Gå til innhold

hjelp?

Mboy
 Share

Anbefalte innlegg

hallo. En kamerat av meg har en 316i 94/95. Vi bytta olje på den i dag. OG starta motoren uten å sette på olje lokke. Og da sank turtalle fra 1 til 0,7. Og når vi satte på lokket igjen ble turtallet 1 igjen. Det blåste litt ut av hullet, der lokket satt, når det var av.

Hva kan dette være? normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nå vel et kjent "fenomen"......er bare oppbygningen av motoren som gjør at det er slik....er vel slik på m20 og m40 ihvertfall (correct me if i'm wrong) ....men ikke på m50 såvidt jeg vet.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noken forklare meg korleis dette "trykket" kan ha innvirkning på tomgangen??? :lol::lol::lol:

var sånn på min m43 maskin før! når jeg tar av lokket så suger motoren seg sammen og begynner nesten å jage!

men ikke på min m42 maskin så noe muffins kansje, men tvilsomt skal nok være sånn!

og er jo masse følere osv så at det gir utslag på tomgangen ser jeg som normalt egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ingen tilknytning oppi toppen til forbrenningskamrene!!

Oppi der(toppdekselet) ligger berre vippetøy,kamaksel og ventiler.

Einaste tilkomsten til enten innsug eller utblåsning er forbi ventiltetningen og ned ventilstammen. Og hadde de lekket såpass mykje hadde du nok sett bra med blårøyk i eksosen også :lol:

Må isåfall være veivhusventilasjonen....og ganske slitte fjører....

Anyone med en logisk forklaring??? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo. En kamerat av meg har en 316i 94/95. Vi bytta olje på den i dag. OG starta motoren uten å sette på olje lokke. Og da sank turtalle fra 1 til 0,7. Og når vi satte på lokket igjen ble turtallet 1 igjen. Det blåste litt ut av hullet, der lokket satt, når det var av.

Hva kan dette være? normalt?

Jeg ser at du skriver at blåser ut fra hullet..Dette er et typisk tegn på gjennomslag i motoren :wink: Dersom det er vakum du mener så er det ikke noe galt :wink: Det er helt normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...