Mboy Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 hallo. En kamerat av meg har en 316i 94/95. Vi bytta olje på den i dag. OG starta motoren uten å sette på olje lokke. Og da sank turtalle fra 1 til 0,7. Og når vi satte på lokket igjen ble turtallet 1 igjen. Det blåste litt ut av hullet, der lokket satt, når det var av. Hva kan dette være? normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 skal nok være slik ja. er samme på for eksempel E30 320i. har ikke prøvd på 525en enda men regner med at der er det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2007 prøvde på en 320 m50 og der var det ikke sånn? mulig det er forskjell på 4 er og 6 er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2007 noen som har 4er som kan prøve det også`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Dette er nå vel et kjent "fenomen"......er bare oppbygningen av motoren som gjør at det er slik....er vel slik på m20 og m40 ihvertfall (correct me if i'm wrong) ....men ikke på m50 såvidt jeg vet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreasrr Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 min 4 var sånn m40 motor så det er helt normalt på de. trudde selv det var noe gærent med den:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Mulig M40 motorene er sånn, men det er vel M43B16 som står i denne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T Y racing Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 vært borti mange motorer som er sånn. det skal være sånn. mister vel litt "trykk" når du åpner lokket,sikkert derfor turtallet synker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Kan noken forklare meg korleis dette "trykket" kan ha innvirkning på tomgangen??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Kan noken forklare meg korleis dette "trykket" kan ha innvirkning på tomgangen??? var sånn på min m43 maskin før! når jeg tar av lokket så suger motoren seg sammen og begynner nesten å jage! men ikke på min m42 maskin så noe muffins kansje, men tvilsomt skal nok være sånn! og er jo masse følere osv så at det gir utslag på tomgangen ser jeg som normalt egentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Men det er jo ingen tilknytning oppi toppen til forbrenningskamrene!! Oppi der(toppdekselet) ligger berre vippetøy,kamaksel og ventiler. Einaste tilkomsten til enten innsug eller utblåsning er forbi ventiltetningen og ned ventilstammen. Og hadde de lekket såpass mykje hadde du nok sett bra med blårøyk i eksosen også Må isåfall være veivhusventilasjonen....og ganske slitte fjører.... Anyone med en logisk forklaring??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 det er jo lufting fra toppdeksel og inn i insuget da så da blir det falskluft.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 hallo. En kamerat av meg har en 316i 94/95. Vi bytta olje på den i dag. OG starta motoren uten å sette på olje lokke. Og da sank turtalle fra 1 til 0,7. Og når vi satte på lokket igjen ble turtallet 1 igjen. Det blåste litt ut av hullet, der lokket satt, når det var av.Hva kan dette være? normalt? Jeg ser at du skriver at blåser ut fra hullet..Dette er et typisk tegn på gjennomslag i motoren Dersom det er vakum du mener så er det ikke noe galt Det er helt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 det er jo lufting fra toppdeksel og inn i insuget da så da blir det falskluft.. Dette er jo FØR gass-spjeldet så derfor ingen slik innvirkning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 det er jo lufting fra toppdeksel og inn i insuget da så da blir det falskluft.. Dette er jo FØR gass-spjeldet så derfor ingen slik innvirkning. Men det er jo etter LMM, så det vil vel bli falskluft?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå