Odde Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Har hørt snakk om at bremsedelene som selges på Biltema er laget av Brembo. Noen som kan bekrefte dette? Etter en kjapp sjekk så skal GS ha ca 1200 for klosser foran, mens Biltema tar 1100,- for klosser og ventilerte skiver!! Har hørt at klossene på Biltema også støver mer enn andre merker. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 tviler på at det er brembo som lager dem. har dårlig erfaring med bremseklosser derfra, tar dårligere og støver mer, skivene har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Det skal visstnok være Brembo, men brembo merkene er fjernet og er erstattet med Biltema merker.. Ikke hørt noe negativt om kvaliteten på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Dei kjøpe bremsedeler derfra som dei får det billigast når dei skal gjere innkjøp. Sånn at vist Brembo er billigast, så kjøpe dei derfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 I følge autopower.se så er klossene fra Biltema "skivdødare". Det er det eneste jeg har hørt ang disse. Men de kan jo ha byttet leverandør, for dette er vel fort ett år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 ikke kjøp klossene derfra, belegget kan slippe fra stålet.. skivene skal være bra.. kjøp klosser fra schmiedmann, dem er billigst i norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Hørt mye rart om bremsedelene til biltema. Så en test en gang og da kom dem dårligst ut i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 biltema selger brembo jo men det er ikke brembo i den forstann. det er ikke motorsport bremser akkurat. men brembo har utvidet markedet sitt og har og begynt og selge bremser til de fleste vanlige biler. men kvaliteten på de er ikke noe bedre enn eks ferodo eller noe annet. skal du ha onkelige motorsport brembo er det dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2007 eg har vært inne på Schmiemann, og der virker det som om prisene er for begge sider. stemmer dette? I så fall er det jo billig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 tenker du på klosser eller skiver da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Jeg kjøpte inn bremser til fatterns 01' Passat TDI, og der fikk vi Brembo ventilerte skiver, med klosser. Ikkeno å si på de... Har forresten bakbremser på E30n (trommel) fra Biltema.Funker helt greit. Edit: De massive skivene (ikke ventilerte) til Biltema har jeg kun hørt dårlige ting om, som at de får kast fort som fy, så jeg kjøper ikke massive skiver der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2007 tenker du på klosser eller skiver da? Tenker på begge deler. Det står jo sett til begge sider foran på klossene og sett 2stk på skivene. Det vil vel si at dette er til begge sider.. Var langt fra edru når jeg kikket i natt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Brembo produserer bremsesystemer til en rekke biler, er da ikke noe nytt det. Mekonomen selger Brembo f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2007 Og da kan vel ikke kvaliteten være helt på trynet heller? Jeg skjønner selvølgelig at det er forskjell på kvaliteten på Brembo som er på Biltema og de dyrere Brembo bremsene. Philips lager jo billige og dyre tv`er f.eks. Det går jo an å se på en billig tv, men den gode oplevelsen får man jo ved å kjøpe en som er dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå