larserso Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Hei! Noen som kan støtte meg med noen gode råd i valgets kvaler? Jeg skal kjøpe meg bil og har akkurat nå to gode alternativer. Det er begge 2003 320d touring, den ene registrert februar og den andre oktober. Den nyeste har gått 100.000km. Jeg synes det er vel langt. Men, den har det meste av utsytr, se interiørbildet her: Den er sort utvendig, bi-xenon etc. Eneste jeg synes mangler er sportunderstell. Den andre har sportstoler i sport, kun 5 gir, ikke navi, er mørk grå utvendig, men har gått 22.000km mindre. Interiøret ser slik ut: Hva ville dere valgt og hvorfor? Jeg synes en kjørelengde på 30.000km så har en bil gått langt, men hva synes dere. Utseendemessig er den sorte som har gått lengst absolutt finest og mest velutsyrt. Den sorte er ca 10.000,- dyrere (begge rundt 250.000,-) Mest av alt kunne jeg tenke meg M-tech, men synes prisen da blir vel høy i forhold til hva man får disse bilene for(20-30.000,- dyrere) Håper noen kan gi innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivert Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Hadde jeg skulle valgt, hadde jeg tatt den med navi. Selv om den har gått litt lenger, 100 000 er jo ikke mye, også må du tenke på at det er lettere å få solgt en bil med masse utstyr igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Ville også gått for den med navi og ekstrautstyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg ville også valgt den med mest utstyr... Bi-Xenon er helt utrolig i forhold til vanlige lys og Navi`en bruker å dra med seg et oppgradert høytaleranlegg... det er grunn nok for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 hadde jo vært fint med bilder å Sort farge og mye utstyr høres meget bra ut Tenker at den sorte blir mye mer lettsolgt enn den andre. Og 100.000km er jo ingenting vis den er godt tatt vare på som den sikkert er og med komplett servicehefte og greier. Her finner du jo også flere biler, men litt dyrer da. http://www.technicas.no/brukte_biler Og lykke til med bilkjøpet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg hadde lett tatt den øverste med mest utstyr. Finere detaljer, mer ettertraktet utstyr, og antageligvis mulighet for å koble til TV-tuner også. 22.000km er ikke den helt store forskjellen i lengde (om halvannet år så har den andre gått like langt alikevel, men har fortsatt ikke samme utstyret...). Gått som firmabil eller noe? Synes det var høy kilometerstand på en 2003'. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Eg hadde gått for den som hadde mest utstyr, og 100 000 km er jo ingenting for ein BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Sånn umiddelbart den sorte med navi og skinn. Synes sånn generelt at folk stort sett er alt for opptatt av kjørelengde. Tidligere var ikke teknologien på motorer så bra og da hadde kjørelengde i den forbindelse en viss betydning og var verdt å ta hensyn til bare av den grunn... Slitasjedeler må du sannsynligvis skifte med tiden uansett om du kjøper en bil med kjørelengde 50' eller 100'. Med andre ord betyr ikke kjørelengden i "seg selv" noe, men hvor mye bilen er kjørt kan brukes som en indikasjon på hvor slitt bilen er. Men heller ikke dette kan du se blindt på. En bil med kjørelengde 100' kan ha stått i garasje og vært eid av entusiast hvor slitasjen på interiør, lakk etc er minimal. I et annet tilfelle kan en bil med kjørelengde 50' ha vært eid av en som ikke har tatt vare på bilen hvor slitasjen er stor. Andre faktorer som spiller inn er f.eks hvordan bilen har fått kjørelengden. Har den blitt langkjørt? Har eieren bodd langt nord i landet med stor sannsynlighet for at bilen har hatt mange kaldstarter? Personlig kjøper jeg heller en bil fra Tyskland som er kjørt 120' med mye langkjøring og få kaldstarter, enn en bil fra Finnmark som er kjørt halvparten men mange kaldstarter og kun korte kjørelengder... Altså; se ikke blindt på kjørelengden. Det er ingen "automatikk" i at en bil med mindre kjørelengde har mindre slitasje og er i "dårligere stand" enn en bil som er kjørt en god del lengre. Derfor hadde jeg personlig kjøpt den sorte hvis begge ser nokså like fine ut og ser ut til å ha samme slitasje på interiør, lakk osv.. Krev uansett at bilen leveres med nylig utført service og at nødvendige slitedeler blir skiftet, gjerne på bakgrunn av en NAF-test. Den sorte har mer utstyr som du har mer glede av og ikke minst så holder den seg nok bedre i verdi siden jo mer bilene blir kjørt og jo eldre bilene blir, jo mindre bryr folk seg om kjørelengden... Tips! Bruktbilmarkedet er litt "tungt" på denne årstiden og det er kjøpers marked. Bestem deg derfor hvilken bil du vil ha og tilby selgeren 20' mindre enn prisantydning. Sier selger nei, så ha is i magen og si selgeren kan tenke på det og ringe opp igjen hvis det allikevel er aktuelt. Mitt tips er at han ringer deg opp igjen når han får tenkt seg litt om. Da har du litt penger "tilgode" til å kjøpe en M-fanger og eventuelt felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 ...glimrende tanker om bruktbilkjøp..... 110% enig med Skands1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Vaslag Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg hadde uten tvil valgt den med skinn og navi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2007 Takk for mange og gode svar! Meget god beskrivelse av situasjonen Skands1, takk for at du tok deg tid til et fyldig svar:) Den grå har nok blitt uaktuell, men den sorte og velutstyrte frister ganske mye. Det eneste som mangler er sportunderstell. Den står hos forhandler i sørtyskland og jeg får prutet den ned en god del. Jeg vet ikke hvilke eier som har hatt den tidligere, men en eier på leasingkontrakt. Jeg har bare et problem med at jeg er litt gammeldags og ønsker så lav km som mulig.... Det virker som om dere synes det ikke er noe problem å kjøpe en bil som har gått over 30.000km i året i tre år? Huff, vanskelig dette altså. Se litt mer en dag eller to, så må jeg sette meg i tenkeboksen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Hadde vore meir skeptisk til en bil som knapt hadde gått kilometeren i den aldersklassen if u know what i mean?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Hadde helt klart tatt den øverste. Selv kjøpte jeg en 2003 A4 avant i 2005. Da hadde den gått 115k(på litt over 2 år) som firmabil på langkjøring. Den har nå gått 150k og ikke vært noe trøbbel med den. Jeg er av den oppfatning av at det har mye å si hvordan bilen er brukt, mye langkjøring i jevnt tempo virker ikke avskrekkende på meg, mens "taxikjøring"/bykjøring i slikt ommfang er jeg litt mer skeptisk til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Har begge M pakke ? Jeg hadde ikke kjøpt en 320dt uten M pakke idag hvertfall. Flust å velge mellom på f.eks finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2007 Ingen har M-pakke, men denne får jeg for ca 30.000,- mindre enn en med M-pakke uten navigasjon og bi-xenon. M-pakken er definitivt den lekreste 3-serie som noen gang har eksistert, men når alt annet sportutstyr utenom understell er på plass(skal uansett senkes noe) så blir det veldig mye dyrere for noen støtfangere..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå