kokfesk Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Hva kreves for og få dette i vognkortet? Vet jeg må ha den på firhjulskontroll, men trenger jeg bare vise kvitteringen for kontrollen?
tobben! Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Trenger vel bare papirene på senkesettet, samt firhjulskontroll. Så sjekker de på BT om alt er i henhold og skriver det inn i vognkortet.
Classs Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Du skal også få papirer på verdiene hjulstillingene har etter justering, og som viser at de er innafor kravene. Dette må du ha med ved siden av kvittering. Og så må du ha godkjenningspapirer på senkesettet (f.eks TüV). Du skal vel egentlig også ha papirer på justerte hovedlys etter senking. Jeg hadde ikke det når jeg viste min, gikk helt fint. Fyren nevnte ikke et ord om det. Virket som han var aller mest interessert i TüV-dokumentene. Han påpekte bl.a. at jeg kunne kjøre bilen i alle land utenom i Sveits
turbo_fever Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Slik papir med verdier etter 40\35mm senk med eibac fjører. Da hadde jeg for mye negativ camber etter hjulkontroll. Skal dem likksom ikke stille til disse, tror han sa att det ikke gikk annt å stille til Men sjekka bare tuv papir og fjærer med meg
Berre83 Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Har senka min 40/40 med eibach senkesett. Da fikk jeg med TUV papirer, hadde 4 hjulskontroll på bilen. Tok med meg alle disse papirene på biltilsynet. Der sjekka di at nummerene på fjørene stemte med di i tuv papirene. Og så fikk jeg det godkjent og inn i vognkortet.
marius paulsen Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=godkjenningspapirer bruk dette skjemaet så går alt så mye greiere!
kokfesk Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 Det jeg egentlig tenkte var at jeg har bitte litt senk på bilen min nå. Og med de fjørene så har jeg hatt den på firhjulskontroll. Men så må jeg bytte den ene pga av eu-kontroll. Så tenkte da å senke den litt mere. Men holder det da å vise papirene på den kontrollen eller må jeg ta ny kontroll?
JarleGa Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Eg har 60/40 senking på Hondaen min, og på den trang eg bare TüV papirer, og så ville han se bilen med de felgene som pleier å stå på, siden eg rulla inn på vinterdekk midt på sommeren Ingen problem. Fikk forøvrig sommer-felgene og i vognkortet uten å ha papirer på dem
Rotty Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Har senka min 40/40 med eibach senkesett. Da fikk jeg med TUV papirer, hadde 4 hjulskontroll på bilen. Tok med meg alle disse papirene på biltilsynet. Der sjekka di at nummerene på fjørene stemte med di i tuv papirene. Og så fikk jeg det godkjent og inn i vognkortet. Hvor kjøpte du eibach fjærene?
Berre83 Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Har senka min 40/40 med eibach senkesett. Da fikk jeg med TUV papirer, hadde 4 hjulskontroll på bilen. Tok med meg alle disse papirene på biltilsynet. Der sjekka di at nummerene på fjørene stemte med di i tuv papirene. Og så fikk jeg det godkjent og inn i vognkortet. Hvor kjøpte du eibach fjærene? Kjøpte de gjennom jobb. så fikk nok god rabatt, Kjøpte de fra en av våre levrandører. www.perhagen.no/index.php?show=440&expand=439,440 Fant justerbart og der, men jeg kjøpte bare fjørene. Ser ut som du må ringe de for å få pristilbud.
RFlusund Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Jeg fikk 320'en godkjent med 50/30 senking (Cobra Suspension). Som alle sier så trenger du TuV og hjulstillingspapirer. På selve kontrollen såg han nesten ikke på hjulstillingspapiret, var stortsett kun TuV papiret han såg på. Viste bilen med 225/40-18 og fikk det godkjent. Han jeg viste bilen til tok seg en kjøretur også få å teste alt var iorden. Har hjulene også i vognkort nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå