersom det var omtrent helt flatt og viste det var salta 1mil lengre nord så håpte eg det skulle gå bra. Kun 1 nedoverbakke som gikk over i en oppoverbakke igjen(forma som en U kan du sei).

Kommer rundt den slakke svingen før nedoverbakken,har auka litt på for å få fart til oppoverbakken og der ser eg strobelykter og roteller i søkk og kav :shock::shock::shock: !!!

I midten av bakken står et vogntog kilt i autovernet og litt nedafor står et vogntog med bilen utfor på eine sida og hengeren i autovernet på andre sida. Og bak der rygger en personbil midt i veien mot meg!

Klarer ikkje å stoppe,bremser i korte intervaller for å unngå at hengeren kjem ut på kanten på høgre sida(abs på store biler har saktere intervall enn pers.biler) og blinker med lysa for å få pers.bilen obs på at eg vil ha han ut til eine sida slik at eg kan eventuelt skli forbi han. Stoppa tilslutt litt oppi bakken med puls på 999! :shock:

Ettersom eg sto fast der i over 2 timer skal eg ta en kort versjon over kaoset der:

Gjekk omtrent ikkje ann å gå i veien,du berre sigla på skoene. Var helt jævligt! :shock:

Saltbil var lova for over 1,5timer sia(eg hadde sjølv ringt 175 30min før ulykka men dama i tlf va berre hissig og sa at 'ja bilen VAR på vei!!' )

Omkøyringsveien vart til tider blokkert og kork der.

Bergingsbilen kom,men klarte ikkje å få feste med kjetting engang og måtte IGJEN purre på saltbilen,kor FAEN var Mesta ???

Mesta sa at de hadde vurdert føret som bra og snudd lenger nord :evil::shock::roll:

Så kom en nysgjerrig personbil ned bakken og ville sjå om han enten kom seg forbi eller klarte å passere(tulling!!!). Klarte jo sjølsagt ikkje å stoppe så eg,bergaren og dei 2 andre vogntogsjåførane måtte jo berre skubba han intil autovernet :roll:

Så kom ENDELIG saltbilen,men han veit jo best om føret så han legg ikkje på kjettinger of course. Så litt nedi bakken sklir han rett inn i bergingsbilen :roll::roll::roll::roll: Begynt å bli rimelig lei på dette tidspunktet!!

Etter div kommentarer fra sjåføren om salting fekk vi høyre at "Saltet er for dyrt til å sløses vekk" :roll::roll::evil: Nok en idiot!!

Anyway,kom no vekk tilslutt :wink:

Men det beste egentlig var at på toppen når eg skulle ta av kjettingene eg la på når eg var i bunn av bakken var at eg møtte noke spesielt,ihvertfall på dette føret:

En BMW motorsykkel :lol::lol::lol::lol:

Den personen må være en smule confused,hehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...